Ez a cikk Crash játékok kezdetétől egészen napjainkig bemutatja, hogy milen felesztéseken ment keresztül a játéksorozat.
Crash Bandicoot: A legelső Crash Bandicoot játékot a Naughty Dog fejleszette, és a PlayStation konzolon indult hódító útjára 1996. szerptember 11-én. A játék sikere részben a szerethető főhős és a világuralomra éhes gonosz megunhatatlan párosításának köszönhető. A történet szerint Crash Bandicoot szerelmét, Tawnát elrabolta a gonosz Dr. Neo Cortex, és így három szigeten végigjárva kell kiszabadítani a fogságból őt. A játékmenet akkoriban igencsak új stílusnak számított; bár a megszokott oldalnézetes platformerekkel sok közös vonást mutatott, ám ellentétben azokkal, itt a karakterünket a játékmenet nagyjában hátulról láttuk, és így a térben elhelyezkedő akadályokat kikerülve keleltt eljutnunk a célig. Hogy ne legyen ennyire egyszerű a feledat, és, hogy a játék is megőrizze a szavatosságát, minden szinten dobozok vannak elhelyezve. Ha egy adott pályán az összeset széttörjük meghalás nélkül, akkor egy gyémánttal gazdagodunk. A gyémántok nagy része úgynevezett tiszta gyémánt, azaz szürkeszínűek, ám vannak különleges, színes variánsok is, amelyek más pályákon titkos utakat nyitnak meg a megszerzésük után.
Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back: A második rész a sorozatban a már ismert Naughty Dog nevű fejlesztők kezéből került ki. Ennek a játéknak az alcíme magyarra fordítva ,,Cortex Visszavág'', amely el is árulja, hogy Cortex első részben való veresége még nem tántorította el a nagyfejű gonosz tudóst a világuralomra töréstől. Ez a rész a már jól megismert játékmenettel lett felruházva, némi fejlesztésekkel megspékelve. A térképes nézet helyett például megjelent a Crash játékok mára már elengedhetetlen rendszere, a Warp Room szoba használata. Innen nyílnak a bejáratok a különböző szintekre, és minden Warp Room teljesítése után egy ellenséget legyőzve juthatunk a következőbe. További újításnak számít, hogy ha a pályán meghalunk, akkor nem vesztjük el az eddig összetört dobozokat. A második rész az eladások alapján talán mindenidők legnépszerűbb Crash játéka, és egyben a hetedik legtöbb példányban elkelt PlayStation játék.
Crash Boom Bang: A Crash Boom Bang! nem véletlenül 2006-ban jelent meg. A játékot kifejezetten Crash Bandicoot tizedik születésnapjára szánták, és éppen ezért rendhagyó módon nem egy amerikai, se nem egy európai, hanem egy japán cégre (Dimps) bízták a fejlesztését. Mivel a felkelő nap országában élő rajongók mást várnak el a Crash játékoktól, mint a nyugatiak, mondani sem kell, hogy ez a kiadás minden eddigi Crash játéktól gyökeresen eltér, és kifejezetten a Nintendo DS érintőkijelzőjére alapozza a játékmenetét.
Főleg minijátékokra épít ez a kártriddzs. A jubileum alkalmából visszatérnek rég nem látott kedvencek is játékban. Egy elég érdekes szereplőgárda áll rendelkezésre; természetesen ott van Crash Bandicoot, Dr. Neo Cortex, Coco Bandicoot és Crunch Bandicoot is, de rajtuk kívül visszatért néhány rég nem látott karakter: Pinstripe Potoroo, Fake Crash, Pura és még – sokak örömére – Tawna is!
A játéknak egy direkt folytatása, a 直感♪クラッシュ・バンディクー (Intuitív♪ Crash Bandicoot) is megjelent a DoCoMo SH904i telefon készülékekre (természetesen nem lett túl felkapott sem a telefon, sem pedig a játék).
|