Kategóriák

 

 
N. Ciklopédia

     

 
Szavazás
Lezárt szavazások
 
Hírfolyam
Friss bejegyzések
2025.11.06. 09:34
2025.10.27. 21:26
2025.09.26. 09:50
Friss hozzászólások
 
 
Crash Landed
VideojátékokKiadatlan játékokCrash Landed/ I am Crash Bandicoot

 

Információ

  • Cím: I am Crash Bandicoot, Crash Landed, Crash of the Bandicoots
  • Platform(ok): PlayStation 3, Xbox 360, Nintendo Wii
  • Tervezett megjelenés: 2010.
  • Fejlesztő: Radical
  • Kiadó: Activision

Leírás

2008-ban, közvetlenül a Crash: Mind over Mutant befejezését követően, a Radical egy újabb Crash játék fejlesztésébe kezdett, amiben már szerették volna maguk mögött hagyni a mutánsok püfölésére épülő játékmenetet, és visszatérni azokhoz a kulcsfontosságú elemekhez, amik olyan nagyszerűvé tették a Crash játékokat. Az I Am Crash Bandicoot, vagy korábban ismert nevén Crash Landed egy nyílt világú 3D platformer játéknak indult, amelynek a játékmenete nagyban hajazott volna a platformer Crash részekhez, elszórt gyümölcsökkel és ládákkal. A különbség annyi lett volna, hogy ezalakalommal Crash mindenféle fegyvereket tudott volna összekovácsolni magának, amikkel messziről begyűjthet dolgokat.

Egy fejelsztő szerint azonban végül a fegyverek összegyűjtése után nem maradt semmi tennivaló a világban, és üres volt, ezért ejtették az ötletet.

A Crash Landed (vagy a később előkerült nevén I Am Crash Bandicoot) egy 2008-2010 között fejlesztés alatt álló játék, amiért a Radical Entertainment felelt. Nem voltak idegenek a sorozatban, ők készítették az előző három részt, a Crash Tag Team Racing, Crash of the Titans és a Crash Mind Over Mutant játékokat.

A két évig tartó fejlesztés során a játék címét sem sikerült eldönteni. Kezdetben Crash Landed néven emlegették, de később több forrásból is valószínűnek tűnt, hogy végül az I Am Crash Bandicoot („Crash Bandicoot vagyok”) címet kapta volna, mivel a tervezett marketing kampány is ezt a nevet használta volna.

Ekkoriban a Wii őrület már lecsengett, hiszen kiderült, hogy a konzol a fajtársaihoz képest nagyon is gyenge. A Crash Mind Over Mutant-tal ellentétben a játék fejleszétését az Xbox 360 és PlayStation 3 konzolokon kezdték meg, és később szabták volna a gyengébb teljesítményű Wii igényeire. A játék mellé egy Nintendo DS-re szánt változatot is terveztek készíteni, ehhez a Renegade Kid csapata készített egy játszható demót az elképzelésükről. Ezen kívül egy testvérjáték is fejlesztés alatt állt egy másik stúdió, a High Impact Games által, ami a Crash Team Racing újragondolása lett volna.

A fejlesztés már több, mint két éve tartott, mikor az Activision úgy döntött, hogy a Radical Entertainmentet átállítja a Prototype 2 fejlesztésére. Az egyik alkalmazott elmondása szerint a projekt a lassú haladás, és a kevés eredmény miatt lett felfüggesztve, közvetlen következményeképpen pedig a Radical Entertainment-et is elkezdte felszámolni a kiadó. A projekt felfüggesztésének az egyik oka a lassú haladás volt – bár rengeteg tervrajz született, és a játék is szépen kezdett épülgetni, maguk a készítők sem tartották mókásnak a fegyverek gyűjtögetésére alapozó játékmódot, pláne, hogy a fegyverek összegyűjtése után nem maradt semmi érdekes tennivaló a világban.

Tervrajzok

A játék maga a Crash Bandicoot újragondolása lett volna. Tervük szerint több régi arcot, több wumpa gyümölcsöt és több dobozt hoztak volna vissza (és még a jó öreg vaddisznó háton lovaglós szinteket is, amiről több tervrajz is árulkodik).

Kezdetben a Crash of the Titans-ból megismert külsejét kapta Crash, azonban a készítők szerettek volna valami hűbbet alkotni. A fentebb látható megjelenés lett az eredménye, ami nagyban merít a japánoknál használt Crash modellekből. Crash külseje sok rajongót megosztott, volt aki imádta, és volt aki utálta. Mivel nem jelent meg a játék, így ezen a témán értelmetlen is lovagolni.

A videón a kezében lévő kis bandikut is szerves részét képezte a játéknak, ráadásul nem is egyedül volt; a bandikutok ketrecekbe voltak zárva, és a mi feladatunk lett volna kiszabadítani őket.

Működés közben

A Crash Landed grafikai motorja a korához képest bámulatos megjelenést biztosított a játék számára. A cell-shading segítségével valóságos rajzfilmes megjelenést kapott a világ.

A fejlesztők nagy hangsúlyt fektettek arra, hogy minél inkább életteltelibb és barátságosabb legyen a környezet, így olyan apróságokat is bevezettek, mint pl. ha megsebződtünk, akkor Crash elveszítette a nadrágját, és alsógatyában lehetett vele tovább flangálni. Ebből, és a pillanatnyi pozíciójából arra engedek következtetni, hogy Crash-nek rengeteg animációja volt, hogy minél élőbbnek érezzék őt a játékosok.

A környezet sokszor rajtahagyta a nyomát Crash-en. Itt például egy sártócsába sétálva teljesen belepte a sár a bundáját.

A játékban (a Jax & Daxterhez hasonlóan) nappalok és esték váltották volna egymást, de emellett még egy időjárás rendszert is bevezettek. A lenti képen például jól látható, hogy a Wumpa Island egyik részén szakadó eső van

A játékban fontos szerepet kaptak volna a fegyverek, melyeket állati tulajdonságok inspiráltak, és kombinálhatóak voltak. Csak egyet láthattunk ezek közül, az egyik a Frogzooka, ami lényegében egy csőbe szorult béka, aminek a nyelvével magunkhoz húzhatunk tárgyakat, de ha mondjuk egy nagyobb dologba pl. egy sziklába akadt a nyelv, akkor Crash a sziklának csapódott.

Pályák

Több szigetet is terveztek a játékhoz, amelyeket Crashnak a történet során meg kellett látogatnia. Az első sziget a Black Rock Island volt, ami leginkább az eredeti Crash Bandicoot játék második szigetére hajazott, mivel még egy hatalmas fa is volt a tetején, és lávában úszkláló barlangok is. A barlangokban egy szentjánosbogár harc is várt volna Crashre, ahol a királynő ellen küzd meg, és itt építette volna meg Crash a szentjánosbogár jet-pack-et is.

A második sziget egy kietlen sivatag volt, ahol egy hatalmas olajfinomító épült. A harmadk sziget pedig Crocodile Island néven került említésre, és egy hatalmas dzsungeles és mocsaras terüelt vot. Crash itt találkozott és küzdött volna meg Dingodile-lal. Az utolsó ismert terület a játékban egy laboratórium volt, ahol Cortex az állatokon kísérletezett, és ahol Crash azzá a hőssé vált, akit ma ismerünk.

A játék helyszíneiről ide kattintva olvashatsz többet!

Törlés

Rövid összefoglalóként azoknak, akik esetleg lemaradtak volna, akkoriban két Crash játék is fejlesztés alatt állt, az egyik a Crash Landed, amin a Radical Entertainment dolgozott, a másik pedig a Crash Team Racing 2010, amin a High Impact Games ügyködött, figyelembe véve a másik játék stílusát és szereplőit. Sajnos mind a kettővel felhagytak, mivel a Radical Entertainment úgy érezte, hogy az új fegyvergyűjtésen alapuló játékmenet egy ilyen kisméretű világban egyáltalán nem olyan szórakoztató, mint ahogyan azt eltervezték.

Screenshotok

/gindex.php?pg=37489197

Tervrajzok

Videók

Néhány kezdetleges animáció:

 
N. Aptár
2025. június 17.
Crash Bandicoot 4: It's About Time Xbox Game Pass

Az Xbox Game Pass kínálata a 2020-ban megjelent Crash Bandicoot 4: It's About Time-mal bővül. Részletekért kattints ide!

 
2025. március 16.
20 éves a Crash Fan Club

20. életévébe lép mindenki kedvenc magyar Crash Bandicoot közössége!

2024. december 4.
Crash Team Racing Nitro-Fueled Xbox Game Pass

Az Xbox Game Pass kínálata a 2019-ben megjelent Crash Team Racing Nitro-Fueled-del bővül előfizetői számára.

 
Partnerek

Légy a partnerünk!

Crash Bandicoot oldalak

Partnereink

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
 
Filter within game content
 

Properties such as ACTIVISION, CRASH TEAM RACING, CTR, CRASH BANDICOOT and CRASH, including Crash Bandicoot and all related characters and contents are trademarks and ˆ Activision Publishing, Inc. Used with permission. Activision has no association with and takes no responsibility for the content in this web site. Site design and written content ˆ Crash Fan Club 2005-2024, unless stated otherwise. Please only use the content within this webpage with permission or reference to the Crash Fan Club website.


LITERATURES SUBPAGE /// VERSEK ÉS TÖRTÉNETEK EGY HELYEN ///LITERATURES.GPORTAL.HU///LITERATURES SUBPAGE    *****    Naruto rajongói oldal | konoha.hu | Látogass el konoha falujába | KONOHA.HU | KONOHA.HU | KONOHA.HU | KONOHA.HU | KONOHA    *****    Turbózd fel a kreativitásod! Prémium grafikai források a PNG Tree-n.    *****    Anime tematikájú Cinematic trance zene és látványvilág Arcadia fantáziavilágában és még sok más videó a chanelen    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA///PREKAMBRIUM.GPORTAL.HU /// PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO.GPORTAL.HU ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL    *****    PREKAMBRIUM //// A TUDÁS BIRODALMA    *****    HAMAROSAN ÚJRA ITT A KARÁCSONY! HA SZERETNÉL KARÁCSONYI HANGULATBA KEVEREDNI, AKKOR KATT IDE: KARACSONY.GPORTAL.HU    *****    "TEKERJ VISSZA" - RÉGI KERÉKPÁROK IDÕSZAKI KIÁLLÍTÁSA - BAJA TÜRR ISTVÁN MÚZEUM    *****    Naruto rajongói oldal! Felkerült John Man Ninja címû könyvének elsõ fejezete. Olvass, Filmezz, Tanulj!! KONOHA.HU    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    Velaris, a második otthonom Fanfictionból új rész került fel    *****    NSYNC - Ha nosztalgiáznál, vagy érdekel,mi történik most a ByeByeBye elõadóival, akkor nézz be - NSYNC    *****    Szereted az egyedi történeteket? Kíváncsi vagy, hogy mire képes egy hobbi író? Ha igen, nézz be hozzám!    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Sziasztok! A Moobius pályázatán elindult két regényem. Kérlek támogass! Bõvebb információt itt olvashatsz. Katt rám.    *****    Debrecen Nagyerdõaljai, 150m2-es alapterületû, egyszintes, 300m2-es telken, sok parkolós családiház eladó 06209911123    *****    RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL /// NE FÉLJ, CSAK HIGYJ! ///RELIGIO-PORTAL