Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back - Fejlesztési eltérések
Fejlesztés
A Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back fejlesztése 1996. októberében kezdődött meg. A munka 13 hónapon keresztül tartott, és összesen 2 millió dollárba került. A tervrajzokat a játék környezeteihez főként Bob Rafaei, Eric Iwasaki, Erick Pangilinan, Charlotte Francis és Jason Rubin készítette.
Coco Bandicoot karakterét a Naughty Dog a Sony Computer Entertainment Japan székhelyének nyomására alkotta meg, amely nem volt megbékélve a korábbi, „túl szexi” női szereplővel (azaz Tawnával). Természetesen szerettek volna egy nőnemű segítőt, így született meg Crash kishúgának karaktere, akit Charles Zembillas tervezett.
A játékban bemutatkozó új főellenségek, köztük Tiny Tiger, Komodo Joe és Komodo Moe szintént Charles Zembillas szüleményei, aki már az első részhet megtervezte ezeket a karaktereket, bemutatásukat azonban elhalasztották a második részig. Tiny Tiger neve ezen felül eredetileg Taz Tiger lett volna.
Az egyik halál animáció, mikor a havas pályákon Crash-set összenyomja egy farönk megegyezett egy akkori japán sorozatgyilkos bűntényeivel, aki csak az áldozatai fejét és cipőjét hagyta a helyszínen. A játék lokalizálásakor erre odafigyeltek, és ezt az animációt lecserélték.
Eredeti tervrajzok
Kiadás előtti eltérések
Köd
A Turtle Woods és a The Pits nevű szintek talaját eredetileg köd borította. Ezt azután távolították el, hogy a fejlesztők egy akkori újság ezt kritizáló cikkébe botlottak. A lap állítása szerint a fejlesztők köd használatával próbálnak minél többet elrejteni a kidolgozatlan modellekből, ez pedig többnyire csak mégpocsékabb megjelenéshez vezetett. A köd tehát felszállt az esetleges kritikák elkerülése érdekében.
Korai Warp Room rendszer
A ma ismert ikonikus Warp Room rengeteg változtatáson ment át, míg végül elnyerte végleges megjelenését. Itt például láthatjuk, hogy Cortex fejét nem egy drón vetíti ki, hanem a középső liftként üzemelő platform süllyed le, és onnan kerül lejátszásra az üzenete. A szintek bejártatai és a felettük található kristályok és ékkövek elrendezése is másképpen volt megoldva, ez egyébként az E3 expora kiállított díszletekkel egyezik meg. Szintén látható a képeken, hogy a mentésre és betöltésre szolgáló fal valamivel magasabban volt, és Crashnek egy platformra kellett volna felugrania a használatához.


Eredeti logó
A játék logója, eredeti színeiben. A végleges változat valamivel színesebb.

Ejtett havas pálya
Ennek a havas szintnek az a különlegessége, hogy naplementekor játszódik. A végső kiadásban egyik téli pálya sem zajlik ebben a napszakban, így ez a szint feltehetőleg vagy az egyik szint kezdetleges változata, vagy – ami valószínűbb – teljes egészében ejtve lett.


Sewer or Later furcsaság
Ez a szegmens a Sewer or Later szintnek az a része, ahol a kristályt szerezheted meg. Azonban a kristálynak semmi nyoma, és a dobozok elrendezése is eltér a véglegestől.

Régi betűtípus
Még a fejlesztés végső időszakában is a Crash 1 betűtípusát használták az élet és a wumpa gyümölcs számlálóihoz.

Eltérő dobozszámok
Egy régi nem-hivatalos útmutató megemlíti, hogy néhány szinten eredetileg más mennyiségű doboz volt megtalálható (a bal oldali a végleges, a jobb oldali szám a kezdetleges)
-
Crash Crush (a korai változatban 47, míg a végleges játékban 57)
-
The Eel Deal (a korai változatban 81, míg a végleges játékban 79)
-
Sewer or Later (a korai változatban 56, míg a végleges játékban 57)
-
Bee-Having (a korai változatban 100, míg a végleges játékban 92)
Snow Go
A Snow Go pálya elején a jeges résznél máshogy voltak elrendezve a dobozok. A három fémláda tetején az élet ládával eredetileg nem a jégen volt.

Könnyű és nehéz utak jelölése a Ruintation szinten
A kiadás előtti videókban látható, hogy a Ruination nevű szinten egykor egy jelzőtábla mutatta a könnyű és a nehéz utakat a pályán keresztül. Bár már nem jelenik meg a játékban, a tábla továbbra is megtalálható, elrejtve a CD fáljai között.

Taz Tiger
Az ebben a játékban bemutatkozó Tiny Tiger neve eredetileg Taz Tiger lett volna. A játék NTSC (észak-amerikai) változatában továbbra is ezt a nevet találod, ha lepauzálod a játékot a küzdelem során.
|