30 éves a Naughty Dog2014.04.13. 16:00, Crash-b [Dorci]
Az 1984-ben összeállt, eleinte kis csapat néhány napja töltötte be 30. születésnapját. A céget Jason Rubin és Andrew Gavin alapította kezdetben JAM Software néven (ami a Jason and Andy Magic címnek a rövidítése). Ha már a Naughty Dogról írunk, legeltessük szemeinket a csapat rövid történetéről: két emberünk (J.R és A.G) rendelkezett némi tapasztalattal a Lisp és C++ programozás terén, társultak, s így jött létre az említett JAM. Az adatok szerint legelső játékuk Ski Crazed néven futott, amit néhány fejlesztés és újraprogramozás után a Baudville kiadott és megvásárolt tőlük 250 dollárért. Ezután kezdtek bele a Dream Zone című kalandjátékukba, amit először Apple IIGS rendszereken jelentettek meg, de később átportolták Atari ST és Amiga gépekre is. 1989-ben újabb játékot készítettek Keef the Thief néven, amit az Electronic Arts adott ki Apple IIGS-re, Amigára és PC-re, ugyanebben az évben keresztelték át cégnevüket a mára már nem kevésbé ismert Naughty Dogra.
A kilencvenes évek elején készítették el a Rings of Power nevű játékot (ismerős a Rings of Power név, Crash Bandicoot 3 Warped fanok - az egyik repülőgépes pályáról? ;) ), ami Sega Mega Drive-ra jelent meg, ám akkoriban cégük a csőd szélén állt. Nem sokkal ezután készült el a Way of the Warrior, ami bemutattak az Universal Interactive Studios fejének - Mark Cernynek -, aki elégedett volt a munkával és szerződést ajánlott a Naughy Dognak, hogy három új játékot készítsenek az Universal figyelme alatt, Rubin és Gavin felvetette a háromdimenziós akció-platformjáték ötletét. A játék fejlesztése 1994-ben kezdődött, a cég a ma már sok játék terveiben résztvett Charles Zembillas és Joe Pearson tervrajzost, alkotót kérték fel a szereplők megtervezésére, ennek eredményeként megszületett a főhős, Crash Bandicoot. A Sony Computer Entertainment elvállalta Crash forgalmazását, a játékot először az E3 rendezvényen mutatták be nagy sikerekkel - Crash Bandicoot lett a Sony úgynevezett kabalája és az egyik legsikeresebb játéka a több, mint 6,8 millió eladott példánnyal - ez a szám az akkori adatok szerint természetesen csak nőtt.
A Crash Bandicoot első része után még három játékot jelentettek meg Crash játékból: Crash Bandicoot 2 Cortex Strikes Back, Crash Bandicoot 3 Warped és Crash Team Racing néven. A négy címmel sajnos véget is ért a Naughy Dog-féle Crash széria, ezután készített a cég több más játékot is, például a Jak & Daxtert, az Uncharted-et, illetve a The Last of Us-t.
A cég a kilencvenes években egy épületben dolgozott az Insomniac Games-sel - amiről jól tudjuk, hogy ők a Spyro the Dragon alkotói, amelynek stílusa nagyon hasonlít a Crash játékokéhoz. A Naughty Dog és az Insomniac inkább jó kapcsolatot ápolt egymással, versengésük is inkább baráti volt. Továbbá az ND bizonyos tekintetben kapcsolatban állt a Ready at Dawn, az SCE Japan, a Sony Santa Monica, a Guerrilla Games, a Sucker Punch Productions, a Media Molecule, a Zipper Interactive, a Bungie és az Incognito Games fejlesztőkkel is.
Játékok JAM Software-ként
-
Math Jam [1985 | Apple II]
-
Ski Crazed [1986 | Apple II]
-
Dream Zone [1987/88 | Apple IIGS]
Játékok Naughy Dog-ként
-
Keef the Thief [1989 | Apple IIGS, Amiga, DOS]
-
Rings of Power [1991 | Sega Genesis / Mega Drive]
-
Way of the Warrior [1994 | 3DO]
-
Crash Bandicoot [1996 | Play Station]
-
Crash Bandicoot 2 Cortex Strikes Back [1997 | Play Station]
-
Crash Bandicoot 3 Warped [1998 | Play Station]
-
Crash Team Racing [1999 | Play Station]
-
Jak & Daxter: The Precursor Legacy [2001 | Play Station 2]
-
Jak II [2003 | Play Station 2]
-
Jak 3 [2004 | Play Station 2]
-
Jak X Combat Racing [2005 | Play Station 2]
-
Uncharted - Drake's Fortune [2007 | Play Station 3]
-
Uncharted 2 Among Thieves [2009 | Play Station 3]
-
Uncharted 3 Drake's Deception [2011 | Play Station 3]
-
The Last of Us [2013 | Play Station 3]
-
The Last of Us Remastered [2014 | Play Station 4]
Fanmade pólóminta2014.04.08. 15:00, Crash-b [Dorci]
Egy bizonyos Sonicdude242 nevezetű felhasználó egy igencsak jó, egyedi Crash pólómintát tervezett, ami az elmúlt hónap vége felé, pontosabban március 29-én került napvilágra. Állítólag limitált pólók, vagy nyomtatások kerülnek majd kínálatra a közeljövőben, addig is lessetek egy pillantást a mintára!
Kilencedik születésnap + Új kinézet!2014.03.31. 20:32, Crash-b [Dorci]
Kedves Crash Fan Club olvasók!
Örömmel jelentjük be, hogy a Crash Fan Club új külseje elkészült, amelyet az oldal kilencedik (!!!) születésnapjára időzítettünk be. A CFC pontosabban március 16-án töltötte be a weboldalnak óriási évet jelentő kilences számot, a designnel kisebb-nagyobb problémák voltak még a háttérben, de úgy-ahogy megoldottuk a problémákat. Sajnos 12-es Opera alatt a weboldal kissé kényelmetlenül használható, pontosítva az egész fejléc szétcsúszik, ezért kérjük, ha tökéletes képet szeretnétek látni, újabb verziójú Operával, Mozilla Firefox-szal, Google Chrome-val (esetleg Internet Explorer-ral, márha valaki használja kerek e világon - mi nem teszteltük IE-n) tekintsétek meg a CFC-t! Kisebb - nagyobb bugok még előfordulhatnak, ha találtok valamit, kérjük, jelezzétek bátran! A CFC a munkálatok alatt le lett zárva, ezért ha bárkinek kellemetlensége adódott, elnézést!
A design munkálatait sok ihletcsere és próbálgatás mellett Wickon és jómagam végeztük (a többi szerkesztővel igazából fogalmam sincs, hogy mi van-hol vannak...), tényleg elég sokat törtük a fejünket minden egyes apróságon. Az új külsőnek igazából nem tudtunk nevet adni, ezért most elnevezem Simple Blue névre! Véleményem szerint ez a színösszeállítás fényévekkel jobb, mint az előző világoskék, bár kinek mi... :)
A Játékok menüben a játékok adatlapjai új felépítést kaptak - reméljük tetszeni fog -, illetve a Közösség modulban is kicsit összetettebbek lettek a vendégkönyv, reklámkönyv stb. gombjai - de ezen a héten még korrigálni fogok. A fejléc ahogy látjátok egyszerű nyelven képváltós / mozgós / scriptes, így nincs szükség a CFC kis képváltó dobozára, amit az előző designnél használtunk, illetve így nem olyan egyhangú a fejléc körüli rész. Új szavazást is láthattok, tessék menni szavazásokat küldeni! ;)
Az újítások természetesen még nem értek véget, mostanában igen sok update-et fogtok látni mindenféle témában, látogassatok minket aktívan!
És nem utolsó sorban:
Boldog Születésnapot Crash Fan Club!
Várjuk a véleményeket kommentben! ;)
Crash Team Racing 2010 Gameplay videó2014.03.03. 17:30, Crash-b [Dorci]
A tavaszi hónap örömére a CM egy igazi meglepetést tett fel a YouTubera - mégpedig az eltörölt, 2010-es Crash Team Racing játékból némi gameplayt, játékmenet részletet! Nemsokára itt is megnézhetitek a CTR 2010 adatlapját... Nem is rabolnám tovább a szót, irány a videó!
PVP Station Light 30002014.02.28. 23:55, Crash-b [Dorci]
Gondolom senkinek nem kell bemutatni az olyanfajta kínai termékeket, amelyek valamely más gyártó gépéhez hasonlítanak (vagy éppen le lettek nyúlva), ám kísértetiesen hasonló névvel kerülnek a piacra. Az ilyen gyártmányok közé tartozik egy új termék is, melynek neve PVP Station Light 3000. A szóban forgó gép Sony, Nintendo, Rovio és Naughty Dog All-in-One pakkot tartalmaz, ezen kívül még a doboz alapján annyit említenénk meg, hogy 2.8"-as LCD kijelzője van, 8 bites és kezeli a 3D-t... No fene :) Több információnk egyelőre nincs a gépről, dobozának képét viszont alább megtekinthetitek:
Három új Crystal's Wrath videó2014.02.15. 14:20, Crash-b [Dorci[
Az elmúlt napokban három darab új videót tettek közé a Crystal's Wrath készítői - nem is rabolnám tovább a szót, tekintsétek meg őket! ;)
Crash VS Sonic VS Mario - képregény2014.02.11. 17:35, Crash-b [Dorci]
Mostanság egy igencsak érdekes és humoros képregény látott napvilágot, ami valljuk be, nagyon is tükrözi a valóságot - Crash a híres neves kabalákat / játékhősöket lenyomja. A képregényt mariods86 készítette. Nem lövöm le a képregényt, tekintsétek meg!
Crash Team Racing - glitchek, easter egg-ek2014.02.10. 16:00, Crash-b [Dorci]
Anonymousfan a napokban küldött egy igen érdekes cikket, az ötletet a Warp-os által beküldött TAS Speedrun cikkből merítette. Anonymousfan cikkje a Crash Team Racing érdekességeit, glitcheit, easter egg-jeit vesézi ki, amik közül néhánynak kissé bonyolult a megnyitása, de végül is meg lehet oldani, ha akarjuk. Íme egy rövid részlet tagunk által beküldött cikkéből:
"Olvastam a TAS Speedrun cikkről és eszembe jutott, hogy én is próbáltam hasonló glitch-et vagy easter egg-et találni a CTR-ben. Kezdeném is:
1. Easter egg: mikor a játék elején felajánlja , hogy válasszunk nyelvet háromszöget nyomunk és nem lesz se szöveg , se beszéd. Kaland módot valahogyan elindítjuk és elvisszük a bossokig. Ekkor valami történik: Roo-n kivül minden ellenség feje kicserélődik egy másikéra : Joe-Oxide fejű , Papu-Pinstripe , Pinstipe-Joe , Oxide-Papu fejjel rendelkezik." [...]
A cikk természetesen itt még nem ér véget, kattintsatok ide, hogy elolvassátok a teljes irományt! Érdemes megnézni, az érdekességek mellé különös fényképek is mellékelve vannak! ;)
Új cikk: Crash Twinsanity [2D - mobil]2014.02.09. 16:00, Crash-b [Dorci]
Biztosan többen is hallottatok már a mobilos Crash Twinsanity játékról, amiből két változat is van - jelen esetben a Crash Twinsanity 2D-s ismertetőjét írtam le nektek! A cikk megírása közben jó érzés volt nosztalgiázni, a játék valahol még mindig megvan a régi mobilomon - nosztalgia bizony, ugyanis tudtátok, hogy ez a mobiljáték "pár" hónap híján 10 éves lenne? Ha többet szeretnél megtudni a mobilos Crash Twinsanityről, kattints ide, vagy keresd a Játékok ⇒ Mobilos játékok környékén!
Képek a múltból2014.02.07. 08:00, Crash-b [Dorci]
|