Kategóriák

 

 
N. Ciklopédia

     

 
Szavazás
Az Xbox Game Pass-ról
Rendelkezel-e Xbox Game Pass előfizetéssel?

Igen, de csak a Crash játékok bekerülése óta
Igen, és már a Crash játékok bekerülése előtt is elő voltam fizetve
Másmilyen előfizetésem van (PlayStation Plus, Nintendo Switch Online, stb...)
Nincs semmilyen előfizetésem
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Hírfolyam
Friss bejegyzések
2025.03.16. 12:00
2025.03.03. 13:39
2024.12.02. 21:39
Friss hozzászólások
 
 
Öt érdekesség, melyet nem biztos, hogy eddig tudtál
Cikkek → Öt érdekesség Charles Zembillas tollából

Ör érdekesség Charles Zembillas tollából

Fordította és összeállította: BBC és Wickon, 2013. augusztus 22.

Az alábbi öt érdekességet Charles Zembillas osztotta meg, aki a Crash Bandicoot karakterek megtervezésének legfontosabb alakja volt. Az ő szavait idézzük az alábbiakban, és persze egyéb információkat is fűzünk hozzájuk.

A végső név kiválasztása

„Van egy érdekes történet, amely biztosan érdekelni fogja a fanatikusokat. A Willy the Wombat név azután lett lecserélve Crash Bandicootra, miután megláttam egy Willy the Wombat nevű játékfigurát a helyi boltban. Ekkor realizáltuk, hogy a név már használatban volt. Amit sokan elfelejtenek és kihagynak a történetből az az, hogy a Crash 1 után nagy volt az érdeklődés Crash iránt Japánban, pár dolgot pedig a Sony Japan miatt kellett megváltoztatnunk. Biztos vagyok benne, hogy voltak nézeteltérések köztük és az Universal Interactive között, de tiszteletben kellett tartani a japánok érzékenységét.”

David Siller, a fantom

A Crash Bandicoot 1-ben látható David Siller neve, aki a játék produccere volt, azonban Charles szerint sohasem kapta meg a neki járó elismerést.

„A széria elején velünk volt még egy fickó is, nevezetesen David Siller. Ő volt az első producer, ő tervezte meg többek között a szigetek logisztikáját is. Nem nagyon hallhattatok róla, mivel a Naughty Dog egyszerűen "kivágta" őt a történetből, mintha nem is lett volna a csapat tagja. Ami nem passzolt az általuk elképzelt képhez, arról nem is vettek tudomást, vagy a maguk művének állították be. Márpedig ő is a csapat tagja volt az elején, tevékenységéről régebbi fejlesztői naplók is tanúskodnak.”

Crash jogaival kapcsolatban

Sokan tévesen úgy gondolják, hogy eredetileg a Naughty Dog rendelkezett Crash jogaival, és azt a Sony helyett az Universal Studios Interactive-nek adták el, Charles azonban megerősíti, hogy ez nem így történt.

„A Naughty Dog sohasem rendelkezett Crash jogaival. Biztos vagyok benne, hogy az Universalé voltak a jogok egész idő alatt. A ND-nek csak három játék elkészítésére volt kontraktusa. Az üzletet jóval az első játék megjelenése előtt, 1994-ben kötötték meg. Végül 4 játékot fejlesztettek az Universalnak.”

A valóság az, hogy a Naughty Dog a kezdetektől fogva közvetlenül a Sony-nak szeretett volna fejleszteni, azonban ehhez ők még apró és jelentéktelen stúdiónak számítottak. Így Crash ötletét az Universal Studios-nak adták el, akikkel egy három részes szerződést kötöttek. A Crash Team Racing az egy független project volt, ahol a Sony és az Universal Interactive Studios megállapodásából született, és a Naughty Dog fejlesztett. Mivel a Naughty Dog cége nem volt az Universal Interactive Studios birtokában, ezért a Crash játékok után 1999-ben a Naughty Dog-ot felvásárolta a Sony, ami után már közvetlenül nekik fejleszthettek.

A Naughty Dog rosszabbik oldala: hierarchia, elnyomás és a pozíciók féltése

„Elmondok még valamit. Crash sokkal-sokkal jobb lehetett volna, ha Joe Pearson és én be lettünk volna vonva a projektekbe az évek során. Nagyon kiábrándító, hogy a fejlesztők ennyire rugalmatlanok voltak a projektbe való bevonásunkat illetően. Hihetetlen önzés és szakmai éretlenség figyelhető meg az egész történetben. Az összes későbbi, általatok nem kedvelt játék sokkalta minőségibb lehetett volna.

Ha a Naughty Dog igazán törődött volna veletek, rajongókkal, s szerették volna, hogy a lehető legtöbbet megtudjátok Crashről és keletkezéséről, miért nem mutatták meg korábban azokat a tervrajzokat, melyeket most én osztok meg? Miért tartották titokban őket ennyi éven át?

Folytathatnám, de csúnya vége lenne, és inkább továbblépnék, mintsem hogy a múlt sérelmein és ezeknek az embereknek a gyerekes viselkedésén rágódjak. Crash nem kicsivel jobb lehetett volna, ha nem lettek volna olyan merevek és megtartották volna Joe-t és jómagamat. Nemcsak a ND, hanem az összes cég, mely a szériával kapcsolatba került. A Naughty Dogtól kezdve az Universalon át az Activisionig. A Vicarious Visionsszel volt a legjobb dolgozni, de ők eladták a vállalatot.

Úgy érzem ideje továbblépnem, új kihívásokba kezdeni. Vannak ötleteim és karaktereim akiket jobbnak tartok mint Crash-t. Természetesen a jövőben is támogatni fogom a múltbéli alkotásaimat, a háttérben zajló politikai játszmák ellenére.”

Crash – négy vagy három ujj?

Nem is gondolnánk, hogy eltérő kultúrákban milyen jelentősége lehet olyan apróságoknak, mint az ujjak számának. Charles azonban kiemelt valami egészen érdekes, szinte teljesen apró dolgot, amely a Sony Japán székhelye számára fontos volt.

„Először Crashnek három ujja és egy hüvelykujja volt Európában és Amerikában, de Japánban négy ujjat és egy hüvelykujjat adtak neki. Egy idő után a Naughty Dog rájött, hogy egyszerűbb lenne a japán játékban látott kezet használni az összes verzióban, mivel ez nem számított nyugaton. Ahogy korábban említettem, a ND mindig nagyon érzékeny volt a Sony Japan véleményére. Ha azt mondták volna a Naughty Dognak, hogy adjanak Crashnek egy harmadik szemet és négy keze legyen, valószínűleg megtették volna.”

Ahogy tehát olvashatjuk, eleinte Crashnek nyugaton 5, míg keleten 4 ujja volt, de mivel ez a nyugati kultúrákban nem jelent rosszat, így végül nálunk is négy ujja lett, ami egyébként a rajzfilmkarakterknél is megszokott volt. Ugyanakkor az is kiderül, hogy a Naughty Dog számára nagyon fontos volt, hogy eleget tudjanak tenni a Sony Japan kéréseinek.

 
N. Aptár
2024. december 4.
20 éves a Crash Fan Club

20. életévébe lép mindenki kedvenc magyar Crash Bandicoot közössége!

 
2024. december 4.
Crash Team Racing Nitro-Fueled Xbox Game Pass

Az Xbox Game Pass kínálata a 2019-ben megjelent Crash Team Racing Nitro-Fueled-del bővül előfizetői számára.

2024. szeptember 9.
28 éves a Crash Bandicoot sorozat

28. évébe lépett a Crash Bandicoot sorozat. Az első rész 1996. szeptember 9-én jelent meg.

2024. március 4.
Crash Team Rumble végső tartalmi frissítés

A Crash Team Rumble utolsó tartalmi frissítése, egy ingyenes 500 szintű Battlepass formájában minden tulajdonosnak.

 
Partnerek

Legyél a partnerünk

Crash Bandicoot oldalak

Partnereink

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
 

Properties such as ACTIVISION, CRASH TEAM RACING, CTR, CRASH BANDICOOT and CRASH, including Crash Bandicoot and all related characters and contents are trademarks and © Activision Publishing, Inc. Used with permission. Activision has no association with and takes no responsibility for the content in this web site. Site design and written content © Crash Fan Club 2005-2024, unless stated otherwise. Please only use the content within this webpage with permission or reference to the Crash Fan Club website.


A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG