Kategóriák

 

 
N. Ciklopédia

     

 
Társalgó

Chat szabályzat | Használj avatárt

 
N. Aptár
2024. szeptember 9.
28 éves a Crash Bandicoot sorozat

28. évébe lépett a Crash Bandicoot sorozat. Az első rész 1996. szeptember 9-én jelent meg.

2024. március 4.
Crash Team Rumble végső tartalmi frissítés

A Crash Team Rumble utolsó tartalmi frissítése, egy ingyenes 500 szintű Battlepass formájában minden tulajdonosnak.

 
 
Szavazás
A Crash Team Rumble-lel kapcsolatban.
Mi a benyomásod Crash Team Rumble-ről?

Kedvencem, imádom!
Tetszik, de azért akad jobb Crash rész is.
Semleges vagyok.
Nem tetszik.
Nem játszottam vele
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Hírfolyam
Friss bejegyzések
2024.10.03. 14:05
2024.09.16. 17:00
2024.09.16. 16:35
Friss hozzászólások
 
Partnerek

Legyél a partnerünk

Crash Bandicoot oldalak

Partnereink

 
 
Crash Bandicoot N. Sane Trilogy - Remaster összehasonlítása
 
 
 
 

Crash Bandicoot N. Sane Trilogy - Összehasonlítás

Plusz tartalom

  • A betöltőképernyők különböző hasznos tippeket adnak, amik legtöbbször kapcsolódnak az adott pályához.
  • Az első két játékban is lehetőségünk van Time Trial módban próbára tenni a képességeinket. 
  • A Crash 2-ben is megszerezheted a Crash Dash erőt (sprintelés), ha legyőzöd Cortexet.
  • Minden platformon (kivéve a Nintendo Switch verziót) van online leaderboard a Time Trial módokhoz.
  • Coco szinte teljesen játszható mindhárom játékban. Ugyan úgy tudjuk irányítani, mint Crasht, de Coconak is megvannak a saját animációi.A boss pályákra és a járműves pályákra még mindig az eredeti karakterrel kell belépnünk - Crash pl. nem lovagolhat Purán, Coco nem mehet be a motoros pályákra, stb.
  • Az első játékban a sima gem-eket most már úgy is megkaphatod, ha meghalsz a pályán, ez azonban csak a hagyományos (clear) gemekre vonatkozik, a színes gemekért ugyanúgy meg kell küzdeni, nem szabad meghalni a pályán. Az eredeti első részben egyik pályán sem volt szabad meghalni, ha gemet akartál szerezni.
  • Az első rész bónuszpálya dobozai is beleszámítanak a felszedett dobozok számába - ide tartoznak Tawna, Brio és Cortex bónuszpályái. Ha meghalsz a bónuszpályán, annyiszor próbálhatod újra, ahányszor csak akarod, mert most már warp padon keresztül léphetsz be az adott bónuszpályára.
  • Most már az első két játékban is van dobozszámláló, mint a Warpedben, ami megmutatja a pályán lévő dobozok számát, illetve hogy mennyit szedtél össze.
  • Fake Crash most már nem csak a harmadik játékban látható néhány pályán, hanem az első két részben is, ha 100%-ig kijátszottad a játékot.
  • Két plusz pálya került a játékba ingyenes DLC formájában: Crash Bandicoot 1 a a Stormy Ascent pályával bővült, ami az eredeti, 1996-os játékban egy törölt pálya volt, továbbá a Crash Bandicoot 3 Warpedhez megjelent a Future Tense, ami egy teljesen új pálya, a Vicarious Visions saját alkotsa.
  • 2018. június 29. óta és a játék 1.06-os kiadásában már alapból szerepel a Stormy Ascent és a Future Tense pálya a játékban teljesen ingyen.

Javítások, fejlesztések

  • Az összes játékban van automatikus mentés. Az első játékban már nem kell végigjátszanod a bónuszpályákat a mentéshez.
    Az első játékban is kapsz Aku Aku maszkot, ha túl sokszor halsz meg, illetve új Checkpoint dobozt helyez el a pályán a rendszer. Ha nehéznek bizonyulnak a boulderes pályák, a játék lelassítja a szikla gurulásának sebességét.
  • A Toxic Waste pályán jelölve van a földön, hogy az ugráló hordók hol fognak pattanni.
  • A második játékban a menekülős pályákon a gyorsítópadok előtt zöld jelölések vannak, így könnyebben nyomon lehet követni, hol lesznek gyorsítók.
  • A Crash 3-ban a Road Crash pályán egy madár nekirepül az alien fejes táblának, így egyszerűbben lelhetünk rá a rejtett Hot Coco pályára.
  • Néhány boss feje fölött rajzfilmszerű szimbólumok jelennek meg, amikor sebezhetőek.
  • Célzási segítség lett adva a repülőgépes pályákhoz. A repülők már nem "rángatják a kamerát", és lassítani is tudunk.
  • Az Up the Creek pályára pár plusz gyümölcsöt raktak be a láthatatlan platformok fölé.
  • A TNT-k mindig felrobbantják a körülöttük lévő dobozokat, még akkor is, ha Crash már távolabb van.
  • A bounce doboz tulajdonsága ugyanaz az első két játékban, mint a Warpedben, így mindig két gyümölcsöt kapsz ugrásonként.
  • Az ellenfeleket könnyebb egy meghatározott irányba elpörögni.
  • A Crash 1 második szigete vízszintesen meg lett fordítva.
  • A Crash 1 harmadik szigetén van egy átjáró az első szigethez.
  • Ha a Lights Out vagy a Fumbling in the Dark pályára Aku Aku maszkkal lépsz be, már rögtön világítással kezdesz. Ha meghalsz, a Checkpointnál újra kapsz egy maszkot, annak ellenére is, ha a Checkpoint előtt törted össze az Aku Aku ládát.

Pályamódosítások

Általános

  • Az első két játékban néhány pályán kisebb-nagyobb módosítás történt a Time Trial mód érdekében, pl. extra paltformok kerültek a pálya elején a szűk szintekre, hogy az időmérőt indító stopper óra elférjen.

Crash Bandicoot

  • A High Road bónuszpályáján található fa nyíl dobozt lecserélték vasra, mivel a bónuszpálya dobozai is beleszámítanak a dobozszámba, és ezen a bónuszpályán meghalnál, ha összetörnéd a fa ugrálódobozt.
  • Néhány szinten a Time Trial mód érdekében, például extra paltformok kerültek a pálya elején a szűk szintekre, hogy az időmérőt indító óra elférjen.

Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back

  • A Crash 2 Snow Go pályáján lévő piros gem sokkal magasabbra lett helyezve, így nem látható, és nem is szerezhető meg ugrási technikákkal, csalásokkal.

Crash Bandicoot 3: Warped

  • A Mad Bombers pályán három ellenség nyomul rád kettő helyett.

Egyéb változtatások

Általános

  • A bónuszpályák Checkpointként is funkcionálnak.
  • Crash nem ugrik fel a robbanékony dobozokról, amikor sebezhetetlen (az Aku Aku maszkokkal).
    A dobozok már nem annyira ellenállóak becsúszáskor, így akár egy egész torony dobozon átcsúszhatunk.
  • Sebezhetetlenség (3 maszk) közben gyorsabban haladsz.
  • Ha ráhasalsz egy bounce dobozta, nem kapsz gyümölcsöt.

Fizika

  • Az irányítás és a játék fizikája mindhárom játékban ugyanolyan, leginkább az eredeti Crash 2-re hajaz.
  • Ha ellenfelekre vagy dobozokra ugrunk, Crash sebessége csökken, és kisebb távolságot tud megtenni, ezért tűnik nehezebbnek a High Road pálya a Crash 1-ből.
  • A játékra vonatkozó mozgási "precizitás" sokkal nehezebb és rosszabb lett, Crash sokszor lecsúszik a dobozok élénél, vagy szakadékok szélén beakad, lecsúszik, helyenként igen fura hitboxok vannak.
  • Az ugrás utáni guggolás sokkal lassabban reagál, mint az eredeti játékokban.
  • Miután megszerzed a Death Tornado (hosszabb pörgés) képességet a Crash Bandicoot 3 Warpedben, szinte lehetetlen egy több emeletnyi doboz legalsó dobozát széttörni, mert a felette lévő doboz is összetörik. Ez elég veszélyes tud lenni, ha egy doboz-TNT-doboz emeletről beszélünk.
  • Lógás közben ha pörögsz, csak az olyan dobozok törnek össze, amik egy magasságban vannak Crash fejével, a lábai előtt lévő dobozokat nem tudod lógva összetörni.
  • Ha Crashsel pörögsz a levegőben, utána tudsz duplát ugrani.
  • Ha valamiről leugrasz sprintelés közben, lelassulsz az eredeti sebességre.

Crash Bandicoot

  • A Lost City és Sunset Vista gyíkjait elpöröghetjük.

Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back

  • Ha a Turtle Woods pályán megszerzed az összes doboz felszedéséért járó gemet, majd visszatérsz a pályára, eltűnik a dobozszámláló, így könnyebb kitalálni, hogyan kell megszerezni a kék gemet (bár erre a betöltőképernyőn tipp is van).
  • A Crash 2-ben a köpködő növények tüskéinek hitboxa nagyobb, így nehezebb rájukhasalni.
  • Korcsolyázás közben Crash gyorsabban indul el, és a sebessége is gyorsabb.
  • Polart lazábban lehet irányítani.
  • A Crash 2-ben a köpködő növények tüskéinek hitboxa nagyobb, így nehezebb rájukhasalni.
  • Néhány ellenfél a kelleténél korábban lesz sebezhető, például a sündisznók a Crash 2 havas pályáin.
  • A jetpackkel nem igazán lehet fékezni, mert Crasht az ellenkező irányba mozdítja a játék. 
  • A Crash 2 jetpackes pályákon a lebegő piros bombák csak akkor tűnnek el, ha teljesen távol mész tőlük. Az eredeti játékban szinte rögtön eltűntek.
  • A pingvineknek pörgés előtt már nincs animációjuk, így nehezebb kiszámítani, mikor fognak pörögni.
  • Nem lehet átugrani a fa-akadályokat a Crash 2 menekülős pályáin.
  • A Cold Hard Crash pályán a Death Route zenéje a normál pályán is folytatódik a következő Checkpointig.
  • A Lab Asszisztensek, akik pajzzsal próbálnak ellökni, nem mennek vissza eredeti helyükre, még bizonyos idő eltelte után sem.
  • A kamera néha furcsán viselkedik, így nehezen lehet látni, mi következik (pl. Piston It Away pálya).

Crash Bandicoot 3: Warped

  • Mivel némileg különbözik gameplay az eredeti játékoktól, a Crash Bandicoot 3 Warpedben a reliceknek új időkövetelményeik vannak.
  • A dínós pályákon, ha ráhasalsz a fűre, nem tünteted el őket.
  • Nem tudsz ráállni Cortex lebegő gépére a Warpedes bossharcban.
  • Baby-T a Dino Might! Time Trial módjában is tojásban van.
  • Az Eggipus Rex pályáról eltűnnek a gyümölcsök, ha Time Trial módba lépsz, akárcsak a többi pályán.
  • A jetski irányítását teljesen átdolgozták, a kamera mindig Coco mögött marad. A jetski sebességét csökkentették, ugratás után pedig nem rakja Cocot automatikusan középre a kamera.
  • Pura sebessége gyorsabb lett, az extra gyorsaság sprinteléskor azonnal elmúlik, ha elengeded a sprint gombot.
  • A víz alatti pályákon a pörgés kicsit előrébb juttatja Crasht, és a mozgás közbeni irányváltás is.
  • A vízalatti "jármű" tűzgyorsasága megnőtt, és nem lehet leállítani a sebességboostját.
  • A víz alatti forgó "darálók" behúzzák Crash kis távolságból.
  • A motoros pályákon az éles kanyarokban ajánlatos elengedni a gázt. A kamera furcsán viselkedhet, ha letérsz az útról.
  • Nem lehet az egyiptomi pályákon lévő lángszórós ellenfelek lángja alatt elmászni vagy leguggolni.
  • A fehér majmok az egyiptomi pályákon nem tűnnek el, ha Crash túl messze megy.
  • A leves pályákon lévő oszlopok, amik összenyomnak, ha alájuk állsz, sokkal gyorsabbak lettek. Becsúszás nélkül sokszor alig lehet áthaladni alattuk. Az egyiptomi pályákon az ajtók is gyorsabban záródnak.

További változtatások

  • A Nitro dobozok sokkal magasabbra ugrálnak, mint eredetileg. Emiatt sokszor véletlen meghalhatunk, és van egy hiba is: ha a Nitro doboz tetején van egy másik doboz, a Nitro keresztülugorhat a másik dobozon, és így megváltozik az oszlop dobozainak sorrendje.
  • Ha lepörögjük a Nitro Switch dobozt, mostantól a Nitrok közelében lévő dobozok is összetörnek.
  • Egy értesítőhangot fogsz hallani, ha egy olyan pályarészen veszel fel harmadik Aku Aku maszkot, ahol nem lehetséges a sebezhetetlenség (pl. Crash 3 vízalatti pályáin, vagy Crash 2 vizes pályáin miközben a hullámok lovasa vagy).

Boss harcok

  • Papu Papunak 5 életcsíkja van 3 helyett.
  • Pinstripet már nem sebzi meg, ha ráugrasz.
  • N. Brio lassabban dobálja a lombikokat, és lassabban halad, miután átváltozik szörnnyé. Ugrás közben / a levegőben már nem tudod elpörögni a zöld trutymókat.
  • Nehezebb a gyümölcsökkel eltalálni N. Gin-t a Crash 2-ben. A lézertámadásai gyorsabbak és nehezebb kitérni előle, míg a zöld sugarának támadásai mintája már nem követi az eredeti sorrendet.
  • Dingodile kevesebb tűzlabdát lő a Crash 3-ban, és ha túlfutod őket, nem változtatja meg az irányát.
  • Ha megsebzed N. Tropy-t, többet nem ragaszt egy helyre a játék, miközben megfordul a kamera.

Egyéb

  • Dingodile nem lesz füstös/égett a robbanástól.
  • N. Tropy most már szándékosan nyomja le a nagy órát a bossharc előtt. (az eredetiben véletlen esett le)

Mentés és betöltés

  • Ha betöltöd a korábban elmentett játékodat, mindig 0 gyümölccsel kezdesz.
    Miután kilépsz egy pályáról, a Crash 3-ban a pálya warp gömbje nem tűnik el addig, amíg Crash abba nem hagyja a táncolást.

Fake Crash

  • Fake Crash már nem csak a Warpedben, hanem az első két játék néhány pályáján is megjelenik, ha 100%-ra teljesítettük valamelyik játékot.

Animációk és egyebek

  • Az eredeti betűtípus helyett a játék már a Zoinks betűtípust használja. Ennek ellenére a motoros pályákon a START és FINISH szöveg még mindig az eredeti betűkkel van írva.
     
  • Rengeteg animáció lett módosítva vagy újonnan berakva a játékba, Crashnek és Coconak is többféle halál animációja van. (pl. ha a Purás pályákon valamin átesel, Pura Coco ölébe landol és megnyalja az arcát).
     
  • A Time Twisternél Coco reagál Crash animációira. Például ha Crash magára ejt egy gyümölcsöt, Coco kineveti Crasht, ezen kívül Coco utánozza Crash táncát.
     
  • A Crash 1-ben a dobozszámláló képernyőn új animációk vannak. Minél több doboz hiányzik egy pályáról, annál jobban lenyomják Crasht a fejére eső dobozok.
     
  • A bounce dobozoknak belátunk a belsejébe, láthatjuk a gyümölcsöket bennük. Ez az eredeti játékokban is így lett volna, de a felbontás miatt nem volt megvalósítható.
     
  • A slot dobozoknak most már nem fehér a háttere, és elforognak.
     
  • Crashnek és Coconak különböző animációi játszódnak le, ha kijössz egy pályáról és szereztél valamit (kristály, gemek, relic). Véletlenszerűen játszódik le egy az animációk közül (pl. Crash kiböfögheti a gemeket, kiszedheti a füléből stb.).
     
  • A legtöbb bossnak eredetileg egyszerű animációja volt, mikor legyőzted őket, most már viszont extrább az animációjuk (pl. Ripper Roo lezuhan a vízesésnél, Koala Kongot elviszi egy bányászkocsi stb.).
     
  • Crash már nem esik/bukfencezik előre a menekülős pályákon, ha beérünk a biztonságos zónára.
     
  • A csúszós animáció a Crash 2-ből át lett rakva a Crash 1-be, viszont ironikus módon a Crash 2-ből kivették.
     
  • A kalapácsos Lab Assistantoknak bajszuk is van.
     
  • Ha a Crash 2-ben beesünk egy lyukba, eredetileg patkányok másztak elő a földből, most már azonban vakondok jönnek elő.
     
  • A riasztó jelzőhang még azután is tovább játszódik, hogy Crash felvette a jetpackot.
     
  • Az N. Brio bossharcának pályáján előjövő zöld trutymóknak most már arcuk is van.
     
  • Brio életcsíkja máshogy működik: 2-vel kevesebb HP-ja van, mielőtt szörnnyé változna. Akkor változik át szörnnyé, mikor már csak 1 HP-ja van, viszont átváltozás után kap még 3 HP-t külön életcsík ikonnal, amin a neve helyett "?!?"-t olvashatunk.
     
  • Most már animációja is van Crashnek, mikor gyümölcsöket dobál N. Gin-re a Crash 2-ben.
     
  • Ripper Roo továbbra is őrült a második játékban, még a professzori kalapjában is.
     
  • Cortex a ray gun fegyvere helyett egy kristályt tart a kezében a Crash 2-es bossharcban.
     
  • A rejtélyes lények a Slippery Climb pályán a remasterben öreg szakállas férfiak.
     
  • Nem rázkódik a kép, ha egy lavina vagy medve lezuhan a szakadékba a második játékban.
     
  • A duplafejű lab asszisztensek a Warpedből fabotok helyett sült csirke/pulykacombot suhogtatnak.
     
  • Crash lehellete már nem látszik a Crash 2-ben, csak annál az animációnál látszik, mikor vacog.
     
  • A Crash 2-es bónuszpályák bejáratai afféle csapda-ajtóként funkcionáltak és lenyíltak, mikor ráléptünk, most már viszont a bónuszpálya bejárata is lezuhan Crashhel együtt, és több lepke sem repül ki belőlük.
     
 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
 

Properties such as ACTIVISION, CRASH TEAM RACING, CTR, CRASH BANDICOOT and CRASH, including Crash Bandicoot and all related characters and contents are trademarks and © Activision Publishing, Inc. Used with permission. Activision has no association with and takes no responsibility for the content in this web site. Site design and written content © Crash Fan Club 2005-2024, unless stated otherwise. Please only use the content within this webpage with permission or reference to the Crash Fan Club website.


Nyakunkon a Karácsony, ajándékozz születési horoszkópot barátaidnak, ismerõseidnek.Nagyon szép ajándék! Várlak, kattints    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!