Regisztráció Elfelejtett jelszó
Crash Team Racing (2010)

Rövidesen a Crash Mind Over Mutant megjelenése után a Radical Entertainment azonnal elkezdett dolgozni a Crash Landed c. játékon, ami nem csak egy vadonatúj platformer rész lett volna, de egyben újrakezdésként is szolgált volna a sorozat számára. A nagy visszatértés megünneplésére pedig nem hogy egy, hanem egyenesen kettő Crash Bandicoot játék is gyártósoron volt 2010-re.

Az első a már előbb említett szabadon császkálós platformer játék, mely leginkább a Twinsanity-hez hasonlított, a második pedig az ennek a kiegészítésére szolgáló gokart versenyzős játék, amit a fejlesztési neve alapján csak Crash Team Racingként ismerünk.

Az új CTR elkészítése a High Impact Games feladata volt, és PlayStation 3-ra, Wii-re, és Xbox 360-ra jelent volna meg. Ez lett volna a High Impact Games első Crash-es játéka, azonban nem a szó szoros értelmében; a High Impact Games 2003-ban alakult stúdió, amit az egykori Naughty Dog (Crash Bandicoot megalkotói) és Insomniac Games (Spyro the Dragon megalkotói) alkalmazottak alapítottak.

A két játék egyhangban volt a stílusukat és a világágukat tekintve, olyan mértékben, hogy közös grafikus motort használtak, és a karaktereket és a környezetek modelleit is megosztotta egymással a két stúdió az egységes élményért.

Mit kínált volna a játék?

A játék létezéséről először az egyik High Impact Games dolgozó curriculum vitae honlapja árulkodott, azonban akkoriban ez az információ még légbőlkapottnak tűnt. A fejlesztési listáján volt: 20-30 játszható karakter (melyek közül egyszerre 16-an lettek volna egy versenypályán), játékfigurák, egyedi animáció minden karakternek, 12 pálya és 10 fegyver, valamint a repülési fizika bevonása a játékba.

Nem sokat tudni a sztoriról, csak annyit, hogy ehhez is készütek átvezető filmek, ahogyan az a Crash játékokban már megszokott volt. Nem kizárt az sem, hogy a Crash Team Racing történetének újragondolt változatát láthattuk volna, bár erre csak a név alapján merek következtetni.

A CTR 2010 igazán a versenyek szempontjából érdekes. Nagyvonalakban hajaz az előző két gokartversenyzős Crash játékban (Crash Team Racing és Crash Nitro Kart) ismert és kedvelt játékmenetre, pl. megtalálható volt benne a powerslide, azaz a három egymást követő farolás után megnövekvő végsebesség. Ezt az alápotot ebben a játékban a gumik égése jelezte volna, ahogy látni lehet az alábbi képen is.

Újítás azonban, hogy ha magas helyről ugrottunk le/szakadékon ugrottunk át, közben lehetőségünk lett volna különféle akrobatikus mutatványokat bemutatni, míg a gokart a levegőben volt, cserébe pedig nagyobb sebességre tettünk szert.

A Crash Nitro Kartból is visszatért például a függőleges felületeken való vezetés lehetősége, bár ez ebben a játékban kicsit más körülményekhez volt kötve (ez majd tovább olvasva hamarosan egyértelművé válik).

A dobozokból felvett fegyverek is jelen voltak, visszatért többek között az ismert bowling bomba és a TNT is, valamint a többiek idejét is le lehetett volna lassítani a már szintén jól ismert órával.Újdonságképpen olajtócsákat is hagyhattunk, melyeken ellenfeleink megcsúsznak.

Mindezek mellett minden karakter rendelkezett egyedi támadásokkal és különleges képességekkel. Crash például a gokarttal együtt egy hatalmas tornádót generálhatott maga körül, Dingodile a lángszórójával hadonászva piríthatta meg a közelében autózókat, Polar pedig egy hatalmas hógolyóval tarolhatta volna le ellenfeleit.

Olyan különleges támadásokra is lehetőség volt, amihez több ember kellett, például ha három versenyző vezetett egymás mellett, akkor a két szélső összelapíthatta a közöttük lévő autóst, ezzel is lelassítva pár másodpercre.

A játék egyedi újítása lett volna a modifikáció: a gumik, a motor és a lökhárító mind variálhatóak lettek volna, és egy-egy kategórián belül összesen 4 variáns volt elérhető, melyek új képességekkel ruházták fel a gokártot; így összesen 64 féle kombinációt lehetett létrehozni. Az alap variánsokon kívül az alábbiak voltak még elérhetőek.

A gumikon belül a rák gumik, amik a homokos és bukkanós részeken nem akadtak volna el, mert, hát, apró rákokból állt, akik ilyenkor szétnyíltak volna, és a lábaikon vitték volna tovább a járművet. Az oktopusz gumikkal a függőleges utakon is gond nélkül vezethettünk volna (mint a Crash Nitro Kart-ban), a gömbhal gumik pedig vízzel érintkezve felpuffadtak volna, és így felszínen tartottak volna bennünket.

A motorokon belül választható volt az angolna motor, ami az ellenfelekhez érve áramütéssel rázta volna meg őket, ezzel lassítva haladásukat, a malac motor egy kicsit gyorsabbá tett, egy extra löketet adott, ha arról volt szó, a béka motorral pedig nem csak kétszer akkorát tudott ugrani az autó.

Volt még rák lökhárító, aminek az ollói elorozhatták volna a wumpa gyümölcsöket és dobozokat más játékosok orra elől, vaddisznó lökhárító, amivel fel lehetett öklelni a többi versenyzőt, valamint nagy sziklákat is áttörhettünk a használatával, illetve a tatu lökhárító, ami fékezésért cserébe egy páncéllá húzódott össze, megvédve ellenfeleid fizikai támadásaitól (rakéta, bowling bomba, rád eső TNT, stb...).

Ezeket a variánsokat a játékban fokozatosan kellett volna megnyitni, mivel kezdetben mindenből csak az alap változat lett volna elérhető. A módosításokkal új utak nyíltak meg a játékos előtt egy pályán; a megfelelő kombinációkkal előnyhöz lehet jutni, mivel minden versenypálya több útvonalból állt. És kifejezetten jópofa ötletnek tartom, hogy minden alkatrészt állatok inspiráltak.

Zene

A játék zenéjét Rebecca Kneubuhl és Gabriel Mann szerezte, akik a Twinsanity zenéjében is nagy szerepet játszottak. Az OST teljesen elkészült, és különös mód felhasználták a Crash Bandicoot Nitro Kart 2-höz (ami egy iOS-re megjelent telefonos játék). Ha érdekel a zene, akkor itt meghallgathatod teljes egészében a YouTube-on.

A CTR 2010 mozgásban

Végezetül pedig szavak helyett beszéljen inkább maga a játék. Tekintsétek meg a Crash Team Racinget mozgás közben ti magatok is!

Összességében azt mondhatjuk, hogy a Crash Team Racing 2010 egy igencsak ígéretes játéknak nézett ki: a rengeteg karakter, a csodás grafika, és a változatos játékmenet egy igazán emlékezetes és méltó utódjává tehette volna az 1999-es Crash Team Racing-nek. Nagy kár, hogy a Crash Landed elvetése miatt végül a gokártos mellékszál értelmét vesztette, és így ugyanarra a sorsra jutott. Talán egy nap újra gokartban láthatjuk kedvenceinket, bár ki tudja, hogy az az idő mikor jön el.

– A cikket összeállította: Wickon

 
Társalgó

Chat szabályzat ♦ Avatar használata

 
Gyorslinkek
Keresés
Hagyj hozzászólást!
Egyéb
 
Szavazás
Crash következő kalandjával kapcsolatban.
Mi az első benyomásod a Crash Bandicoot 4: It's About Time kapcsán?

Nagyon jól néz ki, kíváncsian várom a játékot!
A játék érdekel, de nem tetszik a karakterek új külseje.
Egyelőre nem tetszik, de lehet, hogy jó lesz
Közömbös vagyok
Egyáltalán nem jön be az új rész
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Hírfolyam
Friss bejegyzések
2020.07.01. 18:56
2020.07.01. 08:42
2020.06.23. 21:06
Friss hozzászólások
 
Partnerek

Partnerség szabályok

  
    
    

 
Számláló
Indulás: 2005-03-16
 
 
2020. október 2.

Crash Bandicoot 4: It's About Time

A Toys for Bob első Crash játéka, mely az eredeti trilógia közvetlen folytatása. Tudj meg többet!

 
2020. végefelé

Crash Bandicoot: On the Run

A Candy Crush készítőitől egy új játék Androidra. Tudj meg többet!

2019. június 21.

CTR Nitro-Fueled

Az 1999-es gokart versenyzős játék felújított változata. Tudj meg többet!

Properties such as ACTIVISION, CRASH TEAM RACING, CTR, CRASH BANDICOOT and CRASH, including Crash Bandicoot and all related characters and contents are trademarks and © Activision Publishing, Inc. Used with permission. Activision has no association with and takes no responsibility for the content in this web site. Site design and written content © Dorci and Wickon 2015-2020, unless stated otherwise.