Kategóriák

 

 
N. Ciklopédia

     

 
Szavazás
Az Xbox Game Pass-ról
Rendelkezel-e Xbox Game Pass előfizetéssel?

Igen, de csak a Crash játékok bekerülése óta
Igen, és már a Crash játékok bekerülése előtt is elő voltam fizetve
Másmilyen előfizetésem van (PlayStation Plus, Nintendo Switch Online, stb...)
Nincs semmilyen előfizetésem
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Hírfolyam
Friss bejegyzések
2025.09.26. 09:50
2025.06.19. 13:21
2025.06.17. 22:53
Friss hozzászólások
 
 
Crash Bandicoot 2: Cotex Strikes Back fejlesztési eltérések
Fejlesztési eltérések → Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back
 

Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back - Fejlesztési eltérések

Fejlesztés

A Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back fejlesztése 1996. októberében kezdődött meg. A munka 13 hónapon keresztül tartott, és összesen 2 millió dollárba került. A tervrajzokat a játék környezeteihez főként Bob Rafaei, Eric Iwasaki, Erick Pangilinan, Charlotte Francis és Jason Rubin készítette.

Coco Bandicoot karakterét a Naughty Dog a Sony Computer Entertainment Japan székhelyének nyomására alkotta meg, amely nem volt megbékélve a korábbi, „túl szexi” női szereplővel (azaz Tawnával). Természetesen szerettek volna egy nőnemű segítőt, így született meg Crash kishúgának karaktere, akit Charles Zembillas tervezett.

A játékban bemutatkozó új főellenségek, köztük Tiny Tiger, Komodo Joe és Komodo Moe szintént Charles Zembillas szüleményei, aki már az első részhet megtervezte ezeket a karaktereket, bemutatásukat azonban elhalasztották a második részig. Tiny Tiger neve ezen felül eredetileg Taz Tiger lett volna.

Az egyik halál animáció, mikor a havas pályákon Crash-set összenyomja egy farönk megegyezett egy akkori japán sorozatgyilkos bűntényeivel, aki csak az áldozatai fejét és cipőjét hagyta a helyszínen. A játék lokalizálásakor erre odafigyeltek, és ezt az animációt lecserélték.

Eredeti tervrajzok

Tekintsd meg Charles Zembillas Crash 2-höz készített eredeti tervrajzait, és tudd meg, hogy milyen fejlődési szakaszokon mentek keresztül a karakterek, mire elnyerték végleges megjelenésüket:

Eredeti tervrajzok II. rész - Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back

Kiadás előtti eltérések

Köd

A Turtle Woods és a The Pits nevű szintek talaját eredetileg köd borította. Ezt azután távolították el, hogy a fejlesztők egy akkori újság ezt kritizáló cikkébe botlottak. A lap állítása szerint a fejlesztők köd használatával próbálnak minél többet elrejteni a kidolgozatlan modellekből, ez pedig többnyire csak mégpocsékabb megjelenéshez vezetett. A köd tehát felszállt az esetleges kritikák elkerülése érdekében.

Korai Warp Room rendszer

A ma ismert ikonikus Warp Room rengeteg változtatáson ment át, míg végül elnyerte végleges megjelenését. Itt például láthatjuk, hogy Cortex fejét nem egy drón vetíti ki, hanem a középső liftként üzemelő platform süllyed le, és onnan kerül lejátszásra az üzenete. A szintek bejártatai és a felettük található kristályok és ékkövek elrendezése is másképpen volt megoldva, ez egyébként az E3 expora kiállított díszletekkel egyezik meg. Szintén látható a képeken, hogy a mentésre és betöltésre szolgáló fal valamivel magasabban volt, és Crashnek egy platformra kellett volna felugrania a használatához.

 

Eredeti logó

A játék logója, eredeti színeiben. A végleges változat valamivel színesebb.

Ejtett havas pálya

Ennek a havas szintnek az a különlegessége, hogy naplementekor játszódik. A végső kiadásban egyik téli pálya sem zajlik ebben a napszakban, így ez a szint feltehetőleg vagy az egyik szint kezdetleges változata, vagy – ami valószínűbb – teljes egészében ejtve lett.

 

Sewer or Later furcsaság

Ez a szegmens a Sewer or Later szintnek az a része, ahol a kristályt szerezheted meg. Azonban a kristálynak semmi nyoma, és a dobozok elrendezése is eltér a véglegestől.

Régi betűtípus

Még a fejlesztés végső időszakában is a Crash 1 betűtípusát használták az élet és a wumpa gyümölcs számlálóihoz.

Eltérő dobozszámok

Egy régi nem-hivatalos útmutató megemlíti, hogy néhány szinten eredetileg más mennyiségű doboz volt megtalálható (a bal oldali a végleges, a jobb oldali szám a kezdetleges)

  • Crash Crush (a korai változatban 47, míg a végleges játékban 57)
  • The Eel Deal (a korai változatban 81, míg a végleges játékban 79)
  • Sewer or Later (a korai változatban 56, míg a végleges játékban 57)
  • Bee-Having (a korai változatban 100, míg a végleges játékban 92)

Snow Go

A Snow Go pálya elején a jeges résznél máshogy voltak elrendezve a dobozok. A három fémláda tetején az élet ládával eredetileg nem a jégen volt.

Könnyű és nehéz utak jelölése a Ruintation szinten

A kiadás előtti videókban látható, hogy a Ruination nevű szinten egykor egy jelzőtábla mutatta a könnyű és a nehéz utakat a pályán keresztül. Bár már nem jelenik meg a játékban, a tábla továbbra is megtalálható, elrejtve a CD fáljai között.

File:Crash 2 - EasyHardSignpostDown.png

Taz Tiger

Az ebben a játékban bemutatkozó Tiny Tiger neve eredetileg Taz Tiger lett volna. A játék NTSC (észak-amerikai) változatában továbbra is ezt a nevet találod, ha lepauzálod a játékot a küzdelem során.

 
N. Aptár
2025. június 17.
Crash Bandicoot 4: It's About Time Xbox Game Pass

Az Xbox Game Pass kínálata a 2020-ban megjelent Crash Bandicoot 4: It's About Time-mal bővül. Részletekért kattints ide!

 
2025. március 16.
20 éves a Crash Fan Club

20. életévébe lép mindenki kedvenc magyar Crash Bandicoot közössége!

2024. december 4.
Crash Team Racing Nitro-Fueled Xbox Game Pass

Az Xbox Game Pass kínálata a 2019-ben megjelent Crash Team Racing Nitro-Fueled-del bővül előfizetői számára.

 
Partnerek

Legyél a partnerünk

Crash Bandicoot oldalak

Partnereink

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
 
Filter within game content
 

Properties such as ACTIVISION, CRASH TEAM RACING, CTR, CRASH BANDICOOT and CRASH, including Crash Bandicoot and all related characters and contents are trademarks and © Activision Publishing, Inc. Used with permission. Activision has no association with and takes no responsibility for the content in this web site. Site design and written content © Crash Fan Club 2005-2024, unless stated otherwise. Please only use the content within this webpage with permission or reference to the Crash Fan Club website.


Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    why do all monsters come out at night - FRPG - Csatlakozz közénk! - Írj, és éld át a kalandokat!    *****    Aki szörnyekkel küzd, vigyázzon, nehogy belõle is szörny váljék. S ha hosszasan tekintesz egy örvénybe, az örvény vissza    *****    Rose Harbor, ahol a tenger suttog és a múlt sosem tûnik el teljesen. - FRPG - csatlakozz közénk te is :)    *****    Egy kikötõ, ahol minden hullám egy új kezdetet ígér. Rose Harbor, több mint egy város, egy világ a világ mögött.    *****    Rose Harbor &#8211; kisvárosi báj, nagy titkokkal - légy részese te is ennek a kalandnak :) - FRPG    *****    Óceán, erdõ, csillagfény &#8211; minden ösvény Rose Harborba vezet - aktív FRPG közösség    *****    Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ a konoha.hu -n. Nézzetek be! *** Itachi Shinden 1. kötet Magyarul elérhetõ!!!    *****    ÁGICAKÖNYVTÁRA - KÖNYVEK, KÖNYVEK, KÖNYVEK - ÁGICAKÖNYVTÁRA    *****    MOVIE-NIGHT -> Filmek, Sorozatok <- MOVIE-NIGHT    *****    Movie-    *****    Játssz a színekkel keress szebbnél szebb képeket, építs, szépítsd a portálod, hogy szebb és színesebb legyen a világod!    *****    Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó. 06209911123 Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó.    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél színes szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati hõszigetelését!    *****    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!