Információk
-
Cím: Crash Clash Racing
-
Platform(ok): PlayStation 2
-
Tervezett megjelenés: 2005.
-
Fejlesztő: Traveller's Tales Oxford Studio
-
Kiadó: Sierra
Leírás
A Crash Clash Racing egy autóversenyzős Crash játék lett volna, aminek a fejlesztését a Crash Twinsanity fejlesztőcsapata, a Traveller's Tales Oxford kezdte meg.
A játék különlegessége az lett volna, hogy verseny közben az autók össze tudtak volna csatlakozni, és az egyik játékos vezetett volna, míg a másik játékos lövöldözte volna a többieket. Ismerősen cseng? Ez azért lehet, mert a játék végül tényleg megjelent 2005-ben Crash Tag Team Racing néven, egy másik fejlesztő, a Radical csapata által.
Keith Webb szerint a szereplőgárdában mindenképpen helyet kapott volna Crash, Cortex, Coco, Nina, N. Trance és természetesen Evil Crash is!
Végül a ma ismert Crash Tag Team Racing lett a végeredmény. Ki tudja, talán maradandóbbat alkotott volna a TT Oxford, de az élet máshogy hozta.
Történet
Mivel a projekt a korai szakaszában el lett kaszálva, konkrét történetet nem dolgoztak ki. A produccer, Paul Garndner (FakeNina) elképzelése szerint a játék kapcsolódott volna a Crash Twinsanity befejezéséhez, ahol Cortex a hibás psychetron miatt végül Crash agyában köt ki. Paul elképzelése szerint a csapat a Crash Clash Racinget úgy álmodta meg, hogy a versenypályák Crash elméjében játszódtak volna, és az ő vágyai, félelmei, gondolatai jelentek volna meg.
Kérdezz-felelek Keith Webbel
Még 2017-ben sikerült egy rövid interjút készíteni egyik szerkesztőnknek, Wickonnak a Traveller's Tales egykori fő tervrajzosával, Keith Webbel. Itt olvashatjátok a magyar fordítását:
K: Szia Keith, azt a benyomást szereztem, hogy rendkívül nyílt vagy a TT Oxfordnál töltött időddel kapcsolatban és a Crash játékok fejlesztésével kapcsolatban, amikben részt vettél. Egy Crash Manianak adott interjúban azt mondtad, hogy elő tudnál ásni még egy N. Trance tervrajzot, ami azt hiszem sohasem történt meg. [...]
V: Örülök, hogy hallok felőled. Homályosan, de emlékszek az N. Trance tervrajzra, de sajnos nem sikerült újra megtalálnom. Azt hiszem akkor tűnhetett el, amikor minél több tervrajzot próbáltunk átmenteni.I vaguely remember the N. Trance concept art, but unfortunately I could never find it again. I think it was likely lost when we backed up as much concept art as we could when TT Oxford closed down. Fake Nina would actually remember some more specifics about the Kart game, and I do recall some designs involved some new mechanics, but I’m afraid I can’t remember much about that. It was only in early planning stages, a prototype was never made.
Q: Who were the main cast of characters, and how many playable characters were there? (Crash, Coco, Cortex, Evil Crash were all playable, right? And I bet there were at least four more characters). Were N. Trance and Evil Crash bosses, whom you could unlock by beating them (alike in CTR)?
A: Nina was also planned to be playable, and N.Trance would have likely been an adversary to the main players, as well as the other Doctors.
Q: Did you decide on a basic story /or setting of the game? If yes, then what was it like, and who was the main antagonist of the game?
V: Nem emlékszek történetre, mivel szerintem úgy gondoltuk, hogy először a játékmenetet találjuk ki, és aztán meglátjuk, hogy hogyan illeszkedik Crash univerzumába.
Q: Was the game meant to be a direct follow-up to the events of Crash Twinsanity?
A: It would likely have been connected to the Twinsanity-style storyline, but no firm plans were decided.
Q: Is there any concept art left (besides the well known one featuring Evil Crash)?
A: I recall the only other piece I did was the aforementioned N. Trance one (Fake Nina might have had some design sketches of gameplay mechanics. He tends not to use YouTube much so it may be a while until he responds).
Q: Were there any models, engine, etc.. made for the game? Was it intended to use the engine of Crash Twinsanity?
A: Not sure what engine it would have used, and I don’t *think* any models were made, but it’s possible someone made a start on one of the karts, but I can’t be 100% sure.
K: Milyen fajta versenypályák voltak, és sikerült-e megtervezni egyet/ esetleg megépíteni és tesztelni?
A: Nem, nem csináltunk prototípusokat a pályákhoz, mivel annyira korai szakaszban voltunk.
Q: Was the iconic power slide from CTR and CNK planned for the game, or were your plans more like the simplistic car driving in CTTR?
A: Fake Nina mindenbizonnyal többet tudna a mechanikáról, de valószínűleg bevont volna mechanizmusokat a CTR-ből és a CNK-ból is.
Q: How far in development did the game go, before Radical picked up your work?
A: It was literally just in the concept stage, so some design document proposals, with the aforementioned artwork and the like. Radical likely started a fresh with their version rather than strictly basing it on ours.
Q: Thank you for your time, and your answers!
A: Hope all those help! 🙂 Apologies it can’t be much more in-depth, but I believe most info on it is already out there from what I can recall. Fake Nina would likely have a little more info, so hopefully he should respond to you soon on YouTube.
|