Kategóriák

 

 
N. Ciklopédia

     

 
Szavazás
Az Xbox Game Pass-ról
Rendelkezel-e Xbox Game Pass előfizetéssel?

Igen, de csak a Crash játékok bekerülése óta
Igen, és már a Crash játékok bekerülése előtt is elő voltam fizetve
Másmilyen előfizetésem van (PlayStation Plus, Nintendo Switch Online, stb...)
Nincs semmilyen előfizetésem
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Hírfolyam
Friss bejegyzések
2025.06.19. 13:21
2025.06.17. 22:53
2025.06.16. 19:29
Friss hozzászólások
 
 
Crash Bandicoot fejlesztési eltérések
Crash Bandicoot → Fejlesztési időszak
 

Fejlesztési eltérések

A játék fejlesztése

A Crash Bandicoot fejlesztése 1994-ben kezdődött meg.

A Crash Bandicoot karaktereket Charles Zembillas tervezte. Néhány karakter, például N. Gin, Komodo Joe, Komodo Moe és Tiny Tiger tervei már az első részre elkészültek, de bemutatkozásukat az 1997-ben megjelent Crash Bandicoot 2: Cortex Strikes Back-ig elhalasztották.

Demo

Korai prototípus

A játékok rengeteg fejlődési szakaszon mennek keresztül, de általában csak a végső, kiadásra kerülő verzió válik elérhetővé publikusan. A prototípusok elég sok dologban különböznek a végleg kiadott játékoktól.

Szerencsére a Crash Bandicoot prototípusára, korábbi verzióira fény derült és sokan szert is tettek rá, mi most ezekről az információkról szeretnénk beszámolni nektek, véleményem szerint mindig érdekes megtekinteni egy igazi, élvezetes játék elődjét.

Itt megtekinthettek egy kb. másfél órás videót a prototípus teljes végigjátszásáról:

Naughty Dog logó

Először is íme a Naughty Dog logó képe, amelyet a menü betöltődése előtt láthatunk. Aki játszott a játék végleges verziójával, az tudja, hogyan is néz ki a végleges Naughty Dog logó.

A menü képernyője

Látható, hogy ez a menü semmiképpen sem hasonlít a végleges menü megjelenésére. A képen Cortexet, Briot, illetve Tawnát láthatjuk a Cortex Vortex-ben ülve.
Tulajdonképpen a karakterek itt animált sprite-ok. Cortex gépel a számítógépen és ránéz a játékosra a képernyő felé. Brio a kart húzogatja, ami által Tawna széke föl és le mozog.
A "LOAD GAME" opció igazából a Password menübe navigál, szóval nem lett volna mód elmenteni vagy betölteni a játékállást memóriakártyára.
Tawna színei is eltérőek a véglegestől: kék szemfestéke van a szürkés-lilás helyett, barna szőre van narancssárga helyett, rózsaszín pólója van a piros helyett, és zöld szoknyája van kék helyett. Ezekkel a színekkel jelenik meg a játékban szinte mindenhol.

Loading képernyő

A prototípus egy egyszerű LOADING képernyőt használt a végleges, Crash Bandicoot 1 logójához hasonló betöltőkép helyett.

Game Over képernyő

Ismét egy eltérés, egyszerű betűtípusokkal, felirattal, de ugyanakkor ebben a verzióban is láthatjuk, ahogy Cortex üldözi Crasht a Game Over felirat alatt.

Zenék hiánya

Semmilyen zene nincs a játékban vagy a pályákon, csak a megszokott hangeffekteket hallhatjuk, de sok hang hiányzik a hangeffektekből is, vagy a karakterek hangjaiból.

Térkép (Map) képernyő

A prototípus Map-ja nem 3D-s megoldással lett elkészítve, mint a végleges verzióban, ehelyett inkább 2D-s megoldást kapott, garantált pixeles képernyővel. A képernyő jobb alsó sarkában egy táblát találhatunk Aku Aku-val, ami azt magyarázza, hogy be vagy kizoomolhatunk a szigeteken, vagy el is indíthatunk egy pályát. A mapon nem jelent meg a pályák neve.

GEM-ek

A prototípusban nem voltak GEM-ek, és fogalmunk sincs róla, hogy volt-e terv rá, hogy belerakják őket a prototípusba vagy nem, ahogy arról sincs, hogy később a pályák újrajátszásával lehetett-e GEM-et szerezni.

Pálya dizájnok/kinézetek

Az összes pálya különbözően néz ki a prototípusban. Némelyik pálya kinézete nagyon hasonlóan néz ki ahhoz, amit a végleges verzióban látunk, de például a Sunset Vista nagyon eltérő. Plusz mivel a GEM-ek hiányoznak, itt nincsenek titkos utak - járatok.

Betűk, betűtípusok

Ahogy láthatjuk, a betűk is nagyon különbözően néznek ki, elég csak ránézni a HUD-ra vagy a Pause feliratra.

Ellenfél/boss életerő-sáv

A végleges verzióban sárgás-narancssárgás színű sávot láthattunk a bossok, ellenfelek életerejéről a képernyő bal felső sarkában, a prototípusban azonban ilyennel nem találkozunk, semmit nem mutat a bossokról.

Maszk csillogás

Aku Aku körül apró, színes csillogó animációt láthatunk, a végleges verzióban ezek a csillogások csak sárgás színűek, és akkor jelennek meg, ha Crash felszed egy második maszkot.

Kezdetleges Tawna ikon

Ahogy az korábban említve volt, Tawna eltérő külseje az egész prototípus játékban végigkísér minket, ez nincs máshogy az ikonával sem.

Eltérő portálok a pályák elején és végén

 

A végleges verzióban, egy pályán való belépésnél vagy kijáraton látható sárgás-narancssárgás, körkörösen mozgó fény helyett egy jóval egyszerűbb megoldást láthatunk, egy csokornyi csillogó animációt.

CONTINUE

Mindenki tudja, hogy a jól megszokott Checkpoint dobozok általában a "CHECK" és a "POINT" szót engedik ki magukból, ha összetörjük őket. A prototípusban a CHECKPOINT felirat helyett a CONTINUE szöveg lépett életbe, amik körkörösen lebegve haladnak felfelé.

POW doboz

A POW dobozt ha összetörjük, "csillogó" animációt láthatunk és az összes doboz körülötte összetörődik. Nem mindig működnek tökéletesen, néha néhány doboz ottmaradhat.

E3 demo

Az E3 expóra szánt demo 1996. május 11-én készült, és több eltérés is található benne a végső játékhoz képest.

Kezdőképernyő

Az E3 demo Naughty Dog felirata és kezdőképernyője eltér a végleges játéktól, többek között nincsen "Sony Computer Entertainment America Presents" képernyő, a Naughty Dog képernyőn nincs semmi animáció, és egy kék-fekete átmenetes háttér van. A kutyás logó is hiányzik. Továbbá hiányoznak mindenhonnak a jogvédjegyek (mint például a Crash Bandicoot logo mellől a "TM" embléma),

A Crash Bandicoot logo mellett Crash is középen található, és a szokásos gombok helyett egy "PRESS START" felirat található.

Egy kóddal, amit a térképen üthetünk be megnyitható az összes szint a játékban a harmadik sziget szintjeinek kivételével (L1 + R2 + balra gombok lenyomva tartva majd R1).

Tawna színösszeállítása eltér a véglegestől.

A portálok eredetileg színesebben ragyogtak.

Stormy Ascent

Talékható a játék lemezén egy teljesen működő szint Stormy Ascent névre keresztelve.

 
N. Aptár
2025. június 17.
Crash Bandicoot 4: It's About Time Xbox Game Pass

Az Xbox Game Pass kínálata a 2020-ban megjelent Crash Bandicoot 4: It's About Time-mal bővül. Részletekért kattints ide!

 
2025. március 16.
20 éves a Crash Fan Club

20. életévébe lép mindenki kedvenc magyar Crash Bandicoot közössége!

2024. december 4.
Crash Team Racing Nitro-Fueled Xbox Game Pass

Az Xbox Game Pass kínálata a 2019-ben megjelent Crash Team Racing Nitro-Fueled-del bővül előfizetői számára.

 
Partnerek

Legyél a partnerünk

Crash Bandicoot oldalak

Partnereink

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
 
Filter within game content
 

Properties such as ACTIVISION, CRASH TEAM RACING, CTR, CRASH BANDICOOT and CRASH, including Crash Bandicoot and all related characters and contents are trademarks and © Activision Publishing, Inc. Used with permission. Activision has no association with and takes no responsibility for the content in this web site. Site design and written content © Crash Fan Club 2005-2024, unless stated otherwise. Please only use the content within this webpage with permission or reference to the Crash Fan Club website.


Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó. 06209911123 Debrecen Huszti Lakóparki napelemes családiház eladó.    *****    Pont ITT Pont MOST! Pont NEKED! Már fejlesztés alatt is szebbnél színes szebb képek! Ha gondolod gyere less be!    *****    Kedves Csokoládé kedvelõk! Segítségeteket kérném a kérdõívem kitöltéséhez! Témája a CSOKOLÁDÉ MÁRKÁK! Köszön    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati hõszigetelését!    *****    * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. * Beugrós munkavállalók éjjel-nappal. *    *****    Elindult a Játék határok nélkül rajongói oldal! Ha te is szeretted a '90-es évek népszerû mûsorát, nézz be ide!    *****    Megjelent a Nintendo Switch 2 és a Mario Kart World! Ennek örömére megújítottam a Hungarian Super Mario Fan Club oldalt.    *****    Homlokzati hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    A PlayStation 3 átmeneti fiaskója után a PlayStation 4 ismét sikersztori volt. Ha kíváncsi vagy a történetére, katt ide!    *****    A Bakuten!! az egyik leginkább alulértékelt sportanime. Egyedi, mégis csodálatos alkotásról van szó. Itt olvashatsz róla    *****    A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!