Kategóriák

 

 
N. Ciklopédia

     

 
Társalgó

Chat szabályzat | Használj avatárt

 
N. Aptár
2024. szeptember 9.
28 éves a Crash Bandicoot sorozat

28. évébe lépett a Crash Bandicoot sorozat. Az első rész 1996. szeptember 9-én jelent meg.

2024. március 4.
Crash Team Rumble végső tartalmi frissítés

A Crash Team Rumble utolsó tartalmi frissítése, egy ingyenes 500 szintű Battlepass formájában minden tulajdonosnak.

 
 
Szavazás
A Crash Team Rumble-lel kapcsolatban.
Mi a benyomásod Crash Team Rumble-ről?

Kedvencem, imádom!
Tetszik, de azért akad jobb Crash rész is.
Semleges vagyok.
Nem tetszik.
Nem játszottam vele
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Hírfolyam
Friss bejegyzések
2024.10.03. 14:05
2024.09.16. 17:00
2024.09.16. 16:35
Friss hozzászólások
 
Partnerek

Legyél a partnerünk

Crash Bandicoot oldalak

Partnereink

 
 
Crash Team Racing (2010)
VideojátékokKiadatlan játékokCrash Team Racing (2010)

 

Crash Team Racing (2010) - Áttekintés

Információk

Cím Crash Team Racing (2010)
Műfaj Gokart / autóversenyzős
Platformok PlayStation 3, Xbox 360, Nintendo Wii
Tervezett megjelenés 2010.
Fejlesztés High Impact Games
Kiadó Sierra/ Activision

Leírás

A Crash: Mind over Mutant megjelenését követően a Radical Entertainment azonnal elkezdett dolgozni Crash következő kalandján, a Crash Landed című játékon, ami nem csak egy vadonatúj platformer rész lett volna, de egyben egy rebootként is szolgált volna a sorozat számára. A nagy visszatértés megünneplésére pedig nem hogy egy, hanem egyenesen kettő Crash Bandicoot játék is gyártósoron volt 2010-re. Végül azonban mind a két részt elkaszálták.

Az imént említett Crash Landed egy szabadon barangolós platformer játék, mely leginkább a Twinsanity-hez hasonlított (bővebben a játék saját adatlapján olvashattok) a második pedig az ennek a kiegészítésére szolgáló gokart versenyzős játék, amit a fejlesztési neve alapján csak Crash Team Racingként ismerünk.

Az új Crash Team Racing a High Impact Games csapat kezei alatt készült, és PlayStation 3-ra, Wii-re, és Xbox 360-ra jelent volna meg. Ez lett volna a High Impact Games első Crash-es játéka, azonban nem a szó szoros értelmében; a High Impact Games ugyanis egy 2003-ban alakult stúdió volt, amit korábbi Naughty Dog (Crash Bandicoot megalkotói) és Insomniac Games (Spyro the Dragon megalkotói) alkalmazottak alapítottak, és mindig lerágott csontokat kaptak ezektől a stúdióktól. Például fejlesztettek Jak & Dexter, illetve Ratchet and Clank játékokat is, amelyek szintén a Naughty Dog és az Insomniac Games korábbi játékszériái voltak.

Bár a két játékot két külön fejlesztőcsoport készítette, a Crash Landed és a Crash Team Racing is teljesen egyhangban készülgetett a stílusukat és a világukat tekintve, olyan mértékben, hogy közös grafikus motort használtak, és a karaktereket és a környezetek modelleit is megosztotta egymással a két stúdió az egységes élményért.

A játék létezéséről először az egyik High Impact Games dolgozó önéletrajza árulkodott, azonban akkoriban ez az információ még légbőlkapottnak tűnt. A fejlesztési listáján volt: 20-30 játszható karakter (melyek közül egyszerre 16-an lettek volna egy versenypályán), játékfigurák, egyedi animáció minden karakternek, 12 pálya és 10 fegyver, valamint a repülési fizika bevonása a játékba.

Játékmenet

Nem sokat tudni a sztoriról, csak annyit, hogy ehhez is készütek átvezető filmek, ahogyan az a Crash játékokban már megszokott volt.

Kisebb előrelépés lett volna, hogy most nem a szokásos nyolc, hanem egyszerre tizenhat karakter állt volna a rajtvonalhoz.

A Crash Team Racing igazán a versenyek szempontjából érdekes. Nagyvonalakban hajaz az előző két gokartversenyzős Crash játékban (Crash Team Racing és Crash Nitro Kart) ismert és kedvelt játékmenetre, pl. megtalálható volt benne a powerslide, azaz a három egymást követő farolás után megnövekvő végsebesség. Ezt az alápotot ebben a játékban a gumik égése jelezte volna, ahogy látni lehet az alábbi képen is.

Újítás azonban, hogy ha magas helyről ugrottunk le/szakadékon ugrottunk át, közben lehetőségünk lett volna különféle akrobatikus mutatványokat bemutatni, míg a gokart a levegőben volt, cserébe pedig nagyobb sebességre tettünk szert.

A Crash Nitro Kartból is visszatért például a függőleges felületeken való vezetés lehetősége, bár ez ebben a játékban kicsit más körülményekhez volt kötve (ez majd tovább olvasva hamarosan egyértelművé válik).

A dobozokból felvett fegyverek is jelen voltak, visszatért többek között az ismert bowling bomba és a TNT is, valamint a többiek idejét is le lehetett volna lassítani a már szintén jól ismert órával.Újdonságképpen olajtócsákat is hagyhattunk, melyeken ellenfeleink megcsúsznak.

Mindezek mellett minden karakter rendelkezett egyedi támadásokkal és különleges képességekkel. Crash például a gokarttal együtt egy hatalmas tornádót generálhatott maga körül, Dingodile a lángszórójával hadonászva piríthatta meg a közelében autózókat, Polar pedig egy hatalmas hógolyóval tarolhatta volna le ellenfeleit.

Olyan különleges támadásokra is lehetőség volt, amihez több ember kellett, például ha három versenyző vezetett egymás mellett, akkor a két szélső összelapíthatta a közöttük lévő autóst, ezzel is lelassítva pár másodpercre.

A játék egyedi újítása lett volna a modifikáció: a gumik, a motor és a lökhárító mind variálhatóak lettek volna, és egy-egy kategórián belül összesen 4 variáns volt elérhető, melyek új képességekkel ruházták fel a gokártot; így összesen 64 féle kombinációt lehetett létrehozni. Az alap variánsokon kívül az alábbiak voltak még elérhetőek.

A gumikon belül a rák gumik, amik a homokos és bukkanós részeken nem akadtak volna el, mert, hát, apró rákokból állt, akik ilyenkor szétnyíltak volna, és a lábaikon vitték volna tovább a járművet. Az oktopusz gumikkal a függőleges utakon is gond nélkül vezethettünk volna (mint a Crash Nitro Kart-ban), a gömbhal gumik pedig vízzel érintkezve felpuffadtak volna, és így felszínen tartottak volna bennünket.

A motorokon belül választható volt az angolna motor, ami az ellenfelekhez érve áramütéssel rázta volna meg őket, ezzel lassítva haladásukat, a malac motor egy kicsit gyorsabbá tett, egy extra löketet adott, ha arról volt szó, a béka motorral pedig nem csak kétszer akkorát tudott ugrani az autó.

Volt még rák lökhárító, aminek az ollói elorozhatták volna a wumpa gyümölcsöket és dobozokat más játékosok orra elől, vaddisznó lökhárító, amivel fel lehetett öklelni a többi versenyzőt, valamint nagy sziklákat is áttörhettünk a használatával, illetve a tatu lökhárító, ami fékezésért cserébe egy páncéllá húzódott össze, megvédve ellenfeleid fizikai támadásaitól (rakéta, bowling bomba, rád eső TNT, stb...).

Ezeket a variánsokat a játékban fokozatosan kellett volna megnyitni, mivel kezdetben mindenből csak az alap változat lett volna elérhető. A módosításokkal új utak nyíltak meg a játékos előtt egy pályán; a megfelelő kombinációkkal előnyhöz lehet jutni, mivel minden versenypálya több útvonalból állt. És kifejezetten jópofa ötletnek tartom, hogy minden alkatrészt állatok inspiráltak.

Zene

A játék zenéjét Rebecca Kneubuhl és Gabriel Mann szerezte, akik a Twinsanity zenéjében is nagy szerepet játszottak. Az OST teljesen elkészült, és különös mód felhasználták a Crash Bandicoot Nitro Kart 2-höz (ami egy iOS-re megjelent telefonos játék). Ha érdekel a zene, akkor itt meghallgathatod teljes egészében a YouTube-on.

A CTR 2010 mozgásban

Végezetül pedig szavak helyett beszéljen inkább maga a játék. Tekintsétek meg a Crash Team Racinget mozgás közben ti magatok is!

Összességében azt mondhatjuk, hogy a Crash Team Racing 2010 egy igencsak ígéretes játéknak nézett ki: a rengeteg karakter, a csodás grafika, és a változatos játékmenet egy igazán emlékezetes és méltó utódjává tehette volna az 1999-es Crash Team Racing-nek. Nagy kár, hogy a Crash Landed elvetése miatt végül a gokártos mellékszál értelmét vesztette, és így ugyanarra a sorsra jutott. Talán egy nap újra gokartban láthatjuk kedvenceinket, bár ki tudja, hogy az az idő mikor jön el.

További változatok

A játéknak tervben volt egy Nintendo 3DS-re szánt változata is a fejlesztők elmondása alapján[Forrás].

Galéria

 

– A cikket összeállította: Wickon

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
 

Properties such as ACTIVISION, CRASH TEAM RACING, CTR, CRASH BANDICOOT and CRASH, including Crash Bandicoot and all related characters and contents are trademarks and © Activision Publishing, Inc. Used with permission. Activision has no association with and takes no responsibility for the content in this web site. Site design and written content © Crash Fan Club 2005-2024, unless stated otherwise. Please only use the content within this webpage with permission or reference to the Crash Fan Club website.


Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    A legfrissebb hírek a Super Mario világából és a legteljesebb adatbázis a Mario játékokról.Folyamatosan bõvülõ tartalom.    *****    Gigágá! Márton napján is gyertek a Mesetárba! Nemcsak libát, de kacsát is kaptok! Játsszatok velünk!    *****    A Nintendo a Nintendo Music-kal megint valami kiváló dolgot hozott létre! Alaposan nagyító alá vettem, az eredmény itt.    *****    Leanderek, Parfümök, Olajok, és Szépségápolási termékek! Használd a LEVI10 kupont és kapj 10% kedvezményt!Megnyitottunk    *****    Megjelent a Nintendo saját gyártású órája, a Nintendo Sound Clock Alarmo! Ha kíváncsi vagy, mit tud, itt olvashatsz róla    *****    Megnyílt a webáruházunk! Parfümök, Szépségápolási termékek, Olajok mind egy helyen! Nyitási akciók, siess mert limitált!    *****    Az általam legjobbnak vélt sportanimék listája itt olvasható. Top 10 Sportanime az Anime Odyssey-n!    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Megnyílt a webáruházunk! NYITÁSI AKCIÓK! Tusfürdõ+Fogkrém+Sampon+Izzadásgátló+multifunkcionális balzsam most csak 4.490!    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran!    *****    Veterán anime rajongók egyik kedvence a Vadmacska kommandó. Retrospektív cikket olvashatsz róla az Anime Odyssey blogban    *****    Parfümök, Olajok, Párologtatók mind egy weboldalon! Siess mert nyitási AKCIÓNK nem sokáig tart! Nagy kedvezmények várnak    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Aki érdeklõdik a horoszkópja után, az nem kíváncsi, hanem intelligens. Rendeld meg most és én segítek az értelmezésben!    *****    A Múzsa, egy gruppi élményei a színfalak mögött + napi agymenések és bölcseletek    *****    KARATE OKTATÁS *** kicsiknek és nagyoknak *** Budapest I. II. XII.kerületekben +36 70 779-55-77    *****    Augusztus 26-án Kutyák Világnapja! Gyertek a Mesetárba, és ünnepeljétek kutyás színezõkkel! Vau-vau!    *****    A horoszkóp elemzésed utáni érdeklõdés, nem kíváncsiság hanem intelligencia. Rendeld meg és nem fogod megbánni. Katt!!!    *****    Cikksorozatba kezdtem a PlayStation történelmérõl. Miért indult nehezen a Sony karrierje a konzoliparban?