2022.01.19. 14:00, Wickon
A legegyszerűbben úgy lehet megfogalmazni az egész helyzetet, hogy hatalmas monopóliumot épít ki magának a Microsoft a videojáték-piacon, az Xbox Game Pass bővítése az elsőszámú céljuk. Már a Bethesda felvásárlása is egy fontos lépés volt, de az Activision-nel valóságos erőfölénybe kerültek a Sony-val és a Nintendo-val szemben, ugyanis az Activision Blizzard összes stúdiója és IP címe ezzel a Microsoftnál landolt. Olyan sorozatok jogai kerültek ezzel hozzájuk, mint például a World of Warcraft, a Call of Duty, a Starcraft, a DOOM, az Overwatch és természetesen – ami miatt lényeges számunkra a hír – a Crash Bandicoot és a Spyro the Dragon játékok jogai is mind a Microsoft teljeskörű tulajdonába kerültek.
Ennek tükrében teljesen jogos a kérdés, hogy mi vár Crash-re a továbbiakban – Xbox exkluzív lesz? Továbbra is multiplatform marad? Vagy megy a süllyesztőbe, ahogyan az korábban a Banjo-Kazooie sorozattal is történt, mikor a Microsoft kezére került? Vizsgáljuk meg a lehetséges opciókat.
Azt minden kétséget kizáróan kijelenthetjük, hogy nem a Crash Bandicoot sorozat megszerzése volt a Microsoft fő célja a vásárlással. Ha multiplatformok maradnak a megjelenő Crash játékok, akkor azzal a Microsoft túlságosan is kedvező helyzetbe hozza a Sony-t, a Crash játékok ugyanis a legjobban mindig is a PlayStation konzoljain teljesítettek. De, hogy számokkal is alátámasszam, a The Sixth Axis 2019. július 17-ei cikke alapján a Crash Team Racing Nitro-Fueled megjelenése után alig egy hónapon belül 1.035.332 ember játszott PS4-en, 240 ezren Xbox One-on, és 175 ezren Nintendo Switch-en a gokartos játékkal. Az N. Sane Trilogy és a Crash Bandicoot 4: It's About Time, valamint a Spyro: Reignited Trilogy esetében is hasonló arányban alakultak az eladások.
Hasonló helyzetben vannak a Banjo-Kazooie és a Conker játékok is Crash-hez, amelyek bár Nintendo 64-re jelentek meg az ezredforduló előtt, mégsem a Nintendo birtokolta ezeket a sorozatokat, hanem a Rare, amelyet a Microsoft 2002-ben vásárolt fel. Sokan hibáztatják a Microsoftot rendszeresen, hogy nem akarnak új Banjo játékot készíteni, azonban Phil Spencer, a Microsoft Gaming vezérigazgatója szerint teljesen a Rare-re van bízva, hogy szeretnének-e készíteni egy új Banjo vagy Conker játékot.
Tehát ezen információ alapján, ha a Microsoftnál lévő stúdiók bármelyikét is érdekli egy Crash Bandicoot vagy egy Spyro the Dragon játék fejlesztése, akkor nekik kell megkörnyékeznie vele a Microsoft-ot. Remélhetőleg a Toys for Bob vagy a Vicarious Visions majd helyt áll ezen a téren.
Már csak az a kérdés, hogy mit jelent ez a jelenleg fejlesztés alatt álló Wumpa League számára. Az Activision egy év alatt fog teljesen asszimilálódni a Microsoft-tal, ez alatt az egy éves türelmi időszak alatt pedig továbbra is Bobby Kotick marad az igazható, 2023-tól pedig Phil Spencer lesz ott is a góré. Nos, mindenbizonnyal a Wumpa League a tervek szerint fog megjelenni, és multiplatform marad, azaz PlayStationre és Xboxra már biztosan megjelenik. Illetve több mint valószínű, hogy már nem érné meg lefújni a fejlesztést, hiszen már szeptemberben is nagyon közel álltak a bejelentéshez.
Természetesen minden leírt gondolat csupán spekuláció, így nem szabad komolyan venni egyik kijelentésemet sem. Sajnos csak idővel fog kiderülni, hogy pontosan hogyan alakulnak a dolgok, de senki ne lepődjön meg, ha ismét jóideig új Crash játék nélkül maradunk a Wumpa League megjelenését követően.