Hírfolyam
Friss bejegyzések
2021.04.06. 11:13
2021.04.03. 18:27
2021.03.30. 11:50
Friss hozzászólások
 
 
Események

Események

2021. március 25.

Crash Bandicoot: On the Run

A Candy Crush készítőitől egy új játék Androidra. Tudj meg többet!

 
2021. március 12.

Crash Bandicoot 4: It's About Time - Nintendo Switch, PlayStation 5, Xbox Series X/S

Hivatalos! Érkezik a Crash Bandicoot 4: It's About Time Nintendo Switch, PS5 és Xbox Series portja! Tudj meg többet!

2020. október 2.

Crash Bandicoot 4: It's About Time

A Toys for Bob első Crash játéka, mely az eredeti trilógia közvetlen folytatása. Tudj meg többet!

 
Fejlesztők és kiadók

Természetesen a Crash játékokat nem egy csapat készítette, sőt, talán ennek a szériának volt a legtöbb fejlesztője az évek során. De nézzük is meg, hogy kikről beszélünk.

Naughty Dog

A Naughty Dog egy amerikai központú videójáték-gyártó cég. Andy Gavin és Jason Rubin alapította 1986-ban. Ők a híres cég, aki útjára indította hősünket. Nekik köszönhetjük a máig páratlan Crash trilógiát (Crash Bandicoot, Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back, Crash Bandicoot 3: Warped) és a Crash Team Racing-et.

1996-ban alkották meg Crash-t, és sajnos 1999-ben megváltak tőle. A Naughty Dog 2000 óta egyenesen a Sony-nak fejleszt, bár nekik igazából a kezdetektől ez volt a tervük. Hozzájuk köthetőek a további olyan sikerszériák, mint a Jak & Daxter, Uncharted és a The Last of Us.

Eurocom

A Naughty Dog távozása után az Universal úgy döntött, hogy egy másik fejlesztőt bíz meg az új Crash játék elkészítésével. Akkoriban a sorozat részei rendkívül népszerűek voltak, a nyereség évente csak nőtt és nőtt. Az Universal végül a Nagy-Britanniában székelő Eurcom Entertainment Software-t választotta. Egyetlen játékuk, a Crash Bash meglehetősen jól fogyott, és talán a legjobb Crash szpinoffok közé tartozik. Az Eurocom 2013-ban lehúzta a rolót.

Traveller's Tales

Egy másik fontos kiadó volt Crash fejlődésében a Traveller’s Tales. 1990-ben alapították. A Wrath of Cortex és Twinsanity az ő érdemük. Crash-en kívül nem kisebb címek kapcsolódnak hozzájuk, mint a Narnia Krónikái videojáték-feldolgozások, néhány Sonic játék, olyan nagy-nagy kedvencek, mint a LEGO Star Wars és LEGO Indiana Jones sorozatok. Manapság TT Games néven fejlesztenek, csak a LEGO videojátékokat.

A Crash Bash megjelenése után a jogtulajdonos már hatodik generációs konzolokra szeretett volna játékokat kiadni. Az Universal Interactive Studios elnöke, Mark Cerny mindenáron ki akarta aknázni a PlayStation 2-ben rejlő lehetőségeket, ezért felbérelte a Traveller's Tales-t, hogy készítsenek egy játékot mindössze 12 hónap alatt. A játék a Crash Bandicoot: The Wrath of Cortex nevet kapta, PlayStation 2-re, Xboxra és GameCubra is megjelent. Az eredeti elképzelésekkel ellentétben a játék maradt a klasszikus, warp roomos felépítésnél. Bár struktúrája az előző platformer részekhez képest nem változott igazán, remek eladási adatokat produkált. Azonban a következő Crash játékok nem a Traveller's Tales kezei közül kerültek ki, mindjárt meg is látjuk, miért.

Vicarious Visions

Az Universal Interactive Studios nem érte be ennyivel, Crash játékot szerettek volna kiadni Game Boy Advance-ra is, erre pedig a Traveller's Tales nem vállalkozott, így az Universalnak más fejlesztőcsapat után kellett néznie. Végül a Vicarious Visionra bízták a projektet, de ők végül nem egy, hanem négy játékkal gyarapítottak a Crash játékok kollekcióját. A lista: Crash Bandicoot XS/ The Huge Adventure (2002), Crash Bandicoot 2: N-Tranced (2003), Crash Nitro Kart (2003) és a Crash Bandicoot Fusion/ Purple: Ripto's Rampage (2004). Érdekes megjegyezni, hogy a Nitro Kart eredetileg a Traveller's Tales kezei közül került volna ki, a váltás oka azonba az volt, hogy a CNK-t szerették volna minél több platformra megjelentetni, köztük Game Boy Advance-ra is.

Traveller's Tales Oxford

Az immár Vivendi Universal Games-szé lett Universal Interactive Studios új Crash játékot akart, mely már jobban tükrözte volna Mark Cerny szabadon bebarangolóható világgal kapcsolatos elképzeléseit (ami a The Wrath of Cortex lett volna). A fejlesztők két évet kaptak a munkra, és eredetileg a Crash Bandicoot Evolution néven fejlesztették volna, mely minden eddiginél nagyobb szabású játék lett volna, azonban a Ratchet & Clank megjelenésével az ötletet ejtették a túl nagy hasonlóság elkerülése végett, és helyette a Crash Twinsanity-t készítették el.

A Twinsanity után a stúdió több játékot is szeretett volna fejleszteni, olyan ötletekkel bombázták a Vivendit, mint például egy Cortex főszereplésű játék, vagy egy versenyzős játék, melyben az autókkal egyesülni lehetne és míg az egyik játékos vezetne a másik lövöldözhetne. Várjunk csak, hiszen az utóbbi ötlet ismerősnek tűnhet!

Radical Entertainment

Alig egy hónap (vagy annyi se) munka után a Vivendi megszabadult a Traveller's Tales Oxford stúdiótól, és helyükre a kanadai Radical Entertainmentet helyezte. A Crash Tag Team Racing alapötletét már előttük lefektették, így nekik csak el kellett készíteni a játékot. Végül 2005-ben került megjelenésre, a 12 hónapos fejlesztési határidőt teljesítve.

Ezen kívül – a nevükhöz méltóan – radikálisan átszabták Crash-t a Crash of the Titans és Crash: Mind over Mutant játékokban.

Dimps

2006-ot írunk. Crash Bandicoot tizedik születésnapját. A jubileum alkalmából egy japán céget, azaz a Dimps-et bízták meg, immár a Sierra hogy fejlesszen egy játékot a Nintendo DS-re. A játéknak egyébként egy folytatása is megjelent a DoCoMo SH904i mobiltelefon-készülékekre (természetesen nem lett túl felkapott sem a telefon, sem pedig a játék).

Radical (ismét)

Az elző játék megjelenése alatt a Radical már javában dolgozott egy új, formabontó Crash játékon. Ez a játék a Crash of the Titans (2007) lett, ami PlayStation 2-re, Xbox 360-ra és Nintendo Wii-re jelent meg, továbbá egy Game Boy Advance és egy Nintendo DS változata is kiadásra került más stúdiók által. Egy közvetlen folytatása is megjelent, a Crash Mind Over Mutant (2008), szintén PlayStation 2-re, Xbox 360-ra és Nintendo Wii-re, valamint Nintendo DS-re.

Vicarious Visions (ismét)

A Vicarious Visions visszatért, hogy nekikezdjen a Crash Bandicoot 1, 2 és 3 felújításának a Sony PlayStation 4 konzoljaira. A projektet 2016. júniusában jelentették be az E3-on, az első előzetest pedig 2016. decemberében a PlayStation Experiene színpadán mutatták be. A játék 2017. június 30-án jelent meg, egy évvel később pedig a generáció többi konzoljára is kiadták (Xbox One, Switch, illetve PC). Érdekességként azt olvastam egy interjúban, hogy a játék Switch változata egyébként egyetlen elkötelezett munkatársnak köszönhető, aki a szabadidejét fordította rá, hogy bebizonyítsa, hogy a játék elfut a Nintendo gyengébb konzolján is kellő odafigyeléssel.

Beenox

A Crash Bandicoot N. Sane Trilogy és a Spyro: Reignited Trilogy sikerei után természetesen nem lehetett megállni, így az Activision a 2000-ben alapított, kanadai játékgyártó céget, a Beenox-ot bízta meg a Crash Team Racing modernizálásával. A cég kezéből került ki több Spider-Man játék, néhány Skylanders részben segédkeztek, illetve ők készítették a Call of Duty: Modern Warfare Remastered-et és a Call of Duty: Black Ops IV-et. A Crash Team Racing Nitro-Fueled-ot egészen 2020 márciusáig frissítésekkel támogatták. A Beenox ezen kívül segédkezett a Crash Bandicoot 4: It's About Time N. Verted pályáinak fejlesztésében is.

Toys for Bob

A Toys for Bob csapatának első, és ezidáig egyetlen Crash-es címe 2020-ban jelent meg, Crash Bandicoot 4: It's About Time néven. A csapat nevéhez fűződik több Skylanders játék (pl. Skylanders: Spyro's Adventure, Skylanders: Trap Team, Skylanders: Imaginators, stb...) valamint a 2018-ban megjelent Spyro Reignited Trilogy is, amely az eredeti három Spyro játék felújított változatait foglalja magában. A Crash Bandicoot 4 esetében a fejlesztők merész újításokat vezettek be, köztük kötelező gyűjtendő elemekké tették a wumpa gyümölcsöket. De, hogy ezek mennyire lesznek maradandóak, azt már csak a jövőben tudjuk meg.

– A cikket összeállították: BBC és Wickon

 
Társalgó

Chat szabályzat ♦ Avatar használata

 
 
#FONTOS# #Bejelentkezés modul!# Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
Gyorslinkek
Keresés
Hagyj hozzászólást!
Egyéb
 
Szavazás
A Crash Bandicoot 4: It's About Time-mal kapcsolatban.
Kedvenc új maszk?

Lani-Loli
Kapuna-Wa
'Akano
Ika-Ika
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Partnerek

Partnerség szabályok

Crash Bandicoot worldwide

  

Partnereink

        GTAinside - GTA Mods, Addons, Cars, Maps, Skins and more.

További oldalaink

  

 

Properties such as ACTIVISION, CRASH TEAM RACING, CTR, CRASH BANDICOOT and CRASH, including Crash Bandicoot and all related characters and contents are trademarks and © Activision Publishing, Inc. Used with permission. Activision has no association with and takes no responsibility for the content in this web site. Site design and written content © Crash Fan Club 2005-2021, unless stated otherwise.