Jon Burton szerint Mark Cerny (ki korábban dolgozott a PS1 játékokon is, valamint akkortályt az Universal Interactive Studios elnöke volt) kezdte el tervezni az első, kezdetben csak PlayStation 2-re szánt Crasht. Ez lett volna az első olyan játék a sorozatban, amiben szabadon barangolhattunk volna bárhova. A játékot az Universal és a Sony adta volna ki, a címe pedig jelenlegi tudásunk szerint „Crash Bandicoot Worlds” lett volna.

Cerny vezetése alatt a játék egy szabadon barangolható 3D cím lett volna, különféle puzzle-ökkel, Crash pedig bolygóról bolygóra utazott volna.
Azonban rövidesen az Universal Interative Studios összeveszett Mark Cernyvel és a Sonyval, és ezáltal a játék ötletét elvetették. Ekkor került a képbe a Traveller's Tales, akiket már az Universal Interactive Studios kért meg arra, hogy tervezzenek egy új Crash játékot, mindössze 12 hónap alatt. Ez a játék lett végül a Crash Banicoot: The Wrath of Cortex.
Talán ha ez megvalósult volna, és nem vesznek össze a felek, akkor Crash még egy ideig-óráig csak PlayStation kabalafigura maradhatott volna. A vita közvetlen következménye volt ugyanis, hogy PlayStation 2 mellett Xbox-ra és GameCube-ra is terjeszkedni kezdett a kiadó.
|