Lezárult tavaszi szavazásunk, melyben arra voltunk kíváncsiak, hogy örültetek volna-e még, ha több Grand Prix-szel bővült volna a Crash Team Racing Nitro-Fueled. A végeredményét itt tekinthetitek meg, azonban egyöntetűen, 83%-os fölénnyel az „Imádtam őket, és felőlem jöhetett volna még néhány!” válaszlehetőség nyert. Egyébként is így gondoltam, de a szavazatok alapján kifejezetten nagy kárnak tartom, hogy sajnos úgy fest, hogy nem kap több frissítést egy éves megfejelnése után a játék.
De tekintsünk inkább a fényes jövőbe. Követkető kérdésünk természetesen Crash következő kalandjához kapcsolódik, és így szól: „Mi az első benyomásod a Crash Bandicoot 4: It's About Time kapcsán?” Szavazni szokás szerint a jobb oldali szavazás modulban lehet, vagy pedig ide kattintva adhatjátok le voksotokat.
Néhány új interjúból és gameplay videóból újabb részleteket tudtunk meg a Crash Bandicoot 4: It's About Time-ról. Ezeket venném most sorra veletek.
Megtudtuk, hogy a játékban több, mint 100 szint lesz, ami azt jelenti, hogy a szokásosnál több boss harccal fogunk találkozni. Szintén érdekes, hogy a játékosok két mód közül választhatnak majd, az egyik a klasszikus, mely leginkább az első három rész mechanikájára hajaz, valamint a másik a modern, amiben megszűnik az eddigi életes rendszer (a wumpa gyümölcsökért cserébe sem életet kapunk) és a checkpoint ládák is eltűnnek a játékból. A wumpa gyümölcsöket is számolja a játék, és ha mindegyiket összegyűjtöd egy szinten, akkor azért is valamilyen plusz jutalomban részesülsz.
Ez még csak pletyka, de a szemfüles rajongók kiszúrtak egy nagyon is érdekes dolgot a játék első traileréből. Úgy fest, hogy lesznek olyan ékkövek (gem-ek), amiket a Crash Twinsanity-hez hasonlóan kell majd összegyűjteni, tehát a szabadban lesznek elrejtve, nekünk pedig meg kell találnunk őket. Ha ez igaz, akkor én nagyon kíváncsi vagyok, hogy ezekből mennyi lesz a játékban.
Az is kiderült, hogy az új, időt irányító maszk neve Kapuna-Wa, és bár az már egyértelművé vált a gameplay videókból, hogy a segítségével a gyorsan mozgó akadályokon haladhatunk keresztül, de segítségével a Nitro ládákra is ráugorhatunk, mivel így azelőtt pattan le róluk Crash, hogy azok felrobbannának.
Felröppent az a pletyka is, hogy az új részben esetleg a CTR Nitro-Fueled-hoz hasonlóan mikrotranzakciókkal lesz telepakolva, azonban ezt a Toys for Bob tegnap meg is cáfolta.
Végezetül pedig tekintsétek meg az IGN által bemutatott legújabb gameplay videót, ami egy kalózos szint részleteit mutatja be. További szép napot mindenkinek!
Már múlt hét óta folytak a találgatások a következő Crash résszel kapcsolatban, pénteken több infó idő előtt is kiszivárgott (többek között az új játék címe, borítója és néhány kép), de hétfőn végre hivatalosan is bejelentették a következő Crash játékot, melynek teljes címe Crash Bandicoot 4 It's About Time. A teljesen új Crash játék az eredeti trilógia történetvonalát folytatja, tehát azt is mondhatjuk, hogy a többi Crash játékot nem veszi figyelembe, onnan fog folytatódni, ahol a Crash Bandicoot 3 Warped abbamaradt. A játékot a Toys for Bob fejleszti (ők csinálták a Spyro Reignited Trilogy-t), és várhatóan 2020. október 2-án fog megjelenni a boltok polcain (egyelőre PS4, PS4 Pro, Xbox One, Xbox One X platformokra, de a jövőben - az Activision állítása szerint - bővülni fog a platformok listája).
Trailer
Annyira sok információnk még nincs a játékról, de annyi biztos, hogy új maszkok lesznek a történetben, amiknek más és más szerepe lesz: egy maszkkal pl. az időt lassíthatjuk, míg a másikkal a plafonon sétálhatunk. A játék során nem csak Crash-el játszhatunk, hanem Cocot és Cortexet is irányíthatjuk, de lehet, hogy sok más választható, játszható karakter is lesz majd. Arról egyelőre nincs infónk, hogy teljesen single player módos lesz-e a játék, de van egy nagyon erős megérzésem, hogy valamiféle online multiplayer játékmód is lesz, mivel az előrendelők egy különleges Crash és Coco skint (Totally Tubular) kapnak ajándékba - valami szerepe ezeknek is biztosan lesz, és jól tudjuk, a skinek általában multiplayer módban tündökölhetnek igazán.
A játékmenet egyszerre igyekszik hű maradni az eredeti játékok stílusához, ugyanakkor modern megvalósításokat is láthatunk majd. A grafika szép, a pályák egyenesen lélegzetelállítóak, ami viszont még elég nagy vita tárgya, azok a karakterek új kinézetei - a rajongók nagy része el van ragadtatva az új külsőktől, a kisebb részlegnek nem igazán tetszik az új design, én egyelőre azt mondom, várjuk meg, mi sül ki ebből az egészből, hiszen még alig pár dolog került közszemlére.
Ez a poszt csak emlékeztetésre szolgál, hogy magyar idő szerint ma 18.00-kor érkezik a Summer Games Fest keretein belül a Crash Bandicoot 4: It's About Time első trailere. Néhány kép már kiszivárgott belőle, ezeket azonban nem osztanám meg veletek. Azt javaslom, hogy inkább várjuk meg a bejelentést, és majd utána alkossunk véleményt az új részről.
Pontos megjelenési dátumot már kaptunk, ha hihetünk a képeknek, akkor a tervezett megjelenési dátum 2020. október 9-ére esik, ami alig 4 hónap múlva esedékes. :)
Ha nem is hivatalosan, de lehullott a lepel a következő Crash játékról, hála egy tajvani videojáték korosztály-besorolással foglalkozó cégnek, a Taiwan Digital Game Rating Committee-nek. Tegnap már nyílvánvalóvá vált a közelgő bejelentés, mivel az Activision a napokban kezdett el egy kirakóst küldeni videojátékokkal foglalkozó portáloknak illetve a Crash-sel foglalatoskodó ismertebb YouTuber-eknek, mely a rejtélyes, PlayStation 4 reklámban megjelent maszkot ábrázolja.
Az új játék a korábbi találgatásokkal megegyezően a Toys for Bob-nál készül, több mint 3 éve áll fejlesztés alatt, és a címe Crash Bandicoot 4: It's About Time (magyarul: „éppen ideje”). A játék úgy fest, hogy valóban érkezik a jelenlegi generációs konzolokra, tehát PlayStation 4-en, Xbox One-on is meg fog jelenni (a Numskull twitter bejegyzése szerint pedig a Nintendo Switch sem fog kimaradni). Az Xbox One verzió Xbox Series X-en is futni fog.
A történetről is kaptunk egy röpke ismertetőt: 1998-ban járunk, amikor Crash csak pihen és a szigetét járja. Rábukkan egy rejtélyes maszkra, Lani-Loli-ra, egy barlangban elzárva. A maszk egyike a kvantum maszkoknak, és ismeri Aku Aku-t. A kvantum maszkok visszatérésével, és egy kvantum hasadék megjelenésével hőseink bátrsan kelnek át a különböző dimenziókon és időkön, hogy megállítsák a felelősöket.
Kérdés, hogy mikor érkezhet a hivatalos bejelentés és az első trailer, mivel a Crash Team Racing Nitro-Fueled 3 nap múlva lesz 1 éves (lehet, hogy egybekötik az évfordulóval). Addig is legyen mindenki türelemmel, hamarosan biztos, hogy többet is megtudunk a játékról!
Sziasztok! Lassan két hónapja volt friss hír az oldalon, ennek oka, hogy a különféle, légből kapott, sokszor bizonytalan pletykáknak a megosztását nem részesítem előnyben.
A PlayStation 5 bemutató eseménye előtt elgondolkodtam, hogy megosztom ezt a hírt, viszont teljesen biztos voltam benne, hogy az új Crash játék nem ott fog leleplezésre kerülni, ezért inkább egy kicsit még vártam. Történtek azonban érdekes dolgok az elmúlt héten, ugyanis – többek közt – a Numskull Designs osztott meg egy érdekes bejegyzést Twitteren, amiben egy esetleges új Crash részre utalnak:
„Ki mivel játszik ma? Mi egy Crash Bandicoot játékkal, de nem mondjuk el, hogy melyikkel. #PS5 #XboxSeriesX #NintendoSwitch #PS4 #XboxOne.” A Numskull erre rá egy napra megosztott egy halom új Crash-es cuccot, köztük egy kis szobrot, egy lemeztartót, egy rakat kitűzőt, kulcstartót, ruhaneműt, stb... Ezeket most inkább nem részletezném, de mindenképpen érdemes meglesni, őket, mivel Crash és a többi karakter is drasztikus változtatásokon esett át, ami sem a karakterek N. Sane Trilogy-s, sem a Crash Bandicoot Mobile-os megjelenésükhöz nem hasonlít.
A Numskull által posztolt képek felbontása eléggé alacsony, azonban a redditről egy felhasználó, Turboel átrajzolta ezeket a képeket, így inkább ezt osztanám meg veletek:
Tawna drasztikusan megváltozott, felnyírt, kékre melírozott haja lett. Coco leginkább a Crash Mind over Mutant-os megjelenésére hasonlít, Crash pedig sszerintem most jobban hasonlít egy igazi bandikutra. Cortex és N. Gin képeit nem kommentálnám, mivel ezek szerintem direkt ijesztő hangulatot szeretnének kelteni, tehát lehet, hogy az új játék a humoros hangvételt ejteni fogja. Úgy gondolom a képek alapján, hogy az új játéknak egyfajta kalózos hangulata lehet majd.
Persze mindez csak spekuláció, a hivatalos bejelentésig az is lehet, hogy ezek csak a Numskull saját elképzelései, nem pedig a következő Crash játék dizájnjai. Szerintem még ebben a hónapban megtudjuk a választ a kérdéseinkre, addig is még egy kicsit legyen türelemmel mindenki.
Tegnap délelőtt új hírek és videók érkeztek a King Digital gonodozásában készülő mobilos Crash Bandicoot játékról, ami nemes egyszerűséggel Crash Bandicoot Mobile néven fog megjelenni. Egyes országokban már elrajtolt a játék tesztelés jelleggel, az adatlapja pedig megtekinthető a Google Play áruházban. De, hogy hozzánk mikor érkezik el, azt egyelőre nem tudni.
Láthatóan Crash külsejét is kissé átszabták az eredetileg kiszivárgott képekhez képest, valamint Coco és Dingodile is sajátos megjelenést kaptak (utóbbi engem inkább egy keselyű és egy krokodil keverékére emlékeztet), valamint visszatért Scorporilla is a Crash of the Titans és Crash Mind Over Mutant egyik szörnyetege! Ez az, amire abszolút nem számítottam, de mindenesetre egy kellemes csalódásnak nevezhető.
Ellentétben a szokásos mobilos futós játékokkal, ebben a játékban szintek vannak, és próbál hű maradni a Crash játékokhoz. Crash egy adott útvonalon szalad, mi pedig ezen jobb és balra tudjuk rángatni, valamint tudunk ugrani, pörögni és becsúzni. Minden szint végén egy mini ellenfél legyőzésével szerezhetünk ékkövet (clear gem), amivel aztán egyes pályákra visszatérve később új útvonalak nyithatóak meg.
Szintekből is többféle van a játékban, három környezetről tudni eddig, ezeket a Naughty Dog részek inspiráták, és közülük az első a Turtle Woods, ami a Crash 2 erdős szintjeit idézi, de ott van még a The Lost City, ami a Crash 1 azték pályáira hajaz, valamint a Crash 3-ból a sötét egyiptomi szintek is megjelennek.
A videókon mozgásban is megtekinthetitek a játékot!
A Crash Bandicoot N. Sane Trilogy a napokban csatlakozott a PlayStation Store tavaszi kiárusításához, ennek keretében 50%-os kedvezménnyel mindösszesen 5.995 Ft-ért szerezhető be digitális formában a játék. Én a dobozos kiadások híve vagyok, de ez mindenesetre egy nagyszerű ajánlat, és ez az eddigi legnagyobb akció a játékra ezen a platformon.
Tegnap véget ért a nyolcadik és egyben utolsó Grand Prix. A Crash Team Racing Nitro-Fueled első Grand Prix-je tavaly július 3-án indult, és így kb. 9 hónapon át halmoztak el bennünket új karakterekkel, pályákkal és mindenféle kozmetikummal. Úgy gondolom, hogy a játék minden hibáját leszámítva is sokat köszönhetünk a kanadai Beenox csapatának, hiszen több, mint 51 karakter, 300+ jelmez, 40 versenypálya és megannyi testreszabás került bele végül a játékba, ami bevallom sokkal több, mint amit a bejelentéskor bármelyik rajongó is képzelni mert volna.
Az új szavazásunkban arra vagyunk kíváncsiak, hogy nektek hogy tetszettek ezek az események – elfért volna még pár belőle a játékban, vagy teljesen elégedettek vagytok a kapott mennyiséggel? Tessék szavazni jobb oldalt, mert tudjátok: szavazni jó!
A cím nem hazudik. Napra pontosan 15 éve ilyenkor, 2005. március 16-án nyitotta meg kapuit a Crash Fan Club a rajongók előtt. Abban az évben jelent meg az Xbox 360, a PlayStation 3, a Crash Tag Team Racing, így ha ezekre emlékszel, akkor van egy jó hírünk, valószínűleg te is olyan öreg vagy, mint mi. :) Biztos vannak még olvasóink, akik emlékeznek a honlap idézőjeles aranykorára. ~Wickon
Komolyra fordítva a szót, köszönjük, hogy ebben a 15 évben velünk tartottatok, hogy csatlakoztatok hozzánk, és persze, hogy kitartottatok mellettünk.