Kategóriák

 

 
N. Ciklopédia

     

 
Szavazás
Az Xbox Game Pass-ról
Rendelkezel-e Xbox Game Pass előfizetéssel?

Igen, de csak a Crash játékok bekerülése óta
Igen, és már a Crash játékok bekerülése előtt is elő voltam fizetve
Másmilyen előfizetésem van (PlayStation Plus, Nintendo Switch Online, stb...)
Nincs semmilyen előfizetésem
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Hírfolyam
Friss bejegyzések
2025.06.19. 13:21
2025.06.17. 22:53
2025.06.16. 19:29
Friss hozzászólások
 
 
Crash Bandicoot N. Sane Trilogy - Remaster összehasonlítása
 
 
 
 

Crash Bandicoot N. Sane Trilogy - Összehasonlítás

Ez a lap a Crash Bandicoot N. Sane Trilogy változtatásait hasonlítja össze az eredeti játékokkal.

Plusz tartalom

Általános

  • A betöltőképernyők különböző hasznos tippeket adnak, amik legtöbbször kapcsolódnak az adott pályához.
  • Az első két játékban is lehetőségünk van Time Trial módban próbára tenni a képességeinket;épp úgy mint a Crash Bandicoot 3: Warped-ban.
  • Minden platformon (kivéve a Nintendo Switch verziót) van online leaderboard a Time Trial módokhoz.
  • Coco szinte teljesen játszható mindhárom játékban. Ugyan úgy tudjuk irányítani, mint Crasht, de Coconak is megvannak a saját animációi.A boss pályákra és a járműves pályákra még mindig az eredeti karakterrel kell belépnünk - Crash pl. nem lovagolhat Purán, Coco nem mehet be a motoros pályákra, stb.
  • Az első játékban a sima gem-eket most már úgy is megkaphatod, ha meghalsz a pályán, ez azonban csak a hagyományos (clear) gemekre vonatkozik, a színes gemekért ugyanúgy meg kell küzdeni, nem szabad meghalni a pályán. Az eredeti első részben egyik pályán sem volt szabad meghalni, ha gemet akartál szerezni.
  • Most már az első két játékban is van dobozszámláló, mint a Warpedben, ami megmutatja a pályán lévő dobozok számát, illetve hogy mennyit szedtél össze.
  • Fake Crash most már nem csak a harmadik játékban látható néhány pályán, hanem az első két részben is, ha 100%-ig kijátszottad a játékot.
  • Két plusz pálya került a játékba ingyenes DLC formájában: Crash Bandicoot 1 a a Stormy Ascent pályával bővült, ami az eredeti, 1996-os játékban egy törölt pálya volt, továbbá a Crash Bandicoot 3 Warpedhez megjelent a Future Tense, ami egy teljesen új pálya, a Vicarious Visions saját alkotsa.
  • 2018. június 29. óta és a játék 1.06-os kiadásában már alapból szerepel a Stormy Ascent és a Future Tense pálya a játékban teljesen ingyen.

Crash Bandicoot - plusz tartalom

  • Az első rész bónuszpálya dobozai is beleszámítanak a felszedett dobozok számába - ide tartoznak Tawna, Brio és Cortex bónuszpályái. Ha meghalsz a bónuszpályán, annyiszor próbálhatod újra, ahányszor csak akarod, mert most már warp padon keresztül léphetsz be az adott bónuszpályára. Az eredeti játékban a bónusz pálya dobozai nem tartoztak bele a szintek teljes dobozszámába.

Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back - plusz tartalom

  • A titkos 6. warp room elérhető lifttel is, helyet az 1. warp room alatt kapott. Azután nyílik meg, hogy legaláb egy szint bejáratát feloldottad és megnyitottad.
  • A Crash 2-ben is megszerezheted a Crash Dash erőt (sprintelés), ha legyőzöd Cortexet, ez az időmérőkhöz igazán hasznos.
  • Ripper Roo legyőzése után a második Warp Room-ban megnyílik Coco, akivel aztán a főellenségek elleni küzdelmeket, a jet-pack-es szinteket, és a Polar hátán lovaglós pályákat kivéve mindegyik szinten játszhatunk.
  • Eltűnt minden Warp Roomból a „LOAD/SAVE” mentésre szolgáló fal, helyette az L2 gombbal tudunk menteni.
  • A játékban egy mentési hely automatikusan ment (de ez kikapcsolható).
  • A főellenségekkel nem a liften felfelé haladva tudunk megküzdeni, hanem az anno mentésre szolgáló falon nyílik meg a küzdelem bejárata.

Javítások, fejlesztések

  • Az összes játékban van automatikus mentés. Az első játékban már nem kell végigjátszanod a bónuszpályákat a mentéshez.
  • Néhány boss feje fölött rajzfilmszerű szimbólumok jelennek meg, amikor sebezhetőek.
  • A TNT-k mindig felrobbantják a körülöttük lévő dobozokat, még akkor is, ha Crash már távolabb van.
  • A bounce doboz tulajdonsága ugyanaz az első két játékban, mint a Warpedben, így mindig két gyümölcsöt kapsz ugrásonként.
  • Az ellenfeleket könnyebb egy meghatározott irányba elpörögni.

Crash Bandicoot (1) - javítások, fejlesztések

  • Az első játékban is kapsz Aku Aku maszkot, ha túl sokszor halsz meg, illetve új Checkpoint dobozt helyez el a pályán a rendszer. Ha nehéznek bizonyulnak a boulderes pályák, a játék lelassítja a szikla gurulásának sebességét.
  • A Toxic Waste pályán jelölve van a földön, hogy az ugráló hordók hol fognak pattanni.
  • Az Up the Creek pályára pár plusz gyümölcsöt raktak be a láthatatlan platformok fölé.
  • Ha a Lights Out vagy a Fumbling in the Dark pályára Aku Aku maszkkal lépsz be, már rögtön világítással kezdesz. Ha meghalsz, a Checkpointnál újra kapsz egy maszkot, annak ellenére is, ha a Checkpoint előtt törted össze az Aku Aku ládát.
  • A Crash 1 második szigete vízszintesen meg lett fordítva.
  • A Crash 1 harmadik szigetén van egy átjáró az első szigethez, valamint a Stormy Ascent DLC is ad egy átjárót az első szigetről az utolsó szigetre a Stormy Ascenthez.

Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back - javítások, fejlesztések

  • A második játékban a menekülős pályákon a gyorsítópadok előtt zöld jelölések vannak, így könnyebben nyomon lehet követni, hol lesznek gyorsítók.

Crash Bandicoot 3: Warped - javítások, fejlesztések

  • Célzási segítség lett adva a repülőgépes pályákhoz. A repülők már nem "rángatják a kamerát", és lassítani is tudunk.
  • A Crash 3-ban a Road Crash pályán egy madár nekirepül az alien fejes táblának, így egyszerűbben lelhetünk rá a rejtett Hot Coco pályára.

Pályamódosítások

Általános

  • Az első két játékban néhány pályán kisebb-nagyobb módosítás történt a Time Trial mód érdekében, pl. extra paltformok kerültek a pálya elején a szűk szintekre, hogy az időmérőt indító stopper óra elférjen.

Crash Bandicoot - pályamódosítások

  • A High Road bónuszpályáján található fa nyíl dobozt lecserélték vasra, mivel a bónuszpálya dobozai is beleszámítanak a dobozszámba, és ezen a bónuszpályán meghalnál, ha összetörnéd a fa ugrálódobozt.
  • Néhány szinten a Time Trial mód érdekében, például extra paltformok kerültek a pálya elején a szűk szintekre, hogy az időmérőt indító óra elférjen.

Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back - pályamódosítások

  • A Crash 2 Snow Go pályáján lévő piros gem sokkal magasabbra lett helyezve, így nem látható, és nem is szerezhető meg ugrási technikákkal, csalásokkal.

Crash Bandicoot 3: Warped - pályamódosítások

  • A Mad Bombers pályán három ellenség nyomul rád kettő helyett.

Egyéb változtatások

Általános

  • A bónuszpályák Checkpointként is funkcionálnak.
  • Crash nem ugrik fel a robbanékony dobozokról, amikor sebezhetetlen (az Aku Aku maszkokkal).
    A dobozok már nem annyira ellenállóak becsúszáskor, így akár egy egész torony dobozon átcsúszhatunk.
  • Sebezhetetlenség (3 maszk) közben gyorsabban haladsz.
  • Ha ráhasalsz egy bounce dobozta, nem kapsz gyümölcsöt.

Fizika

  • Az irányítás és a játék fizikája mindhárom játékban ugyanolyan, leginkább az eredeti Crash 2-re hajaz.
  • Ha ellenfelekre vagy dobozokra ugrunk, Crash sebessége csökken, és kisebb távolságot tud megtenni, ezért tűnik nehezebbnek a High Road pálya a Crash 1-ből.
  • A játékra vonatkozó mozgási "precizitás" sokkal nehezebb és rosszabb lett, Crash sokszor lecsúszik a dobozok élénél, vagy szakadékok szélén beakad, lecsúszik, helyenként igen fura hitboxok vannak.
  • Az ugrás utáni guggolás sokkal lassabban reagál, mint az eredeti játékokban.
  • Miután megszerzed a Death Tornado (hosszabb pörgés) képességet a Crash Bandicoot 3 Warpedben, szinte lehetetlen egy több emeletnyi doboz legalsó dobozát széttörni, mert a felette lévő doboz is összetörik. Ez elég veszélyes tud lenni, ha egy doboz-TNT-doboz emeletről beszélünk.
  • Lógás közben ha pörögsz, csak az olyan dobozok törnek össze, amik egy magasságban vannak Crash fejével, a lábai előtt lévő dobozokat nem tudod lógva összetörni.
  • Ha Crashsel pörögsz a levegőben, utána tudsz duplát ugrani.
  • Ha valamiről leugrasz sprintelés közben, lelassulsz az eredeti sebességre.

Crash Bandicoot

  • A Lost City és Sunset Vista gyíkjait elpöröghetjük.

Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back

  • Ha a Turtle Woods pályán megszerzed az összes doboz felszedéséért járó gemet, majd visszatérsz a pályára, eltűnik a dobozszámláló, így könnyebb kitalálni, hogyan kell megszerezni a kék gemet (bár erre a betöltőképernyőn tipp is van).
  • A Crash 2-ben a köpködő növények tüskéinek hitboxa nagyobb, így nehezebb rájukhasalni.
  • Korcsolyázás közben Crash gyorsabban indul el, és a sebessége is gyorsabb.
  • Polart lazábban lehet irányítani.
  • A Crash 2-ben a köpködő növények tüskéinek hitboxa nagyobb, így nehezebb rájukhasalni.
  • Néhány ellenfél a kelleténél korábban lesz sebezhető, például a sündisznók a Crash 2 havas pályáin.
  • A jetpackkel nem igazán lehet fékezni, mert Crasht az ellenkező irányba mozdítja a játék. 
  • A Crash 2 jetpackes pályákon a lebegő piros bombák csak akkor tűnnek el, ha teljesen távol mész tőlük. Az eredeti játékban szinte rögtön eltűntek.
  • A pingvineknek pörgés előtt már nincs animációjuk, így nehezebb kiszámítani, mikor fognak pörögni.
  • Nem lehet átugrani a fa-akadályokat a Crash 2 menekülős pályáin.
  • A Cold Hard Crash pályán a Death Route zenéje a normál pályán is folytatódik a következő Checkpointig.
  • A Lab Asszisztensek, akik pajzzsal próbálnak ellökni, nem mennek vissza eredeti helyükre, még bizonyos idő eltelte után sem.
  • A kamera néha furcsán viselkedik, így nehezen lehet látni, mi következik (pl. Piston It Away pálya).

Crash Bandicoot 3: Warped

  • Mivel némileg különbözik gameplay az eredeti játékoktól, a Crash Bandicoot 3 Warpedben a reliceknek új időkövetelményeik vannak.
  • A dínós pályákon, ha ráhasalsz a fűre, nem tünteted el őket.
  • Nem tudsz ráállni Cortex lebegő gépére a Warpedes bossharcban.
  • Baby-T a Dino Might! Time Trial módjában is tojásban van.
  • Az Eggipus Rex pályáról eltűnnek a gyümölcsök, ha Time Trial módba lépsz, akárcsak a többi pályán.
  • A jetski irányítását teljesen átdolgozták, a kamera mindig Coco mögött marad. A jetski sebességét csökkentették, ugratás után pedig nem rakja Cocot automatikusan középre a kamera.
  • Pura sebessége gyorsabb lett, az extra gyorsaság sprinteléskor azonnal elmúlik, ha elengeded a sprint gombot.
  • A víz alatti pályákon a pörgés kicsit előrébb juttatja Crasht, és a mozgás közbeni irányváltás is.
  • A vízalatti "jármű" tűzgyorsasága megnőtt, és nem lehet leállítani a sebességboostját.
  • A víz alatti forgó "darálók" behúzzák Crash kis távolságból.
  • A motoros pályákon az éles kanyarokban ajánlatos elengedni a gázt. A kamera furcsán viselkedhet, ha letérsz az útról.
  • Nem lehet az egyiptomi pályákon lévő lángszórós ellenfelek lángja alatt elmászni vagy leguggolni.
  • A fehér majmok az egyiptomi pályákon nem tűnnek el, ha Crash túl messze megy.
  • A leves pályákon lévő oszlopok, amik összenyomnak, ha alájuk állsz, sokkal gyorsabbak lettek. Becsúszás nélkül sokszor alig lehet áthaladni alattuk. Az egyiptomi pályákon az ajtók is gyorsabban záródnak.

További változtatások

  • A Nitro dobozok sokkal magasabbra ugrálnak, mint eredetileg. Emiatt sokszor véletlen meghalhatunk, és van egy hiba is: ha a Nitro doboz tetején van egy másik doboz, a Nitro keresztülugorhat a másik dobozon, és így megváltozik az oszlop dobozainak sorrendje.
  • Ha lepörögjük a Nitro Switch dobozt, mostantól a Nitrok közelében lévő dobozok is összetörnek.
  • Egy értesítőhangot fogsz hallani, ha egy olyan pályarészen veszel fel harmadik Aku Aku maszkot, ahol nem lehetséges a sebezhetetlenség (pl. Crash 3 vízalatti pályáin, vagy Crash 2 vizes pályáin miközben a hullámok lovasa vagy).

Boss harcok

  • Papu Papunak 5 életcsíkja van 3 helyett.
  • Pinstripet már nem sebzi meg, ha ráugrasz.
  • N. Brio lassabban dobálja a lombikokat, és lassabban halad, miután átváltozik szörnnyé. Ugrás közben / a levegőben már nem tudod elpörögni a zöld trutymókat.
  • Nehezebb a gyümölcsökkel eltalálni N. Gin-t a Crash 2-ben. A lézertámadásai gyorsabbak és nehezebb kitérni előle, míg a zöld sugarának támadásai mintája már nem követi az eredeti sorrendet.
  • Dingodile kevesebb tűzlabdát lő a Crash 3-ban, és ha túlfutod őket, nem változtatja meg az irányát.
  • Ha megsebzed N. Tropy-t, többet nem ragaszt egy helyre a játék, miközben megfordul a kamera.
  • Dingodile nem lesz füstös/égett a robbanástól.
  • N. Tropy most már szándékosan nyomja le a nagy órát a bossharc előtt. (az eredetiben véletlen esett le)

Mentés és betöltés

  • Ha betöltöd a korábban elmentett játékodat, mindig 0 gyümölccsel kezdesz.
  • Miután kilépsz egy pályáról, a Crash 3-ban a pálya warp gömbje nem tűnik el addig, amíg Crash abba nem hagyja a táncolást.

Fake Crash

  • Fake Crash már nem csak a Warpedben, hanem az első két játék néhány pályáján is megjelenik, ha 100%-ra teljesítettük valamelyik játékot.

Animációk és egyebek

Általános / Összes játék

  • Az eredeti betűtípus helyett a játék már a Zoinks betűtípust használja. Ennek ellenére a motoros pályákon a START és FINISH szöveg még mindig az eredeti betűkkel van írva.
  • Rengeteg animáció lett módosítva vagy újonnan berakva a játékba, Crashnek és Coconak is többféle halál animációja van. (pl. ha a Purás pályákon valamin átesel, Pura Coco ölébe landol és megnyalja az arcát).
  • A bounce dobozoknak belátunk a belsejébe, láthatjuk a gyümölcsöket bennük. Ez az eredeti játékokban is így lett volna, de a felbontás miatt nem volt megvalósítható.
  • A slot dobozoknak most már nem fehér a háttere, és elforognak.
  • Crashnek és Coconak különböző animációi játszódnak le, ha kijössz egy pályáról és szereztél valamit (kristály, gemek, relic). Véletlenszerűen játszódik le egy az animációk közül (pl. Crash kiböfögheti a gemeket, kiszedheti a füléből stb.).

Crash Bandicoot (1) - Animációk és egyebek

  • A Crash 1-ben a dobozszámláló képernyőn új animációk vannak. Minél több doboz hiányzik egy pályáról, annál jobban lenyomják Crasht a fejére eső dobozok.
  • Az N. Brio bossharcának pályáján előjövő zöld trutymóknak most már arcuk is van.
  • Brio életcsíkja máshogy működik: 2-vel kevesebb HP-ja van, mielőtt szörnnyé változna. Akkor változik át szörnnyé, mikor már csak 1 HP-ja van, viszont átváltozás után kap még 3 HP-t külön életcsík ikonnal, amin a neve helyett "?!?"-t olvashatunk.
  • A rejtélyes lények a Slippery Climb pályán a remasterben öreg szakállas férfiak.
  • A legtöbb bossnak eredetileg egyszerű animációja volt, mikor legyőzted őket, most már viszont extrább az animációjuk (pl. Ripper Roo lezuhan a vízesésnél, Koala Kongot elviszi egy bányászkocsi stb.).

Crash Bandicoot 2 - Animációk és egyebek

  • Ripper Roo továbbra is őrült a második játékban, még a professzori kalapjában is.
  • A csúszós animáció a Crash 2-ből át lett rakva a Crash 1-be, viszont ironikus módon a Crash 2-ből kivették.
  • A kalapácsos Lab Assistantoknak bajszuk is van.
  • Ha a Crash 2-ben beesünk egy lyukba, eredetileg patkányok másztak elő a földből, most már azonban vakondok jönnek elő.
  • A riasztó jelzőhang még azután is tovább játszódik, hogy Crash felvette a jetpackot.
  • Crash már nem esik/bukfencezik előre a menekülős pályákon, ha beérünk a biztonságos zónára.
  • Most már animációja is van Crashnek, mikor gyümölcsöket dobál N. Gin-re a Crash 2-ben.
  • Cortex a ray gun fegyvere helyett egy kristályt tart a kezében a Crash 2-es bossharcban.
  • Nem rázkódik a kép, ha egy lavina vagy medve lezuhan a szakadékba a második játékban.
  • Crash lehellete már nem látszik a Crash 2-ben, csak annál az animációnál látszik, mikor vacog.
  • A Crash 2-es bónuszpályák bejáratai afféle csapda-ajtóként funkcionáltak és lenyíltak, mikor ráléptünk, most már viszont a bónuszpálya bejárata is lezuhan Crashhel együtt, és több lepke sem repül ki belőlük.

Crash Bandicoot 3: Warped - animációk és egyebek

  • A duplafejű lab asszisztensek a Warpedből fabotok helyett sült csirke/pulykacombot suhogtatnak.
  • A Time Twisternél Coco reagál Crash animációira. Például ha Crash magára ejt egy gyümölcsöt, Coco kineveti Crasht, ezen kívül Coco utánozza Crash táncát.
 
N. Aptár
2025. június 17.
Crash Bandicoot 4: It's About Time Xbox Game Pass

Az Xbox Game Pass kínálata a 2020-ban megjelent Crash Bandicoot 4: It's About Time-mal bővül. Részletekért kattints ide!

 
2025. március 16.
20 éves a Crash Fan Club

20. életévébe lép mindenki kedvenc magyar Crash Bandicoot közössége!

2024. december 4.
Crash Team Racing Nitro-Fueled Xbox Game Pass

Az Xbox Game Pass kínálata a 2019-ben megjelent Crash Team Racing Nitro-Fueled-del bővül előfizetői számára.

 
Partnerek

Legyél a partnerünk

Crash Bandicoot oldalak

Partnereink

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
 
Filter within game content
 

Properties such as ACTIVISION, CRASH TEAM RACING, CTR, CRASH BANDICOOT and CRASH, including Crash Bandicoot and all related characters and contents are trademarks and © Activision Publishing, Inc. Used with permission. Activision has no association with and takes no responsibility for the content in this web site. Site design and written content © Crash Fan Club 2005-2024, unless stated otherwise. Please only use the content within this webpage with permission or reference to the Crash Fan Club website.


Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó. 06209911123 Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó.    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél színes szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati hõszigetelését!    *****    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!