Információk
-
Cím: Crash Twinsanity
-
Megjelenés: 2004. október 1. 2004. október 8. 2004. november 9.
-
Műfaj: 3D platformer
-
Játékosok száma: 1 fő
-
Platform: PlayStation 2 és Xbox
-
Fejlesztette: Traveller's Tales Oxford Studios
-
Kiadó: Vivendi Universal Games
Áttekintés
A Crash Twinsanity 2004-ben megjelent platformer játék. A Crash Bandicoot: The Wrath of Cortex közvetlen folytatása. A Traveller's Tales Oxford fejlesztette, és a Vivendi Universal Games adta ki PlayStation 2-re és Xbox-ra 2004-ben. Ezen kívül java alapú telefonokra két eltérő változata is megjelent Crash Twinsanity illetve Crash Twinsanity 3D címen. A játéknak egy GameCube változata is tervben volt, ez azonban végül sohasem látott napvilágot, mindenbizonnyal a játék alacsony eladási száma miatt.
Ez a rész sok szempontból drasztikusan eltér a korábban megszokott Crash játékokkal. Sajnos sokkal rövidebb, kevesebb szint van benne, viszont azok hosszabbak, és nyitottak. Megszűnik a Warp Room rendszer, is és helyette megkapjuk Crash első igazi szabadon barangolható játékát, ahol a pályák kapcsolódnak egymáshoz, és ha el akarunk jutni egyik helyről a másikra, akkor át kell verekednünk magunkat a szigeten.
Néhány gyűjthető tárgy nem tér vissza ebben a részben, például megszűnnek a dobozgyűjtésért járó gyémántok, illetve az időmérő módok és a jutalmul járó relikviák is. Ezek egyébként eredetileg szerepeltek volna a játékban, azonban a fejlesztés során eltávolították.
A kristályok továbbra is szerepelnek, de kevesebb van belőlük, és nem minden szinten találhatóak meg. A gyémántok pedig új szerepet kapnak; minden pályán 6 darab van elrejtve belőlük, különféle puzzle-öket kell megoldani a begyűjtésükhöz, összegyűjtésükért pedig különféle nézegethető bónusz képeket és videókat kapunk jutalmul, más célt nem igen szolgálnak, nem nyitnak meg pl. titkos utakat sem, mint a korábbi részekben, de természetesen a 100% teljesítménybe beleszámítanak így is.
A játék még szintén ismeretes arról is, hogy ez az első alkalom, hogy Crash és Cortex közösen összefognak. Természetesen nem önszántukból teszik, a gonosz ikrek miatt kényszerülnek erre, akik el akarják pusztítani Crash-ék otthonát, és mivel ez Cortex-et is érinti, így közösen kelnek küzdelemre a szigetek megmentése érdekében.
A játékban több irányítható karakter is van, ezúttal Cortexet és unokahúgát, Ninát is irányíthatjuk. Cortex szintjein a fegyverével tudunk lövöldözni, Nina szintjein pedig kampókra kapaszkodhatunk fel. Illetve vannak még olyan különleges pályák, amelyekben Crash Cortexet használja fegyverként vagy utazási célokra. Lecsap vele, mint egy kalapáccsal, vagy áthajítja a szakadék túloldalára egy kapcsoló meghúzásáért.
A Crash Twinsanity minden hibája ellenére egy nagyon humoros és vidám játék, sok Crash rajongó szívébe belopta magát egyedi hangvételének köszönhetően, és sokunk egyik örök kedvencévé vált.
Kapcsolódó tartalom a lexikonból
Karakterek: Crash Bandicoot ♦ Dr. Neo Cortex ♦ Dr. N. Brio ♦ Aku Aku ♦ Tawna ♦ Papu Papu ♦ Ripper Roo ♦ Koala Kong ♦ Pinstripe ♦ The Evil Twins ♦ Evil Crash
|