McDonald's kvarcjátékok
A Crash Twinsanity 2004 végén jelent meg, a Spyro: A Hero's Tail pedig 2005 elején. Eme két játék megjelenésének alkalmából az európai McDonald's éttermek nyolc darab számozott kvarcjátékkal kedveskedtek a Happy Meal menü mellé. A nyolc játék közül négy Crash Bandicoot, négy pedig Spyro the Dragon témával jelent meg. A promóció Magyarországon 2005. május 13-tól június 9-ig tartott.
Ezek a kvarcjátékok nagy divatban voltak akkoriban az étteremláncnál, Sonic például többször is visszatért ilyen formában újra és újra. A kvarcjátékok mind téglatestűek, és egy felhajtható fedlappal rendelkeznek, ami megvédi a játékot, és ezáltal magunkkal vihetjük őket bárhová.
Első ránézésre is szépen kidolgozottnak tűnnek, a borítóképek jól tükrözik a Crash játékok mókás, és a Spyro játékok kicsit komolyabb, merészebb hangulatát. Ezek a 60 mm széles, 88 mm hosszú és (fedlappal együtt) 18mm vastag téglatestek tökéletesen illeszkednek a kezünkbe, és a fedőt felhajtva férhetünk hozzá a manapság őrülten fontos screen-to-body ratiot megcsúfláló – akkoriban norma, de manapság már meglepően kicsi – 21 mm-szer 29 mm-es játéktérhez, aminek a hátterért legtöbb esetben egy nyomtatott kép (vagy még az sem) alkotja.
A monokróm kijelzőn megjelenő figurák csak fekete pixelekből állnak és nem meglepő módon kevés vagy szinte semmi animációval sem találkozhatunk. A bekapcsoláskor, győzelemkor és vesztéskor hallható zene és a csipogások ugyanaz, mint minden korábbi és későbbi kvarcjátékban az étteremlánctól.
Egyébként a McDonald's-ban már korábban is feltűntek más címek kvarcjátékokkal – például a Spongyabob, valamint a Sonic sorozat több alkalommal is –, Spyro és Crash esetében pedig, a korhoz képest, minden egyes játék zseniálisan szórakoztató. Crash-sel vízisíelhetünk, versenyezhetünk, Simon mondját játszhatunk Dr. Neo Cortex ellen és megküzdhetünk egy barátunkkal dodgemes lövöldözésekben, míg Spyro-val repülhetünk, megküzdhetünk Reddel, a piros srákánnyal, bebarangolhatunk egy labirintust és kulcsokat gyűjthetünk a túlélésért; mindegyik játék tehát más és más.
Összességben, azt tudom mondani, hogy csodálatos dolog volt akkoriban a kezünkbe venni ezeket a vackokat, hiszen gyerekként sokan ismertük és rajongtunk mindkét játékszériáért, de kézikonzolunk, mint például a korabeli Game Boy Advance, vagy színes kijelzős mobiltelefonunk (amikre egyébként voltak Crash-es és Spyro-s játékok is), csak a nagyon kiváltságos gyermektársainknak voltak.
Tehát a nosztalgiázásom lezárása képpen, mielőtt bárki rohanna a bankba, hogy minden spórolt pénzét elverje egy ilyen ketyerére, tudnotok kell, hogy igazából teljesen felesleges. Ezek nem a mai embereknek lettek tervezve, hiszen, hangsúlyozom, több, mint 15 éve jelentek meg, mikor még a PlayStation 2, Xbox, GameCube és a Game Boy Advance hódított világszerte. Egyáltalán nem véletlen, hogy manapság nem találkozni sem a McDonald's, sem pedig más éttermek kínálatában kvarcjátékokkal; egyszerűen nincs igénye a gyerekeknek rájuk, hiszen ők is is inkább saját, vagy a szüleik telefonján játszanak unalmukban.
De ha esetleg mégis ilyet tervezel vásárolni, semmiképpen se várj tőle fenomenális játékélményt. Rajongóknak nyílván kötelező darab a gyűjteménybe, de körülbelül két-három percig nyomogatnád mielőtt örökre letennéd.
Na, szóval ilyen is volt. Remélem, hogy felelevenítettem bennetek a régi időket, amikor még „minden jobb volt” – ahogyan azt mondani szoktuk. :)
– írta: Wickon
|