Crush Bandicoot
Leírás
A Crush Bandicoot egy 2004-re tervezett videojáték volt, melynek ötletével a liverpooli Magenta Software csapata rukkolt elő. Nem, ez nem elírás, valóban Crush és nem Crash Bandicoot a cím. A csapat egy rövid demót is készített, de a kiadó (Universal Interactive Studios) végül nem hagyta jóvá a projektet.
A játékról 2012 februárjában látott napvilágot néhány kép és egy rövid leírás, melyet Andy J. Davis – a Magenta Software egykori munkatársa – osztott meg portfolió formájában. A törölt Crash mellékszálat még 2004-ben kezdte el tervezni a liverpooli Magenta Software csapata, ami azonban sajnos viszonylag hamar törlésre is került.
Elmondásuk szerint a csapat a Stuart Little 3 videojáték változatának befejezése után egy új ötlet után kutatott, így születtek meg a Crush Bandicoot tervei. De miért éppen Crush Bandicoot, és miért nem Crash Bandicoot? Nos, Crush Bandicoot a játékban Crash gonosz ikertestvére lett volna, akit szintént a játék főgonosza, Dr. Neo Cortex hozott létre. Andy további kijelentései szerint a játék egy nyitott sci-fi környezettel lett volna felruházva, rengeteg szórakoztató elemmel és őrült járműves kalandokkal megfűszerezve.
Csak két prototípus szint létezéséről tudunk. Az egyik az úgynevezett „Buggy”, ahol egy terepjárót kellett volna vezetnünk, a volán mögött Crush Bandicoot-tal. Erről a szintről sajnos nem maradt fenn semmi. A második szint a „Mines” névre keresztelt környezet, ami egy futurisztikus földalatti bánya lett volna. Erről több képet is láthattok a képernyőképek rész alatt.
Azt nem tudni, hogy játék fejlesztése milyen stádiumig jutott, de ha minden igaz, akkor legalább egy elég kezdetleges két szintes kipróbálható prototípus készült belőle.
Andy J. Davis sajnálja, hogy a Crush Bandicoot akkoriban nem valósulhatott meg, mivel ez lett volna Davis harmadik sci-fi játéka a LEGO Star Wars és a Wipeout Pulse mellett. Szerinte azonban végül is a Ratchet & Clank akkoriban betöltötte a sci-fi játékok terén az űrt. Ez azért is érdekes kijelentés, mivel a Crash Twinsanity fejlesztése is a Ratchet & Clank megjelenése miatt kellett, hogy más irányt vegyen.
Az ötlet ugyan nem nyert, de Andy elmondása szerint igencsak szórakoztató volt a játékon dolgozni, amit a tervrajzok is alátámasztanak. Nagy kár, hogy végül nem lett semmi a projektből.
Tervrajzok
Kattintsatok a nagyobb méretért!
Képernyőképek
Kattintsatok a nagyobb méretért!
– A cikket összeállította: Dorci [Crash-b] és Wickon
|