Itt nem használt ötleteket olvashattok a Twinsanity fejlesztésének idejéből. Legtöbbjük egészen érdekes, nagy kár hogy nem valósították meg őket. Elfért volna még az, nagyon is.
A számozott Trivia feliratú írások Keith Webb-től (anno SpaceCat néven) és Paul Gardner-től (anno FakeNina néven) származnak, akik részt vettek a Crash Twinsanity fejlesztésében, és voltak olyan szívesek és leírták ezeket az információkat.
– Fordították és összegyűjtötték: INNUENDO, Mech, Lapi, Wickon
Általános érdekességek
Crash Twinsanity korai címek
A Crash Twinsanity fejlesztése Crash Bandicoot Evolution néven kezdődött, majd a fejlesztés vége felé már Crash Bandicoot Unlimited volt a véglegesnek tűnő cím, ami a játék nyitott környezetére utalt. Több ötlet is felröppent a csapatban a Crash Twinsanity címéhez:
Végül egy órát kaptak, hogy végleges döntést hozzanak, FakeNina pedig ekkor állt elő az ötlettel, hogy legyen a címe Twinsanity, és végül emellett döntöttek.
Kiadatlan GameCube változat
A játék tervezett Nintendo GameCube-ra szánt kiadása sohasem látott napvilágot (valószínűleg a gyenge eladási ráta miatt).
Alternatív borítóképek
A játéknak Jordan Reichek több borítókép tervrajzot is készített, amelyeket nagyban a Ren & Stimpy című rajzfilm stílusa ihletett. Egyébként a játék forgatókönvét, és vele együtt a vicceket is ő írta.
Játékmenet
Szupererős támadások
A játékból még kimaradt kettő szupererős támadása Crash-nek: a Scissor-kick és a Power-punch. Ezek közül a Power-punch az ismertebb, amit a kör és a négyzet egyszeri lenyomásával lehetett kihozni, ezzel szétlehettet zúzni a jó erősen lezárt ládákat és azokat a hangyákat is, amelyeket eredetileg két pofonnal lehet csak kiütni. Ez az ütés a demó verzióban is szerepel, szal boldog aki azt is kipróbálta már.
Irányítható hoverboard
Ez a mechanizmus több helyen is használatban lett volna, egyszer Cortex vezette volna, egyszer pedig Crash, de háttal állva rajta. Volt egy szabály a játékkal, hogy Crash nem használna eszközöket, helyette improvizálna (mint például Cortexet használja snowboardnak), és ha mégis használt volna egy eszközt, akkor azt rosszul. Azt hiszem a hoverboard a kiszáradt tengerfenéken lett volna használva, és valahol az ikrek bázisának központjában.
Fake Crash és Crunch
Fake Crash-nek jutott volna egy kámea szerep, ahol egy apró szigeten ragadt volna, és N. Gin hajójáról láthattuk volna. Azt hiszem van egy tervrajz, amin Fake Crash és Crunch egy szigeten ragadtak együtt.
Történet eltérései
Megbénított Coco
Miután Cortex lebéníotta Coco-t, kihasználta az alkalmat, hogy mégjobban megalázza egy filctollal...
Emlékeztek arra a részre amikor Dingodile éppen egy könyvet olvas / könyvvel a kezében szunyókál... amikor egy hatalamas hógolyó lemossa a kunyhóját a terepről ? Na szóval eredetileg az úgy lett volna, hogy éppen vacsorázni ül le, egy romantikusan megteritett asztalhoz, és az asztal másiuk oldalán nem más foglalt helyet, mint Tawna. [kép1][kép2] [videó]
Törölt szintek és helyek
Crate Factory
A játék fejlesztésének egy korai szakaszában, lett volna egy pálya egy hatalmas mozdonnyal ami egy Crate Factory nevű terület felé száguldott volna (a 10. dimenzióban). A vonat neve Koala Kong X-press/ vagy N-Brio Express lett volna, de a vezető ülésben Koala Kong ült volna. A terv szerint azzal kezdődöt volna ez a rész, hogy Crash és Cortex talál egy régi vasútvonalat. És egy rövid szekcióban a játékosok irányították volna, miközben üldöz egy szikladarab és végül egy N. Brio szörny. Miután elér egy bizonyos távolságot visszaugrik, és a vonat elejének az oldalán kellett volna menekülni, miközben lassan felfalja azt az N. Brio szörny. A szint végén egy rövid BOSS fight zajlana Koala Kong-al. Az ötletet gyorsan ejtették, mivel kicsit bonyolult lett volna megvalósítani, de feltették a polcra, ami készen áll arra az időre, ha a TT készítene egy folytatást.
Egy nagyon gyors vázlat:
Jungle Bungle menekülős részleg
A Jungle Bungle eredetileg kétfelé ágazott annál a pontnál, ahol először találkozol a Greedy Worm-al (miután kijöttél az első barlangból). A jobboldali út tovább visz a szokásos úton, de hol a vízesés (a Shield Native Villager és a TNT mellett balra) ott van egy lyuk a földben ami egy földalatti barlangba vezet. Itt találkoztál volna egy olyan területtel, ami "a bogár futam" néven vált ismertté, Crash-t üldözi egy horda bogár és befut a képernyőbe. Sajnos ez a szekció túl bonyolult lett volna, így egy hasonló szekció át lett téve a Classrom Chaos-ba. És a szekció végén a kőszirtnél lyukadtál volna ki, ahol a Mecha Bandicoot küzdelem is folyt, és a játék itt folytatódott volna normálisan. Hogy jelezzük a kihagyást a pályán, 2 falfestményt készült. Az amelyik mutatja a Greedy Worm ugrást még mindig a játékban van. De az amelyik balra mutatott volna, az ellenkező irányba mutat. kép
Videó
Rejtett szint? Miféle rejtett szint?
Egy kiadás előtti cikk állítása szerint a játékban "16 különböző küldetés [...] mellette pedig négy bónusz küldetés" lett volna. A játékban végül csak a 16 küldetés szerepel, azaz a 16 pálya, amik négy csoportra vannak taglalva. A négy bónusz pálya mindegyike ejtve lett, mindenbizonnyal az alábbi szintekre gondolhatott a szerző:
N. Sanity Island búnusz szint: Ocean Commotion
Iceberg Lab bónusz szint: Gone a Bit Coco
Academy of Evil bónusz szint: Cortex Carnage
Twinsanity Island bónusz szint: Megalomaniac Mind Mania
Gone a Bit Coco
Lett volna egy rejtett szint a High Seas Hi-jinks és az Academy of Evil-hez utazás között. Amikor Cortex lebénította Coco-t, a Psychetron egy portált nyitott volna Coco elméjébe. A szintet Cortexszel barangoltuk volna be. Ez a szint majdnem teljesen el lett készítve, de végül kimaradt, mert a PlayStation 2 nem bírta el a sok modellt és kódolást, valamint már túl késő volt helyrehozni a pályát. FakeNina szerint mikor sikerült megoldani, hogy működjön, már túl késő volt, és nem engedték meg nekik, hogy bele tegyék a játékba.
A játékban szerepel egy szöveg, amelynek a „Gone a Bit Coco” nevű szinten vettük volna hasznát, magyarra fordítva így szól: „A normál lövések csak lepattannak ezekről a nyalókákról ~ Tartsd lenyomva a gombot, hogy erősebbet lőjj!” Az igazság az, hogy Cortex erős lövéseinek csak ezen az egyetlen egy szinten vettük volna hasznát; a sors iróniája, hogy a Gone a Bit Coco eltávolításával teljesen feleslegessé váltak a játék során.
Ocean Commotion
Egy pálya, ami egy kiszáradt tengerfenéken terül el. Egy nagy kagyló, benne gyöngy hellyett egy kristály. Cortex megpróbálja elcsenni, mire a kagyló hirtelen rázárul a doki fejére. Így eljutunk egy újabb mentsükmeg-cortexet-miküzben-rohangál című dologhoz. :) Crashnek “meghatározatlan anyagokkal” teli hordókat kell eltávolítania az útból. Aztán a harmadánál a pályának Cortex kisebb “pocsolyába” esik és ott valad tovább. Közben támadják polipok, cápák ... Ezután N.Gin hajójának roncsaiba jutottunk volna.
Megalomanic Mind Mania
Egy újabb szint törölve lett, ami a "Megalomaniac Mind Mania" elnevezést kapta, ahol Cortex elmélyét kellett bebarangolni, és közben különböző eltorzult Cortexekkel kellett volna szembeszállni.
"Megalomaniac Mind Mania" kihagyott szinten egy ellenség:
Második sziget
Csak úgy mint az N.Sanity sziget, a másik kettő sziget is szerepelt volna a legelső Crash játékból. A Második sziget az órási fát vette volna használatul, ahol Ninának a kampókra akaszkodva kellene feljutnia a tetejére, egészen a felhők fölé. Ezen kívül a második sziget még az ősi templomokat is hasznul vette volna.
A képen látható, hogy N. Gin léghajóval üldözi Ninát. A léghajó más tervrajzokon is szerepel, de nem tudni, hogy hogyan fonódott volna bele a történetbe.
Komodo fivérek versenye
Még szintén a második vagy a harmadik szigeten lett volna egy verseny a Komodó fivérek ellen, ahol Cortex (még mindig a női jelmezbe bújva) az anyósülésen ülve Crash vezetési képességeit ócsárolta volna. A trükk csak az volt, hogy a járművön nem volt fék.
Még egy gurulós szint
Volt a második szigeten egy szint, ahol a láva elmosta az ősi templomokat, és az első kép hátterében jobb oldalt lévő szobron lévő spirálból ítélve ez egy olyan szint lett volna, ahol Crash és Cortex összeverekedve gurul (mint a Cavern Catastrophe).
UFO versenyek
Lett volna egy verseny szekció Cortex és az „ants” (hangyák) között, repülő UFO járművekben.
N. Gin hajója
N.Gin hajójáról kimaradt részek (az utolsó kép N. Gin léghajójáról van).
Security Insanity
Egy kihagyott szint a Security Insanity. Coco Bandicoot irányítható karakternek indult. Cyberspace-es pályákon kapott helyet, ahol számítógéprendszereket kellett hack-elnie a továbbjutásért. Eközben fekete nindzsaruhában nindzsarugásokat osztogathattunk volna. A környezet a Matrix és a Tron keresztezésére emlékeztet. Az első helyszín Cortex kastélye lett volna a Crash 1-ből, és a szint neve (elvileg) Security Insanity lett volna. Itt természetesen Cortex labor asszisztensei lettek volna az ellenségek. A cél Cortex régi léghajójának “kiszabadítása”, amivel aztán a három szereplő az Academy of Evil-hez utazik és felkapja Ninát.
Lava Caves
Egy újabb befejezett, de kihagyott szint a Lava Caves. A 10. dimenzióban, mielőtt még a Rockslide Rumble-höz mentünk volna, eredetileg át kellett volna vergődnünk az Ice Climb ellentétén. Csak ez a két kép maradt fenn a szintről, mozgásban sohasem láthattuk:
10. dimenzió
Színezd újra, színezd újra, az életed, ha megfakulna...
Az egyik első terv szerint a 10. dimenzió eredetileg fekete-fehér lett volna, semmilyen színt sem tartalmazva. Csak Crash rikított ott a világban narancssárgán. Ha teljesítünk különböző feladatokat, akkor a világ elkezdett színekkel megtelni. Egy kép a kezdeti ötletről:
Jó Cortex
A 10. dimenzióban eredetileg szerepelt volna a jóságos Cortex is, akinek a hogyan és miértje sohasem tisztádott le a játék fejlesztése során. Annyi biztos, hogy a 10. dimenzióban kapott volna helyet. Az egyik ötlet szerint amikor hőseink áttranszportálódnak a 10. dimenzióba, Cortex figyelmezteti Crash-t, hogy veszély leselkedhet rájuk ott. Ekkor egy barátságos hang megszólal: "Üdvözöllek titeket a 10. dimenzióban". Ekkor Cortex megprödül, előveszi lézerfegyverét, és lebénítja vele a jóságos Cortex-et. Ezután megszólal: „de ha van itt jóságos Cortex, akkor kell lennie Gonosz Crash-nek is!”.
Rehab Lab
Egy másik kezdeti elképzelés szerint mikor a csapat átment a 10. dimenzióba, Crash és Cortex átváltoztak Gonosz Crashsé és Jó Cortexszé (akinek megfordult az N betű a fején). Ahelyett, hogy segítettünk volna Cortexnek kikerülni az akadályokat, az volt a feladatunk, hogy mi magunk hurcoljuk bele őt különböző fájdalmas dolgokba (például lézerek, sugarak) aminek következtében Cortex visszaváltozott volna a gonosz önmagává. A szint a "Rehab Lab" nevet kapta. Tervrajz:
Twinsanity sziget
Eredetileg így nézett volna ki a Twinsanity Sziget. Az óriási gerincoszlopok visszatérő díszelemek, amik a sziget végső változatában is szerepeltek. Végül egyszerűen kivágták őket.
Trivia #011
Nina Cortexet eredetileg a Crash Nitro Kart egy korábi verziójához hozták létre, mikor még a Traveller's Tales Oxford Studio kezén volt a projekt. Ekkor még nem volt kidolgozva, hogy Neo Cortex unokahúga, vagy lánya lesz-e. Később sem sikerült teljesen eldönteni ezt.
A külsejét a Traveller's Tales Oxford Studio egyik munkatársa ikhlette. Eredetileg ugyanolyan köpenyt viselt volna mint Neo Cortex.
Nina Cortex eredetileg így nézett volna ki:
További érdekesség: Miután a Crash Nitro Kart fejlesztését átpasszolták a Vicarious Visionsnak (eredetileg a Traveller's Tales fejlesztette volna), úgy volt, hogy a Crash Twinsanityben lesz Nina Cortex bemutatkozása. Azonban, a Traveller's Tales dolgozói legnagyobb meglepetésére Nina deütálása végül a Crash Fusion-ban volt, a csapat tudomása és engedélye nélkül.
Trivia #011B
Fuss Cortex, Fuss!!
Trivia #012
Eredetileg, ha besétálsz Crash-ék kertjébe, akkor egy bowlingos sapit viselő kék majom lebírkóz téged. Mindenesetre, lekell szorítanod a makit a földre, hogy eltudj menekülni előle.
Trivia #013
Isten hozott a Moulin Cortexban!
Trivia #016
A hiányzó párbeszéd a "High Seas Hijinks" szintről:
(Cortex továbbra is a Coco öltözékében.)
Cortex: Úgy vélem jobb, ha ebben a ruhában maradok, nem lenne szerencsés, ha felhívnánk a rossz figyelmet. Kell keresnünk egy távcsövet. Nézd meg a géptermet, a fedélzeten találkozunk.
(N.Gin egy távcső segítségével kiszúrja Cortex-et.)
N. Gin: EZ A NEKEM VALÓ NŐ!!
(N. Gin elrabolja Cortex-et a fedélzetről és magával viszi, Cortex a kezét az arca előtt tartja.)
N. Gin: Ahoy te csodálatos teremtés! A csodálatos külsőd teljesen elbűvölt, te csodálatos tengeri tünemény.
(N. Gin odébb viszi Cortex kezét, hogy jobban szemügyre vehesse a "csodálatos teremtést".)
A rész, ahol Nina a kampók segítségére támaszkodik a továbbjutáshoz, ott eredetileg aranyos madárkák és gyíkocskák szerepeltek volna, mivel Nina szereti az aranyos állatokat, amik egy idő után szétdurrantak volna Nina kezében, de ezt az ötletet is szemétbe vágták a kissé brutális jelenetek miatt.
Trivia #020
A helyszínt (vagyis Crash agyközpontja), ahova Cortex-et a Psychatron teleportálta a "Brainovial Hyperbarium" elnevezést kapta.
Cortex: érdekes. A meghibásodás egy portált nyitott Crash agyközpontjába. (félelemmel mondja)Miféle kegyetlenségek leselkedhetnek itt rám?
Érdekességek
Érdekesség #1
Az ikrek elképesztő logója
Érdekesség #2
A Vivendi Universal Japan egy különleges reklám jelleget írt meg a havonta megjelenő "Hyper PS2 Magazine"-ba. A képen megnézhetjük, és egy különleges, igen ritka képet is láthatunk a jéghegy laborról.
Trivia #023
N-trance is szerepelt volna a kincsesterem filmbevágásban, de végülis kimaradt, mert túl sok szereplő szerepelt volna egyszerre a bevágásban, ami túl sokáig tartott volna, hogy a játék rendesen betöltse, szóval a tojás ejtve lett.
Trivia #024
Az N. Sanity sziget felűlnézetből:
Trivia #025
A jéghegy labor felülnézetből:
Trivia #026
A gonoszság akadémiája felülnézetből:
Victor és Moritz eredeti nevei
Az Evil Twins nevei (Viktor & Moritz) a Frankeinsteinből lettek kölcsönözve. Ezelőtt az ötlet előtt a nevük Squabble & Sqwawk volt.
Nina a Crash Nitro Kart-ban
Nina Cortex eredetileg a Crash Nitro Kart-ban szereplet volna először, ez azonban még abban a teljesen kezdetleges stádiumban volt, amikor még a Traveller's Tales volt a CNK fejlesztője. Mint tudjuk ez hamar megváltozott, a játékot a Vicarious Visions fejlesztette.
Trivia #028
A laboratóriumban voltak olyan warp portálok is, amelyek elteleportáltak volna minket a régi és az újonnan megnyílt szintekre. A portál úgy nézett ki, mint az a portál, amivel a Twinsanity szigetről visszajuthattunk a laborba a vulkánhoz, és a kapu fölött látható volt a szint ikonja is.
Trivia #029
Egy kicsit Evil Coco-ról is, aki kimaradt a játékból: A teljes ellentéte volt az igazi Coco-nak, vagyis buta, olyan randizgatós és egy kicsit "mocskos" fantáziájú, ha értitek, amire gondolok.
Foofie! Igen, Crash-nek a játékban lett volna egy hűséges barátja, vagyis aféle háziállata, a neve Foofie, aki képes volt az alakváltásra, és egy ilyen izzó, földönkívüli csigaszerű vagy kigyószerű valami lehetett. Nagyon aranyos volt és bármilyen hosszúra kitudott nyúlni. Foofie mindig is ragaszkodott Crash-hez, pláne a karjára csavarodva érezte jól magát. Szóvall, néhány kép Foofie-ról:
Ezen a képen Ninát és Foofie-t (törölt karakter) vehetjük szemügyre. Mint már tudjuk, Nina oda van az aranyos állatokért.
Chi Chi Grass (Chi Chi fű)
A játékban található egy Chi Chi Grass, ami még a Crash Evolution-ból maradt fent, ekkor még Crash Foofie segítségével úgy kapaszkodhatott volna és himbálózhatott volna ezeken, mint a végleges játéjban Nina. A mechanizmus a Twinsanity-ben megmaradt, csak éppen végül Nina kapta.
N. Trance
N-Trance is egyike lett volna azoknak a doktoroknak, akik a kincs után vadásznak. A csapat a 10. dimenzióban összefut Evil Crash-el, aki egy kiskanállal meg akarja enni N-Trance agyát, mint egy tojást. De ezt kihagyták, mivel túl dúrva lett volna. (Mostmár érthető, hogy miért volt bekötve N-Trance szeme a képeken.- Lapi)
Crash Bandicoot Unlimited demo eltérései
Warp Room a Twinsanity-ben
Az első videó a Crash Twinsanity DEMO-járól készült! A Crash Bandicoot Unlimited logo látható az elején, mivel ez volt a játék egyik alternatív címe! A videó másik érdekessége az, hogy egy Warp Room látható benne, ami nem más mint Cortex Iceberg Lab-ja! Tehát a Twinsanity-ban eredetileg lett volna Warp Room! Minden ajtónál Cortex humorosan bemutatja az éppen soron következő pályát!
Mivel lett volna Warp Room, így Relics szerzési lehetőség is lett volna a játékban. Ez a Pause menüből derül ki, ahol egy Relics rajza látható! [kép]
A második videóban Crash különleges ütése vehető szemügyre, ami szintén kimaradt a játékból:
Hangya robot
A Gonosz Ikrek halál robotja eredetileg madár helyett egy hangya lett volna.
Törölt Academy of Evil bevezető
Az Academy of Evil visszaemlékezéses átvezetőjéből két rövid jelenetet kivágtak. Íme a szöveg.
The twins exit the airship:
INT. AIRSHIP - DAY
Cortex defeats the Ant Drones.
TWIN A
Alrighty then, mister! The gloves are off! Prepare yourself as the end is near!
The Twins disappear as the zipper closes shut!
TWIN B
(screams from being caught in the zipper)
YYYEEAAOOOUUcccHHHH!!!!!!!!!!
Cortex finishes telling his story about the twins:
AKU-AKU
(Self-righteously)
Dr. Cortex, the Twins and all of this mess are the result of your meddling with the natural sciences.
In the background we see Nina and Coco. Coco is still paralyzed and stands on a little wooden trolley. Nina pokes curiously at her with a finger, Coco teeters precariously before settling again.
CORTEX
(Indignantly)
Oh, I see, it's my fault again.
(Sulkily)
I'm only evil because you need me to be.
Wumpa Pumpa
Fake Nina: A Wumpa Pumpa a Crash Evolutionból maradt. Az ikrek a wumpa gyümölcslét lopták ezekkel a pumpákkal, Crash pedig használhatta őket valamire, de nem emlékszek már, hogy mire pontosan.
Complex hangya AI
Concept art depicts many Ant Drone types that didn't make it into the game, like Riders, big ones, one with a big brain.
Did any of them almost make it into the game, in which case what kind of attacks did they have?
FN: Yes! There was a really great complex AI system developed, where the little ants would call for back-up from the bigger ants, and could ride the ant mites like vehicles. Also the blue monkeys would fight with the ants. It was really cool, but I don't remember why it didn't make it into the game.
Capu Capu
Capu Capu was the Captain of the boat that carried Crash to the Iceberg Laboratory. He was another member of the native tribe. He was designed by SpaceCat and was built and ready to go in the game, but in development theres a point at which you have to stop adding new content to the game and make sure everything is stable (eh-hem), and it was just too late to add Capu Capu.
Adathalászat a lemezről
N. Gin életcsíkja
Az N. Gin elleni harchoz készítettek élet-csíkot (olyat mint a többi ellenségnek), de a játék valamiért sosem jeleníti meg. Íme N. Gin ikonja.