Crash Bandicoot N. Sane Trilogy - Összehasonlítás
Plusz tartalom
-
A betöltőképernyők különböző hasznos tippeket adnak, amik legtöbbször kapcsolódnak az adott pályához.
-
Az első két játékban is lehetőségünk van Time Trial módban próbára tenni a képességeinket.
-
A Crash 2-ben is megszerezheted a Crash Dash erőt (sprintelés), ha legyőzöd Cortexet.
-
Minden platformon (kivéve a Nintendo Switch verziót) van online leaderboard a Time Trial módokhoz.
-
Coco szinte teljesen játszható mindhárom játékban. Ugyan úgy tudjuk irányítani, mint Crasht, de Coconak is megvannak a saját animációi.A boss pályákra és a járműves pályákra még mindig az eredeti karakterrel kell belépnünk - Crash pl. nem lovagolhat Purán, Coco nem mehet be a motoros pályákra, stb.
-
Az első játékban a sima gem-eket most már úgy is megkaphatod, ha meghalsz a pályán, ez azonban csak a hagyományos (clear) gemekre vonatkozik, a színes gemekért ugyanúgy meg kell küzdeni, nem szabad meghalni a pályán. Az eredeti első részben egyik pályán sem volt szabad meghalni, ha gemet akartál szerezni.
-
Az első rész bónuszpálya dobozai is beleszámítanak a felszedett dobozok számába - ide tartoznak Tawna, Brio és Cortex bónuszpályái. Ha meghalsz a bónuszpályán, annyiszor próbálhatod újra, ahányszor csak akarod, mert most már warp padon keresztül léphetsz be az adott bónuszpályára.
-
Most már az első két játékban is van dobozszámláló, mint a Warpedben, ami megmutatja a pályán lévő dobozok számát, illetve hogy mennyit szedtél össze.
-
Fake Crash most már nem csak a harmadik játékban látható néhány pályán, hanem az első két részben is, ha 100%-ig kijátszottad a játékot.
-
Két plusz pálya került a játékba ingyenes DLC formájában: Crash Bandicoot 1 a a Stormy Ascent pályával bővült, ami az eredeti, 1996-os játékban egy törölt pálya volt, továbbá a Crash Bandicoot 3 Warpedhez megjelent a Future Tense, ami egy teljesen új pálya, a Vicarious Visions saját alkotsa.
-
2018. június 29. óta és a játék 1.06-os kiadásában már alapból szerepel a Stormy Ascent és a Future Tense pálya a játékban teljesen ingyen.
Javítások, fejlesztések
-
Az összes játékban van automatikus mentés. Az első játékban már nem kell végigjátszanod a bónuszpályákat a mentéshez.
Az első játékban is kapsz Aku Aku maszkot, ha túl sokszor halsz meg, illetve új Checkpoint dobozt helyez el a pályán a rendszer. Ha nehéznek bizonyulnak a boulderes pályák, a játék lelassítja a szikla gurulásának sebességét.
-
A Toxic Waste pályán jelölve van a földön, hogy az ugráló hordók hol fognak pattanni.
-
A második játékban a menekülős pályákon a gyorsítópadok előtt zöld jelölések vannak, így könnyebben nyomon lehet követni, hol lesznek gyorsítók.
-
A Crash 3-ban a Road Crash pályán egy madár nekirepül az alien fejes táblának, így egyszerűbben lelhetünk rá a rejtett Hot Coco pályára.
-
Néhány boss feje fölött rajzfilmszerű szimbólumok jelennek meg, amikor sebezhetőek.
-
Célzási segítség lett adva a repülőgépes pályákhoz. A repülők már nem "rángatják a kamerát", és lassítani is tudunk.
-
Az Up the Creek pályára pár plusz gyümölcsöt raktak be a láthatatlan platformok fölé.
-
A TNT-k mindig felrobbantják a körülöttük lévő dobozokat, még akkor is, ha Crash már távolabb van.
-
A bounce doboz tulajdonsága ugyanaz az első két játékban, mint a Warpedben, így mindig két gyümölcsöt kapsz ugrásonként.
-
Az ellenfeleket könnyebb egy meghatározott irányba elpörögni.
-
A Crash 1 második szigete vízszintesen meg lett fordítva.
-
A Crash 1 harmadik szigetén van egy átjáró az első szigethez.
-
Ha a Lights Out vagy a Fumbling in the Dark pályára Aku Aku maszkkal lépsz be, már rögtön világítással kezdesz. Ha meghalsz, a Checkpointnál újra kapsz egy maszkot, annak ellenére is, ha a Checkpoint előtt törted össze az Aku Aku ládát.
Pályamódosítások
Általános
-
Az első két játékban néhány pályán kisebb-nagyobb módosítás történt a Time Trial mód érdekében, pl. extra paltformok kerültek a pálya elején a szűk szintekre, hogy az időmérőt indító stopper óra elférjen.
Crash Bandicoot
-
A High Road bónuszpályáján található fa nyíl dobozt lecserélték vasra, mivel a bónuszpálya dobozai is beleszámítanak a dobozszámba, és ezen a bónuszpályán meghalnál, ha összetörnéd a fa ugrálódobozt.
-
Néhány szinten a Time Trial mód érdekében, például extra paltformok kerültek a pálya elején a szűk szintekre, hogy az időmérőt indító óra elférjen.
Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back
-
A Crash 2 Snow Go pályáján lévő piros gem sokkal magasabbra lett helyezve, így nem látható, és nem is szerezhető meg ugrási technikákkal, csalásokkal.
Crash Bandicoot 3: Warped
-
A Mad Bombers pályán három ellenség nyomul rád kettő helyett.
Egyéb változtatások
Általános
-
A bónuszpályák Checkpointként is funkcionálnak.
-
Crash nem ugrik fel a robbanékony dobozokról, amikor sebezhetetlen (az Aku Aku maszkokkal).
A dobozok már nem annyira ellenállóak becsúszáskor, így akár egy egész torony dobozon átcsúszhatunk.
-
Sebezhetetlenség (3 maszk) közben gyorsabban haladsz.
-
Ha ráhasalsz egy bounce dobozta, nem kapsz gyümölcsöt.
Fizika
-
Az irányítás és a játék fizikája mindhárom játékban ugyanolyan, leginkább az eredeti Crash 2-re hajaz.
-
Ha ellenfelekre vagy dobozokra ugrunk, Crash sebessége csökken, és kisebb távolságot tud megtenni, ezért tűnik nehezebbnek a High Road pálya a Crash 1-ből.
-
A játékra vonatkozó mozgási "precizitás" sokkal nehezebb és rosszabb lett, Crash sokszor lecsúszik a dobozok élénél, vagy szakadékok szélén beakad, lecsúszik, helyenként igen fura hitboxok vannak.
-
Az ugrás utáni guggolás sokkal lassabban reagál, mint az eredeti játékokban.
-
Miután megszerzed a Death Tornado (hosszabb pörgés) képességet a Crash Bandicoot 3 Warpedben, szinte lehetetlen egy több emeletnyi doboz legalsó dobozát széttörni, mert a felette lévő doboz is összetörik. Ez elég veszélyes tud lenni, ha egy doboz-TNT-doboz emeletről beszélünk.
-
Lógás közben ha pörögsz, csak az olyan dobozok törnek össze, amik egy magasságban vannak Crash fejével, a lábai előtt lévő dobozokat nem tudod lógva összetörni.
-
Ha Crashsel pörögsz a levegőben, utána tudsz duplát ugrani.
-
Ha valamiről leugrasz sprintelés közben, lelassulsz az eredeti sebességre.
Crash Bandicoot
-
A Lost City és Sunset Vista gyíkjait elpöröghetjük.
Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back
-
Ha a Turtle Woods pályán megszerzed az összes doboz felszedéséért járó gemet, majd visszatérsz a pályára, eltűnik a dobozszámláló, így könnyebb kitalálni, hogyan kell megszerezni a kék gemet (bár erre a betöltőképernyőn tipp is van).
-
A Crash 2-ben a köpködő növények tüskéinek hitboxa nagyobb, így nehezebb rájukhasalni.
-
Korcsolyázás közben Crash gyorsabban indul el, és a sebessége is gyorsabb.
-
Polart lazábban lehet irányítani.
-
A Crash 2-ben a köpködő növények tüskéinek hitboxa nagyobb, így nehezebb rájukhasalni.
-
Néhány ellenfél a kelleténél korábban lesz sebezhető, például a sündisznók a Crash 2 havas pályáin.
-
A jetpackkel nem igazán lehet fékezni, mert Crasht az ellenkező irányba mozdítja a játék.
-
A Crash 2 jetpackes pályákon a lebegő piros bombák csak akkor tűnnek el, ha teljesen távol mész tőlük. Az eredeti játékban szinte rögtön eltűntek.
-
A pingvineknek pörgés előtt már nincs animációjuk, így nehezebb kiszámítani, mikor fognak pörögni.
-
Nem lehet átugrani a fa-akadályokat a Crash 2 menekülős pályáin.
-
A Cold Hard Crash pályán a Death Route zenéje a normál pályán is folytatódik a következő Checkpointig.
-
A Lab Asszisztensek, akik pajzzsal próbálnak ellökni, nem mennek vissza eredeti helyükre, még bizonyos idő eltelte után sem.
-
A kamera néha furcsán viselkedik, így nehezen lehet látni, mi következik (pl. Piston It Away pálya).
Crash Bandicoot 3: Warped
-
Mivel némileg különbözik gameplay az eredeti játékoktól, a Crash Bandicoot 3 Warpedben a reliceknek új időkövetelményeik vannak.
-
A dínós pályákon, ha ráhasalsz a fűre, nem tünteted el őket.
-
Nem tudsz ráállni Cortex lebegő gépére a Warpedes bossharcban.
-
Baby-T a Dino Might! Time Trial módjában is tojásban van.
-
Az Eggipus Rex pályáról eltűnnek a gyümölcsök, ha Time Trial módba lépsz, akárcsak a többi pályán.
-
A jetski irányítását teljesen átdolgozták, a kamera mindig Coco mögött marad. A jetski sebességét csökkentették, ugratás után pedig nem rakja Cocot automatikusan középre a kamera.
-
Pura sebessége gyorsabb lett, az extra gyorsaság sprinteléskor azonnal elmúlik, ha elengeded a sprint gombot.
-
A víz alatti pályákon a pörgés kicsit előrébb juttatja Crasht, és a mozgás közbeni irányváltás is.
-
A vízalatti "jármű" tűzgyorsasága megnőtt, és nem lehet leállítani a sebességboostját.
-
A víz alatti forgó "darálók" behúzzák Crash kis távolságból.
-
A motoros pályákon az éles kanyarokban ajánlatos elengedni a gázt. A kamera furcsán viselkedhet, ha letérsz az útról.
-
Nem lehet az egyiptomi pályákon lévő lángszórós ellenfelek lángja alatt elmászni vagy leguggolni.
-
A fehér majmok az egyiptomi pályákon nem tűnnek el, ha Crash túl messze megy.
-
A leves pályákon lévő oszlopok, amik összenyomnak, ha alájuk állsz, sokkal gyorsabbak lettek. Becsúszás nélkül sokszor alig lehet áthaladni alattuk. Az egyiptomi pályákon az ajtók is gyorsabban záródnak.
További változtatások
-
A Nitro dobozok sokkal magasabbra ugrálnak, mint eredetileg. Emiatt sokszor véletlen meghalhatunk, és van egy hiba is: ha a Nitro doboz tetején van egy másik doboz, a Nitro keresztülugorhat a másik dobozon, és így megváltozik az oszlop dobozainak sorrendje.
-
Ha lepörögjük a Nitro Switch dobozt, mostantól a Nitrok közelében lévő dobozok is összetörnek.
-
Egy értesítőhangot fogsz hallani, ha egy olyan pályarészen veszel fel harmadik Aku Aku maszkot, ahol nem lehetséges a sebezhetetlenség (pl. Crash 3 vízalatti pályáin, vagy Crash 2 vizes pályáin miközben a hullámok lovasa vagy).
Boss harcok
-
Papu Papunak 5 életcsíkja van 3 helyett.
-
Pinstripet már nem sebzi meg, ha ráugrasz.
-
N. Brio lassabban dobálja a lombikokat, és lassabban halad, miután átváltozik szörnnyé. Ugrás közben / a levegőben már nem tudod elpörögni a zöld trutymókat.
-
Nehezebb a gyümölcsökkel eltalálni N. Gin-t a Crash 2-ben. A lézertámadásai gyorsabbak és nehezebb kitérni előle, míg a zöld sugarának támadásai mintája már nem követi az eredeti sorrendet.
-
Dingodile kevesebb tűzlabdát lő a Crash 3-ban, és ha túlfutod őket, nem változtatja meg az irányát.
-
Ha megsebzed N. Tropy-t, többet nem ragaszt egy helyre a játék, miközben megfordul a kamera.
Egyéb
-
Dingodile nem lesz füstös/égett a robbanástól.
-
N. Tropy most már szándékosan nyomja le a nagy órát a bossharc előtt. (az eredetiben véletlen esett le)
Mentés és betöltés
-
Ha betöltöd a korábban elmentett játékodat, mindig 0 gyümölccsel kezdesz.
Miután kilépsz egy pályáról, a Crash 3-ban a pálya warp gömbje nem tűnik el addig, amíg Crash abba nem hagyja a táncolást.
Fake Crash
-
Fake Crash már nem csak a Warpedben, hanem az első két játék néhány pályáján is megjelenik, ha 100%-ra teljesítettük valamelyik játékot.
Animációk és egyebek
-
Az eredeti betűtípus helyett a játék már a Zoinks betűtípust használja. Ennek ellenére a motoros pályákon a START és FINISH szöveg még mindig az eredeti betűkkel van írva.
-
Rengeteg animáció lett módosítva vagy újonnan berakva a játékba, Crashnek és Coconak is többféle halál animációja van. (pl. ha a Purás pályákon valamin átesel, Pura Coco ölébe landol és megnyalja az arcát).
-
A Time Twisternél Coco reagál Crash animációira. Például ha Crash magára ejt egy gyümölcsöt, Coco kineveti Crasht, ezen kívül Coco utánozza Crash táncát.
-
A Crash 1-ben a dobozszámláló képernyőn új animációk vannak. Minél több doboz hiányzik egy pályáról, annál jobban lenyomják Crasht a fejére eső dobozok.
-
A bounce dobozoknak belátunk a belsejébe, láthatjuk a gyümölcsöket bennük. Ez az eredeti játékokban is így lett volna, de a felbontás miatt nem volt megvalósítható.
-
A slot dobozoknak most már nem fehér a háttere, és elforognak.
-
Crashnek és Coconak különböző animációi játszódnak le, ha kijössz egy pályáról és szereztél valamit (kristály, gemek, relic). Véletlenszerűen játszódik le egy az animációk közül (pl. Crash kiböfögheti a gemeket, kiszedheti a füléből stb.).
-
A legtöbb bossnak eredetileg egyszerű animációja volt, mikor legyőzted őket, most már viszont extrább az animációjuk (pl. Ripper Roo lezuhan a vízesésnél, Koala Kongot elviszi egy bányászkocsi stb.).
-
Crash már nem esik/bukfencezik előre a menekülős pályákon, ha beérünk a biztonságos zónára.
-
A csúszós animáció a Crash 2-ből át lett rakva a Crash 1-be, viszont ironikus módon a Crash 2-ből kivették.
-
A kalapácsos Lab Assistantoknak bajszuk is van.
-
Ha a Crash 2-ben beesünk egy lyukba, eredetileg patkányok másztak elő a földből, most már azonban vakondok jönnek elő.
-
A riasztó jelzőhang még azután is tovább játszódik, hogy Crash felvette a jetpackot.
-
Az N. Brio bossharcának pályáján előjövő zöld trutymóknak most már arcuk is van.
-
Brio életcsíkja máshogy működik: 2-vel kevesebb HP-ja van, mielőtt szörnnyé változna. Akkor változik át szörnnyé, mikor már csak 1 HP-ja van, viszont átváltozás után kap még 3 HP-t külön életcsík ikonnal, amin a neve helyett "?!?"-t olvashatunk.
-
Most már animációja is van Crashnek, mikor gyümölcsöket dobál N. Gin-re a Crash 2-ben.
-
Ripper Roo továbbra is őrült a második játékban, még a professzori kalapjában is.
-
Cortex a ray gun fegyvere helyett egy kristályt tart a kezében a Crash 2-es bossharcban.
-
A rejtélyes lények a Slippery Climb pályán a remasterben öreg szakállas férfiak.
-
Nem rázkódik a kép, ha egy lavina vagy medve lezuhan a szakadékba a második játékban.
-
A duplafejű lab asszisztensek a Warpedből fabotok helyett sült csirke/pulykacombot suhogtatnak.
-
Crash lehellete már nem látszik a Crash 2-ben, csak annál az animációnál látszik, mikor vacog.
-
A Crash 2-es bónuszpályák bejáratai afféle csapda-ajtóként funkcionáltak és lenyíltak, mikor ráléptünk, most már viszont a bónuszpálya bejárata is lezuhan Crashhel együtt, és több lepke sem repül ki belőlük.
|