Fejlesztési eltérések
A Crash Team Racing fejesztése 1997-ben vette kezdetét, és a Crash Bandicoot 3: Warped-dal szimultán zajlott.
Az első prototípust a Naughty Dog Crash-es karakterek nélkül készítette el és mutatta be a Sony-nak. Egyszerű, doboz fejű embereket használtak, de a bemutatáskor megjegyezték, hogy örülnének, ha Crash-es témájú lehetne a játék. A Sony beleegyezett, és szerződést kötött az Universal-lal. Ha a dolog nem jött volna össze, valószínűleg vadonat új karaktereket használtak volna.
A játék fejlesztése a szerződés megkötése után összesen 8 hónapot vett igénybe, valamint 2,4 millió dollárba került. A játék szereplőit Charles Zembillas és Joe Pearson tervezte, akik az előző részek karaktereit is alkották.
A játék prototípusának korszakában a csapat egy replika pályát épített a Diddy Kong Racing-ből (Crescent Island), hogy meggyőződjenek, a PlayStation képes kezelni ekkora pályát és nyolc versenyzőt egyidejűleg.
„Penguin Yay One”
A játék észak-amerikai (NTSC-US) kiadásában Penta Penguin két teszt mondatot is mond, amit az európai, japán valamint a későbbi amerikai kiadásokból is eltávolítottak. Ezek az ikonikus „Penguin Yay One” és „Penguin Yay Two”.
Beszélő Ripper Roo
Úgy tervezték, hogy Ripper Roo érthetően fog beszélni, végül azonban a szokásos nevetésénél maradtak. Az eltávolított mondatai még mindig megtalálhatók a lemezen [videó].
A Spyro 2: Ripto's Rage-ben található egy Crash Team Racing demo, négy pályával, ami annak függvényében dől el, hogy hanyan játszotok, mert akár négyen is lehet.
Néhány törölt fegyver és kezdetleges ikonok

Az első három képességet a fejlesztés során eltávolították (rugó, ismeretlen képesség és pajzs), míg a maradék négy a játékban megtalálható fegyverek kezdetleges ikonjai.
Ikonok
Tiny és Crash kezdetleges (bal kép) és végső (jobb kép) ikonjai


Mérők
A sebesség, tengerszint és fordulatmérő kezdetleges (bal) és végső (jobb) változata

Etlérő start lámpa
A demo változatban más fajta lámpa volt használatban a versenyek elején. Íme az eredeti izzósor:

A zászló hiánya a célvonalnál
Olyan, mintha a zászlóknak már ott lenne a helye. Lehet, hogy csak a demóba nem keültek bele.

Dingo Canyon
-
Nem láthatók a a kék armadillók a pálya egyes részein.

Kezdetleges Blizzard Bluff
-
A táj szemmel láthatóan kidolgozatlan, hiányoznak a fák és a környezeti elemek.
-
A jég felülete máshogy néz ki, mint a végleges játékban.

Demo Video eltérései
A következő érdekességek, bugok a Spyro 2-n található demo CD-n található videóból származnak.
Bugos HUD
Valami furcsa ok folytán az alsó kijelző másodikként rangsorolja a játékost, a felső pedig elsőként. Valójában mindkettő téves, hiszen legalább öten vannak Crash előtt.

Coco Park
-
A legszembetűnőbb változás a végleges verzióhoz képest a nagy Coco felirat.
-
A demo diszken megtalálható videóban gyakran feltűnő hiba itt is látható, ugyanis Tiny nem a második, a HUD-on pedig nem jelenik meg az arcképe.
-
Óriási bug, hogy két Tiny van a pályán (a másik a pálya szélén)... klónok?

Roo's Tubes
A pálya felett található üveg textúrája egyértelműen különbözik a végleges verzióban látottól.

Hogy kerül ide Coco?
-
A kép szerint Crash és Cortex versenyeznek egymás ellen, de érthetetlen módon a középső sávban Coco arcképe látható.
-
Bár Crash előrébb van, mégis mindkét játékost az első helyre rangsorolja a játék.
-
A bal felső sarokban a rakéta beta jele látható.

(A képeket és készítette és kielemezte: BBC)
A Pizza Hut demo lemezeket osztogatott a Stuffed Crust Pizza mellé. A lemezen több más játék között a Crash Team Racing is szerepel.
Kihagyott rugó fegyver
Egy eltávolított fegyver, aminek az ikonja még szerepel a lemezen. Érdekes módon ezt a tárgyat a fejlesztés későbbi szakaszában távolíthatták el, mivel ez az ikon a fentebb láthatónak egy újabb változata.

Az NTSC demoban még használható is, egy GameShark kóddal:
D01F6974 000F
801F6974 0005
Mielőtt egy játék megjelenik, több professzionális elemzőnek is kiküldenek egy-egy példányt, hogy előre összeállíthassák az arról szóló cikküket. A Crash Team Racing ezen változata 2012-ben szivárgott ki, s bár sok eltérést nem mutat, azért akad néhány eltérés a kész terméktől, melyeket most ti is szemügyre vehettek.
Karakter választó képernyő
A bal oldalt látható kép a kezdetleges, a jobb oldali a végső karakter választó képernyő. Látható, hogy sok karakter ikonja többé kevésbé megváltozott (Crash, Coco, N. Tropy, Tiny, Pinstripe, Polar és Papu Papu). A karakterk neve is a kisebb betűtípussal volt kiírva.

N. Gin Lab ketyerék
A bal oldali képen látható két tornyot a végső kiadásban eltávolították. A pálya vezető videóban (amikor a kamera végigrohan) még szerepelnek ennek ellenére.
Az is látható, hogy a kör számlálóját eredetileg kötőjel, nem pedig perjel választotta el.

Eltávolított nyíl
A bal képen látható nyilat eltávolították a The Lost Ruins bejárata elől. A romok bejáratának textúrája is változtatásokon ment át.

Betöltő képernyő
A betöltő képernyőn eredetileg nem szerepelt a „LOADING” felirat.

Start lámpák
-
A start lámpák megváltoztak.
-
A demó képernyő felirata megváltozott.

Pauzálás eltérések
Ezen a képen több eltérés is megfigyelhető.
-
A haladási képernyő eredetileg nem takarta le a relikviák, kulcsok és kupák számát.
-
A versenypályák nevei szintén a kisebb betűtípust használják.
-
N. Oxide legyőzéséért nem egy csillag, hanem egy kulcs járt.
-
Az ékkövek elrendezése eltér a véglegestől.
-
A menü felett olvasható a „PAUSED”, azaz a szüneteltetve felirat.

Karakterválasztás eltérések
-
Eredetileg a karakter választásnál nem szerepeltek az adott versenyző adottságai.
-
Cortex-nek a Crash 1-es modelljét használták.

-
N. Gin klopfolt rakétájáról hiányzik a textúra.

Polar barlangja sokkal kezdetlegesebb volt. Arréb került a gokart, hozzá adtak kettő dobozt, változott a jég textúrája, illetve maga Polar modellje is.

Hiányzó léghajó
A megjelent játékban a Hot Air Skyway pályán ezen a részen eggyel több léghajó van, mint eredetileg lett volna.

Hiányzó Fake Crash és Penta Penguin epilógus
A játék végleges változatában a stáblista alatt elolvashatjuk, hogy kivel mi történt a CTR eseményei után. Penta Penguin és Fake Crash epilógusai azonban nem szerepelnek. Nos, eredetileg az ő életükről is olvashattunk volna, de végül eltávolították őket.

„Penta Penguin egy híradós időjárásjelentő lett a három nagy csatorna egyikénél. / A stílusos külsejével és a nagyszerű képernyő előtti megjelnésével izgatottan jelenti be egy új jégkorszak közeledtét minden este.”

„Beleegyezve egy DNS teszbe »A Jimmy Spranger Show«-ban, a teszt eredményei megsemmisültek, mikor Fake Crash táncolni próbált, majd a műsor verekedésbe torkollott. / Fake Crash továbbra is állítja, hogy ő az igazi Crash Bandicoot.”
Kezdetleges kódok
Bár a kódok már megtalálhatóak ebben a változatban is, kevesebb van, és eltérnek. Az L1 + R1 gombokat sem kell lenyomva tartani beütésükhöz.
-
Spyro 2 Demo: L1, R1, L1, R1, Left, Right, Left, Right, Square.
-
Unlimited Wumpa Fruit: Up, Up, Down, Down, Square.
-
Unlock Ripper Roo: Up, Down, Left, Right, Square.
-
Unlock Papu Papu: Down, Up, Right, Left, Square.
-
Unlock Komodo Joe: Left, Up, Right, Down, Square.
-
Unlock Pinstripe: Right, Up, Left, Down, Square.
-
Unlock Fake Crash: Right, Right, Down, Down, Square.
(A sajtó lemez összehasonlító képeit készítette Eientei95.)
|