Információ
-
Cím: Cortex Chaos: The All-New Cortex Show
-
Platform(ok): PlayStation 2
-
Tervezett megjelenés: 2005.
-
Fejlesztő: Traveller's Tales Oxford
-
Kiadó: Vivendi Universal Games
Leírás
A Cortex Chaos egy olyan nem megjelent rész címe, amit a Traveller's Tales Oxford próbált elkezdeni fejleszteni 2004-ben, és egy indirekt folytatása lett volna a korábbi játékuknak, a Crash Twinsanity-nek. Azután kezdtek bele felvázolni, miután a Twinsanity sikere miatt arra számítottak, hogy az Universal a kezükben hagyja a szériát.
Azonban a dolog ettől bonyolultabban alakult a csapat számára. Például kevesen tudják, hogy a Crash Tag Team Racing alapjaival is a Traveller's Tales Oxford rukkolt elő, végül azonban a Radical Entertainment készítette el. Mivel nem szerették volna elveszíteni a sorozatot, a csapat egy újabb ötlet után kutatott, és elkezdtek játszadozni egy Cortex főszereplésű játék ötletével. A címnek a Cortex Chaos-t, vagy pedig a The All-New Cortex Show-t adták volna, előbbi cím valószínűleg a nemzetközi név lett volna, utóbbi pedig csak amerikán belül lett volna használva. A játékról a leplet Keith Webb rántotta le 2006-ban, aki a Twinsanity fejlesztésében is fontos szerepet játszott tervrajzosként.
A játékmenetre több ötletet is kidolgoztak, de végül sosem kaptak zöld utat a fejlesztés megkezdére.
"A" ötlet
Az első vázlat szerint Cortex-nek lett volna egy sereg klónja (humanoid, vagy robot), akiknek különböző utasításokat adhatott volna ki, például felvenni és eldobni bombákat, tárgyakat összegyűjteni, vagy sorba állva egy hidat alkotni. Az ötelt sokak számára ismerős lehet például a Pikmin vagy a Ratchet & Clank játékokból.
A tervrajzok alapján a klónok eléggé labilis idegállapottal rendelkeztek volna, és – előbb vagy utóbb – teljesen megőrültek volna, ami miatt különféle szörnyekké alakultak.
Második ötlet
A második vázlat egy Rockman, vagy MegaMan féle ötlet volt. Cortexet kirúgták a Gonosz Tudósok Ligájából, a Crash-sel való szimptaizálásáért a Twinsanity során. A doktorok új csapata, mostmár N.Tropy vezetése alatt bosszút akart állni Cortexen, és a játékban mindegyik szint köréjük épült volna (azaz N. Tropy, N. Trance, N. Brio, N. Gin, N. Oxide, stb...), és természetesen különféle új gonoszok is feltűntek volna, például Doctor N. Tombed, egy hatalmas egyiptomi mumifikált fáraó, Doctor N. Tertain, egy különös megjelenésű bohócszerű doktor, valamint Doctor N. Tangle, egy doktor, akinek a testéből növények nőttek ki.
Harmadik vázlat
A harmadik vázlatban valamilyen formában Nina is nagyobb szerepet kapott volna. A játék különböző kreatív fegyverekkel lett volna tele, ezt láthatjátok az alábbi képen. Sajnos több információ nem maradt fent erről az elképzelésről.
Végszó
Jöjjön tehát a végszó. Annak ellenére, hogy az elképzelés mókásnak hangzik, néhány tervrajzon kívül nem sok valósulhatott meg belőle. Valószínűleg a végeredmény mind a három vázlatot ötvözte volna valamilyen formában.
Ki tudja miért, de az Universal szerette volna későbbre halasztani a játék fejleztését, a jogok pedig most az Activision kezében vannak. De valjuk be, már bő tíz éve, hogy az ötletet ejtették, így valószínűleg sosem fog megvalósulni a projekt.
Galéria
– Az információk Keith Webb-től, a Crash Twinsanity tervezőjétől származnak. A cikket összeállították: Lapi, INNUENDO és Wickon.
|