Kategóriák

 

 
N. Ciklopédia

     

 
Szavazás
Az Xbox Game Pass-ról
Rendelkezel-e Xbox Game Pass előfizetéssel?

Igen, de csak a Crash játékok bekerülése óta
Igen, és már a Crash játékok bekerülése előtt is elő voltam fizetve
Másmilyen előfizetésem van (PlayStation Plus, Nintendo Switch Online, stb...)
Nincs semmilyen előfizetésem
Szavazás állása
Lezárt szavazások
 
Hírfolyam
Friss bejegyzések
2025.03.16. 12:00
2025.03.03. 13:39
2024.12.02. 21:39
Friss hozzászólások
 
 
Crash Team Racing Nitro-Fueled teszt (Wickon, 2019)

 

Crash Team Racing Nitro-Fueled teszt

Szerző: Wickon | Dátum: 2020. január 1. | PlayStation 4 verzió alapján

Visszatért a legendás gokartos Crash Bandicoot játék, a Crash Team Racing egy kisebb alcímmel: Nitro-Fueled, ami egyértelműen közli velünk: itt bizony nem csak az eredeti CTR-ről, hanem annál jóval többről van szó.

Jómagam ez alatt a néhány hónap alatt rengeteget pörgettem a játékot, ezért szeretném veletek is megosztani a véleményemet, hogy szerintem miért ez az egyik legkiválóbb Crash játék, miért méltó remasterelése az imdáott Crash Team Racing-nek, és hogy miért ez az utóbbi évek legjobb kart versenyzős játéka a piacon az összes közül.

Bár mindig is szerettem a platformer Crash játékokat, valójában be kell vallanom, hogy Crash egy másik műfajban tett próbálkozása volt a kedvencem. aszámomra a PlayStation 1-re megjelent Crash Team Racing a kart versenyzős játékok szent grálja. Szerintem nem én vagyok az egyetlen, akinek rengeteg szép emléke kötődik az eredeti, PlayStation 1-re megjelent CTR-hez, és éppen ezért nagyon magas elvárásaim voltak a felújítással kapcsolatban, minek után már évek óta álmodoztam egy újragondolt CTR-ről. Elvégre már egyszer, 2003-ban megpróbálta a Vicarious Visions replikálni a Crash Team Racinget, az ő játékuk, a Crash Nitro Kart valahogy nem igazán találta el sem a játékmenetet, sem az élményt.

A vártak ellenére azonban azt kell mondjam, hogy a Beenox csapatának a Crash Team Racing Nitro-Fueled-del minden elképzelésemet sikerült vadul túlszárnyalniuk, és jócskán felül is múlták azokat. A játék az eredeti recepten nem változtat, azonban rengeteg új tartalmat adott a repertoárhoz, köztük új karaktereket, variálható járgányokat, testreszabási lehetőségeket, új versenypályákat, különböző játékmódokat, online meccseket, stb... felsorolni is sok lenne, hogy mennyi új dolog van a játékban, ami valahogy így utólag olyan, mintha ezeknek az újdonságoknak a helye, csak 1999-ben még a hardware limitek miatt nem lehetett ennyi mindent megvalósítani.

A hagyományhoz hűen most ideje alaposabban is szemügyre venni a Crash Team Racing Nitro-Fueled-et!

Történet – sok újdonságot nem tartogat, de ez nem is baj

Ha annak idején játszottál az eredeti Crash Team Racinggel, akkor a történet, és vele együtt a kaland mód nem sok újdonságot fog tartogatni számodra. Röviden és tömören, ebben a játékban kivételesen nem Cortex lesz az ellenfelünk, hanem egy földönkívüli zöld polipszerű lény, Nitros Oxide, aki a sebesség, versenyzés és természetesen a győzelem megszállottja, és persze mindezek mellett a tisztes játék nem az ő műfaja. Galaxisról galaxisra jár, és a bolygók legjobb versenyzőit kihívja egy gokart versenyre. Most épp a Földet vette célba, és a földlakók legjobbika ellen akar kiállni, hogy eldöntsék a bolygó sorsát. A tét pedig koránt sem alacson: ha a földlakók elbuknak a versenyen, akkor Oxide az egész bolygót egy betonozott parkolóvá alakítja, és mindenkit a szolgájává tesz. Ezért aztán Crash és barátai, de még Cortex és a rossz fiúk is gokartba szállnak, hogy megmentsék otthonukat. És ennyit. történetről.

Amikor új mentést kezdünk, akkor a kétféle kaland mód közül választhatunk, amit később már nem lehet módosítani. Végigjátszhatjuk a sztorit klasszikus módban, ahol a nyolc alap karakter közül eggyel vihetjük végig a történetet, mindenféle kozmetikai variálgatás nélkül, valamint csak a szokásos nyolc versenyző fog megjelenni a pályán a versenyek közben. Emellett pedig bevezetésre került a modern, egy valamivel rugalmasabb Nitro-Fueled mód, ami abban tér el a klasszikustól, hogy bármikor válthatunk a karakterek, autók, színek, vezetési stílusok, stb... között, amiket megnyitottunk, vagy épp megnyitunk a sztori játszása közben. Szerintem így sokkal élvezetesebb végigjátszani a játékot, hiszen bármikor kedvünkre variálhatjuk a dolgokat. Ami nem szimpatikus, hogy az ellenfelek is rendesen kozmetikázva vannak, és nagyon sokszor találkozni bizarr kombinációkkal, aminek nem sok értelme van.

Egyedül egy helyen piszkált bele látványosan a Beenox a kaland mód menetébe, mégpedig a főellenségek terén történtek apróbb változtatások. Először is, az átvezetőkbe nyúltak bele, amivel nagyon jót tettek a játéknak. Most már mindegyik főellenségnek egyedi bemutatkozása és búcsúzkodása van, amiket az eredeti játékban hallható dialógusra szabtak. A bevezetők a hub világban játszódnak, de a győzelmeink után a kulcsokat most már a pályákon adják át a főellenségek, miután legyőztük őket. Az átvezetőket így sikerült feldobnia a Beenox csapatának. A főellenségek, Ripper Roo, Papu Papu, Komodo Joe és Pinstripe ebben a játékban az eredetivel ellentétben már nem ellenségeknek hatnak, hanem szimpla versenytársaknak, akiket miután legyőztünk, mind kedvesen és bíztatóan viszonyulnak a játékoshoz a következő kulcs átadásakor, majd azonnal játszható karakterek lesznek, ami szintén egy kellemes változtatás, mivel az eredeti, 1999-es változatban csak a színes ékkő kupákkal nyithattuk meg őket, ami játék sztorijának utolsó negyede, és valljuk be, nem sok értelme volt. Ezek a kupák most új, valamivel apróbb nyereményeket tartogatnak.

Továbbá egy későbbi frissítéssel mind az 5 világban feltűnt egy-egy arany tojás, aminek a megszerzéséhez profinak kell lenni a játékban, ugyanis ezek az aranytojások a levegőben lebegnek, így különféle technikákkal kell elérni őket. Ha mind az 5-öt összegyűjtjük, akkor egy új karakter nyílik meg, a legendás King Chicken, a csirkék királya.

Egyetlen kritikám van, mégpedig az, hogy bár jelen esetben igaz, hogy ami jó azt nem kell elrontani, de ettől függetlenül elbírt volna a játék még valami kis újat a történetben, akár egy DLC formájában. Például lehetett volna akár egy teljesen új részleg a térképen a Beenox pályákkal, ahol Fake Crash a boss, ha már az eredeti PlayStation 1-es játékban úgyis ő volt az ötödik megnyitható karakter a sztori módban. Vagy akár a Crash Nitro Kart sztorimódját is adaptálhatták volna valamilyen formában, akár egy külön DLC keretein belül, hiszen a pályák már mind elkészültek hozzá. Ennek ellenére a Beenox hű maradt az eredeti műhöz, amit pedig változtattak az logikus, és talán rá is fért a kaland módra, így teljesen jogosan jár a maximum pontszám.

Történet: Kiváló (5/5 pont)

Grafika – emlékeink megelevenednek

Elképesztő, hogy mennyit fejlődött a technológia alig 20 év alatt. Ez a játék már tényleg úgy néz ki, mintha egy Disney Pixar féle rajzfilm lenne. Mindent úgy újítottak fel a készítők, hogy ha elképzeljük a PlayStaiton 1-es Crash Team Racing játékot, és a Nitro-Fueled-re rápillantunk, akkor a képzeletünk körvonalai elevenednek meg.

Minden élénk, színes, de szinte első pillantásra felismerhetőek a pályák a PlayStation 1-es változatból. Valójában annyira nem volt nehéz dolguk, mivel az eredeti CTR sem nézett ki rosszul, de biztos vagyok benne, hogy nehéz volt a stílust így átültetni. Minden környezet mesés, és a világ tele van apró dekorációkkal és effektekkel, illetve a háttérben állatokkal és emberekkel, amitől a játék élőnek hat. Néhány a Beenox csapata által készített pályán még történet is van, ami a három kör alatt változik, például a Prehistoric Playground szinten van egy dínó tojás, amiben a harmadik körben kikel egy csirke dínó, igaz ez a játékmenetet nem befolyásolja, csupán csak egy vicces extra.

A Crash Nitro Kart-ból átemelt pályák ennél lényegesen többet változtak – itt láthatóan nagyobb alkotói szabadságot engedtek meg maguknak a játék fejlesztői, hogy ne csak CTR pályák másolatait kapjuk. Például az Inferno Island, ami a Crash Cove-ról másolt tengerparti pálya volt, most esti időszakban játszódik, és kalózhajók helyett Oxide űrhajója van lezuhanva a vízbe. A Nitro Kart-os pályákon a nyomvonalak is változtak néhol, de erre majd a játszhatóság alatt bővebben is kitérek.

A technológia fejlődésével még olyan apró vizuális újítások is lehetővé váltak, mint például az, hogy a havas szinteken a gumikat befogja a hó, vagy ha belehajtunk egy sártócsába, akkor a sár megtapad rajta, a tengerparton a homokszemek beleragadnak a gumi mintázatába, stb... Ez nagyon sok szinten megfigyelhető, de sajnos ahogy frissült a játék Grand Prix tartalmakkal, úgy az újabb gumiabroncsoknál már sokszor figyelmen kívül hagyták ezt a részletességet a fejlesztői, de a játék alap gumijainál láthatjuk működni ezt a funkciót. Kis odafigyeléssel ez a hiba elkerülhető lett volna a Beenox részéről.

Grafika: Kiváló (5/5 pont)

Hangulat – a tetőfokon

Azt már tudjuk, hogy a Crash Team Racing egy kiváló gokartos játékélmény, amiben mindig tud fejlődni a játékos, de a kezdők, haladók és profik is remekül el tudnak szórakozni vele, így egyáltalán nincs ügyességhez kötve a játék.

Akad néhány idegesítő dolog, amire még egy kis odafigyelést kellett volna fordítania a fejelsztőknek. Például a játékban rengeteg jelmez, testreszabható autó található, ami mind felborította azt az egységes élményt, ami a CTR-ben volt, ahol mindenkinek ugyanolyan gagyi kis gokartja volt (kivéve persze Oxide-ot). Ha gép ellen játszunk, akkor szinte mindig minden karakteren van valami jelmez, és elég gyakran elég érdekes kombinációk jönnek ki, a kedvenxem például egy Pura, aki egy narancssárga lebegő járgánnyal versenyez.

Sajnos a gép ezen fajta variálgatását nem lehet kikapcsolni, ha egyedül játszunk, online módban pedig egy valóságos színkavalkád fogad bennünket, amivel én a mai napig nem tudtam valahogyan megbékélni. Sokaknak azonban pont ez adja a legkedveltebb részét a játéknak, a különféle testreszabási komibnációk megtalálása, amivel kifejezhetjük magunkat. Tehát az olyanoknak mint én idegesítő, hogy nem lehet kikapcsolni a jelmezeket és az egyéb testreszabásokat, illetve, hogy nincs olyan mód, amivel mondjuk csak az eredeti gokartokban versenyezne mindenki vagy akár mondjuk a CNK járművekben. Ha klasszikus CTR-t szeretnénk, akkor az egyetlen lehetőségünk a kaland módban egy klasszikus mentés kezdése, amiben csak az alap 8 karakterrel fogunk találkozni a versenyek során, és egyetlen egy karakterrel játszhatjuk csak végig. Tehát összességében egy testreszabás letiltós opció elfért volna a beállítások között.

Amire nem lehet panaszt tenni, hogy tényleg itt van mindenki aki számít. Gondolj egy karakterre a Crash sorozatban, és valószínűleg megtalálod ebben a játékban, vagy ha nem, akkor legalább egy kisebb utalást kapott valahol valamelyik pályán. Több, mint 50 karakter közül lehet válogatni, és természetesen vannak olyanok, akik kimaradtak, de már így is felülmúlta minden elképzelésemet a fejlesztőgárda. Emlékszek, hogy megjelenés előtt a 25-30 karakter is elképzelhetetlenül soknak tűnt, azonban a mostani létszám egyenesen elképesztőnek mondható a játékiparban, pláne egy Mario Karthoz vagy egy Sonic versenyzős játékhoz képest.

Ami még plusz, – és sajnos nem a mai sztenderd a játékiparban – hogy van osztottképernyős multiplayer mód, azaz akár négyen is játszhatunk egyszerre. Sajnos ez az online versenyekre nem terjed ki, ott csak egyedül tudunk becsatlakozni. Itt igazán koppinthattak volna a Mario Kart 8-ról, egy hasonló gokartos játékról, amiben akár két játékos is csatlakozhat online versenyekhez egy masináról.

Pályák tekintetében is van bőven kínálat, és ha a Crash Nitro Kart-tal is vannak kellemes élményeink, akkor ezek a szintek igazán jól lettek a CTR mechanizmusára szabva.

Hangulat: Kiváló (5/5 pont)

Játszhatóság – a döntő szempont

Ezen a téren is meg kell emelnünk kalapunkat a Beenox csapata előtt, akik szinte teljesen képesek voltak visszaadni annak a fajta irányításnak az érzetét, ami az 1999-es játékban volt. Amit változtattak, az a nagyközönség szerint is jót tesz a játéknak, értem ez alatt azt, hogy a kék tűz megtatrásával is lehet most már teljes fordulatot csinálni fékezéssel (ez úgy működik, hogy kanyarodás közben a lefele nyilat nyomva nagyobbat tudunk fordulni), aminek esetében például az eredeti játékban elvesztettünk a tüzet ugyanebben az esetben. A driftelés pont olyan, mint szeretnénk, a fegyverek is úgy viselkednek, mint ahogy azt megszoktuk (bár ez pont nem a legjobb dolog), viszont az online meccsekben teljesen más arányban tűnnek fel.

A Crash Nitro Kart pályákon többet változtattak, ezeket megpróbálták minél jobban elidegeníteni a CTR pályáktól, mivel a 2003-as játék egyértelműen azokat másolta le. Itt az antigravitációs szegmensek helyére új útszakaszok kerültek, de ezek tökéletesen kötik össze a pálya régi szakaszait.

Sajnos a Crash Nitro Kartból nem tértek vissza fegyverek és játékmódok, pedig szívesen láttam volna akár a csapat alapú játékmódot, vagy pedig azt a bizonyos „X” jelölésű dobozt, ami egy fegyverből 3 db-ot adott minden esetben, cserébe azonban a pályának egy nehezebb részét vagy az út külső ívét kellett választani, ami lemaradást okozhatott a versenyben. Valahol érthető az eltávolításuk, hiszen ezek a CTR-ben nem szerepeltek, azonban ezeknek a ládáknak a helyére egyszerű, wumpa gyümölcsös ládák kerültek, amikért nem igazán éri meg megtenni ezeket a kitérőket.

Megmaradtak viszont a Crash Nitro Kart pályák csapdái, és a Beenox még az egyik saját szintükre is rakott egy ilyen csapdát. Ez úgy működik, hogy bizonyos szakaszok előtt van egy felkiáltójeles doboz, amit ha összetörünk, akkor egy csapda vált, hogy a pálya bal vagy jobb oldalán nehezíti az utat, vagy kinyit egy csapóajtót, stb...

Kezdetben több probléma is felütötte a fejét a játékkal, például, hogy a teljesen elbarmolt Sewer Speedway-en nem volt biztos módszer a levágó használatára, és nem lehetett a félcsövekben farolni, mert hirtelen megállt a gokart.

Sok más játékoshoz hasonlóan pedig ért engem ezen kívül egy csúnya bug is a játék közben az első pár hónapban, aminek hála az összes addigi mentésem meghibásodott, és ezért elveszett szinte minden megnyitott jutalmam. Szerencsére a Grand Prix-ekben, és a Pit Stop-ban vásárolt javaim megmaradtak, de a kaland módban megnyitott karakterek, és az időmérőkkel megnyitott N. Tropy sajnos mind elvesztek, és újra kellett kezdenem. Tehát a játék kétféleképpen követi a haladásunkat, a Pit Stopban vásárolt dolgaink a PlayStation/Xbox/switch felhasználónkra van mentve, és a rendes mentés tartalmaz mindent amit kaland módban és időmérő módban elértünk. A hiba akkoriban több PlayStation 4 játékost is érintett, most azonban úgy tűnik, hogy teljesen orvosolva lett.

Rengeteg karakter és játékmód közül válogathatunk. Jelenleg 56 elérhető karakter van, ami magában foglalja a Crash Team Racing és a Crash Nitro Kart teljes stábját (mindenki kedvenc karaktere, Rilla Roo pedig kétszer is szerepel, de ez szerintem megbocsátható egy ilyen csodálatos karakter esetében).

Játszhatóság: Kiváló (5/5 pont)

Zene és hang – örökzöld klasszikusok

A motorok, hangeffektek, karakterek hangjára nem lehet panaszunk, tényleg le a kalappal a stáb előtt.

Az eredeti CTR szinkronhangjai nem tértnek vissza, de külön kiemelnék két embert, Lex Lang-et (Cortex hangját) és Deby Derriberry-t (Coco hangját), akik amennyire csak tudtak próbáltak hűek maradni az 1999-es játék eredeti dialógusaihoz az előadásukkal, pedig az eredeti CTR-ben nem ők szinkronizálták ezeket a karaktereket. A mondataikat tökéletesen mondják el, így új hangon, de ismerős tónussal hallhatjuk ugyanazt

Időközben Nitros Oxide és Komodo Joe eredeti hangjai is elhunytak, azonban a helyettük megszólaló szinkronszinészek is beleadtak mindent a szerepükbe, a különbséget pedig csak az igazán éles fülűek tudják csak megmondani. Ripper Roo hangja is jobban passzol a karakterhez, mint az N. Sane Trilogy-ban.

Ami nekem nem tetszik, hogy például Pasadena O'Possumot ugyanúgy Debi Derryberry szinkronizálja, mint Coco-t, és nagyon elüt a karaktertől. A bébi karakterek (Baby Crash, Baby Coco, Baby Cortex és Baby Tropy) hangjai csak egy kicsit magasabb változatai az eredetinek, nem kaptak új hangokat sajnos.

Háttérzene terén már akadhatnak kifogásai egyeseknek, de ez igazán szubjektív dolog, mivel a háttérzenék is profin össze lettek rakva. Ahogy az a 2017-ben megjelent N. Sane Trilogy esetében, úgy a CTR Nitro-Fueled-nél is kisebb probléma lehet az, hogy az újrakomponált muzsikákban nem szólalnak meg valódi hangszerek. Erre a problémára a trilógia esetében az eredeti dalok szerzője, maga Josh Mancell is felhívta az emberek figyelmét az interneten. Van még egy egy nagyon remek funkciónk is, ami az N. Sane Trilogy-ből sajnos kimaradt. Ha valaki nem lenne oda az új muzsikákért, azoknak a Spyro: Reignited Trilogy-hez hasonlóan jelen játéknál is van egy „Legacy Music” nevű kapcsoló, amit a beállítások menüben találunk, ezzel válthatunk vissza az eredeti, PlayStation 1-en felcsendülő zenékre.

Mindent összevetve úgy gondolom, hogy a zene igazán megérdemli a maximális 5 pontot.

Zene és hang: Kiváló (5/5 pont)

Szavatosság – már frissen is bűzlött valami...

A játék egyébként a megjelenést követő hónaptól fogva fél éven keresztül rendszeres frissítésekkel gyarapodott. Grand Prix események voltak ütemezve, egészen 2020. március 24-ig, amelyek minden esetben egy új pályát, néhány új karaktert, illetve új megnyithatóságokat (kocsik, matricák, festések, stb...) jelentettek, ezeket vegyesen Wumpa Coinokért cserébe vagy Nitro gyűjtéssel lehetett megnyitni. A Grand Prix-k már kivezetésre kerültek, vele együtt pedig a Nitro is megszűnt, így a korábbi Grand Prix-k nyereményei már a Pit Stop-on keresztül Wumpa Coinokért cserébe nyithatóak meg.

Van azonban egy hatalmas problémám a játékkal. A teljes élmény érdekében folyamatosan online kapcsolatra van szükség, különben nem tudunk karaktereket, járgányokat, stb... vásárolni a Pit Stop-ban. Emiatt főként a Nintendo Switch változat tulajai panaszkodnak, akik inkább útközben játszanának a játékkal, internetkapcsolatra pedig nem mindig van lehetőség.

Persze ha nem áll rendelkezésre internethozzáférés, akkor a kaland módban szerezhető nyeremények továbbra is megnyithatóak, de Wumpa Coinokat egyáltalán nem tudunk gyűjteni. Ezzel pedig az a probléma, hogy a Crash Nitro Kart és a bónusz kategóriájú karakterek, autók, és megnyithatóságok csak Wumpa Coinokért cserébe nyithatóak meg, szóval net nélkül ezekről a karakterekről lemondhatunk. Megjegyzem, hogy ha már egyszer megnyitottuk őket, akkor nem kell netkapcsolat az adott konzolon, hogy használjuk őket, de ha mondjuk újra letöltjük a játékot, akkor igen, szükség van rá.

Kíváncsi leszek, hogy pl. 5-10 év múlva vagy azon túl lesz-e lehetőségünk kiélvezni a játékot teljes egészében, vagy akkor már sajnos ezeket nem fogjuk tudni egyáltalán megnyitni. Szerintem eléggé rövid távra tervezett az Activision ezzel a feldolgozással, még akkor is, ha meglepően jól teljesített, hiszen a megjelenést követően hetekig az eladási listák élén állt, év végén pedig a The Game Awards a 2019. év legjob sport/verseny játékának választotta, ugyanezen címet pedig az IGN-től és a Brazil Game Awards-tól is megkapta, valamint a 2019-es The Game Awards gálán a legjobb sport/verseny játéknak járó díjat is bezsebelte! Egy ideig a játék kezdőképernyőjén Crash a TGA-n kapott trófeát tartotta a kezében, ami szerintem egy nagyon jópofa ötlet volt, de sajnos már visszaállították az eredetire.

Ilyen eredmények mellett jogos a kérdés, hogy hol maradt a PC változat? Hiszen a játék eladások terén jól teljesített, és rengeteg elismerésben részesült. Nos, egyelőre nincs kilátásban sem a PC változat, ami hatalmas baklövés az Activision részéről.

Az online meccsekbe már bele sem szeretnék folyni. Nincsenek dedikált szerverek, helyette elavult P2P van. Kezdjük ott, hogy nincs cross-play támogatás, azaz a játék nem csatlakozik rá más konzolos változatokra. Szóval azt felejtsük el, hogy mi PlayStation 4-en játszunk, a haverunk pedig Xbox One-on, mivel ez nem lehetséges. Nem vegyülnek a játékosok konzolok között.

Azonban a multiplayer még így sem működik rengesen. Tehát a P2P rendszeren keresztül az történik, hogy a 8 játékos közül az egyik játékos lesz véletlenszerűen a host (házigazda), és hozzá csatlakoznak a többiek. Már ez is probléámát jelent, ugyanis nincs host-migration, azaz, ha kilép a házigazda, akkor utána mindenki botok ellen versenyzik tovább, amik általában csak körbe-körbe mennek a pályán.

A lobby-ban amúgy is hosszú időket kell várakozni, mire találunk egy meccset, de ha a host kilép, akkor megint kereshetünk újat. És a versenyek sokszor el sem indulnak, mindenki csak a startvonalnál vár, de nem indul meg a visszaszámlálás percek után sem. Ilyenkor a legjobb visszalépni a menübe, és megint keresni egy új meccset. Hogy ennek a hibának mi az oka, az sajnos rejtély, talán pont rosszkor lép ki a host.

A folyamatos internethozzáférés-szükségessége miatt, a cross-play támogatás miatt, a PC port hiánya miatt, és az elavult Peer to Peer online meccskezelés miatt a szavatosságot sajnos le kell, hogy pontozzam. Csupán egy elégtelent tudok adni rá, hiszen itt nagyon is jelentős problémákról van szó.

Szavatosság: Közepes (3/5 pont)

Összegzés

A Crash Bandicoot N. Sane Trilogy és a Spyro: Reignited Trilogy sikere nélkül a CTR Nitro-Fueled talán sohase valósulhatott volna meg, így irdatlanul nagy szerencsének tartom, hogy a Crash Team Racing is kapott egy esélyt, és úgy látszik, hogy egyáltalán nem volt felesleges.

A játék árához képest rengeteg tartalmat kapunk, azonban sok szempontból egy mobilos játék benyomását kelti – a Pit Stop kínálata 24 óránként változik, így ritkán jön velünk szembe az a tétel, amire éppen fáj a fogunk (például én egy hét alatt egyetlen egy darab CNK karaktert sem tudtam megnyitni, ezért azt kellett megvásárolnom, amit éppen lehetett). Vannak még napi challengek, de szinte minden nap ugyanolyan feladatok jönnek, esetleg annyi eltéréssel, hogy más karakterrel kell megcsinálnod (pl. gyűjts 10 kristályt Crash-sel, Coco-val vagy Cortex-szel, ilyenekre gondolok), amivel a kevés tartalmat próbálják kitölteni.

Mindent összevetve a Crash Team Racing Nitro-Fueled méltó rekreációja a Crash Team Racing-nek, emellett pedig igyekszik megszerettetni velünk, és elfeledtetni a Crash Nitro Kart hibáit is (amit szerintem sikerül is). Kitűnik a műfajban a többi hasonló játék közül. Bár sokan a Mario Kart 8-hoz hasonlítják, mégis sok eltérés van a két játék között. Illetve a szintén nem rég megjelent Team Sonic Racing-gel nem is emlekedénám egy lapon.

Nem lehet szó nélkül hagyni a Pit Stop sokakat zavaró problémáját sem, hogy nincs katalógus, amiből válogathatnánk, azt tudjuk csak megvenni, amit az adott napon felkínál a játék – ezt egyébként az ingyenesen játszható Fortnite-ból kölcsönözték a készítők, azonban jelen esetben egy olyan játékról beszélünk, amiért mi valós pénzt adtunk ki. A Pit Stop-ban megvásárolható elemek csak kozmetikai jellegűek, és a Wumpa Coin-okért nem szükséges valós pénzt ki adni, de persze erre is van lehetőség. A Wumpa Coin-ok is lassan gyűlnek csak, egy versenyért 15-60 jár, ami ha többet játszol egy nap, akkor egy idő után még kevesebb lesz.

A Beenox képes volt fogni egy régi, jól bevált receptet, és a modern közönség ízvilágára szabva tálalni azt, a végeredmény pedig túlzás nélkül Crash eddigi legizgalmasabb, legváltozatosabb és legtöbb játékidőt kínáló, a fő történetszálltól elszakadó kalandja lett, melyről minden elfogultság nélkül kijelenthetjük, hogy felülmúlja az eredeti Crash Team Racinget.

Értékelés

Lássuk milyen pontokat sikerült bezsebelnie a játéknak a szokásos szempontok szerint:

  • Történet: kiváló (5/5 pont)
  • Grafika: kiváló (5/5 pont)
  • Játszhatóság: kiváló (5/5 pont)
  • Zene és hang: kiváló (5/5 pont)
  • Hangulat: kiváló (5/5 pont)
  • Szavatosság: közepes (3/5 pont)

Plusz: 8 fős online multiplayer mód (akár Battle mód is), szemetkápráztató grafika, 1-4 játékos osztott képernyőn, kapcsoló az eredeti zenéhez, változatlan story mód

Mínusz: Kevés új pálya, elavult online multiplayer megoldás (ha a főnök kilép a lobby-ból, akkor mindenkit kidob), nincs cross-play konzolok között, megjósolhatatlan szavatossági idő, folyamatos online kapcsolat igénye a megnyitásokhoz. Nincs PC-s kiadás.

Végső értékelés:

93%

Kiváló! :)

(Összesen: 28/30 pont)

Aki tehát teheti, az mindenképpen szerezze be a Crash Team Racing Nitro-Fueled-ot, nem fog csalódni. Nem egy drága játék a maiakhoz képest, azonban rengeteg órányi szórakozást kínál akár egyedül vagy többen is, barátokkal, gyerekekkel, kistestvérekkel, ha azonban házon belül nem akadunk játszótársakra, akkor ott van az online multiplayer, ami mindenképpen a játék legjobb és legélvezetesebb formája, azonban ehhez PlayStation Plus előfizetésre van szükség, ami további kiadásokat jelent (Xbox One-on és Switch-en a netes játék szintén fizetős, így ez nem csak a PS gyengepontja). Ennek a játéknak igazán jót tenne egy PC port, lehetőleg a Steamen keresztül, de erre egyelőre semmi esély nincs.

A Crash Team Racing Nitro-Fueled PlayStation 4-re, Xbox One-ra és Nintendo Switch-re jelent meg 2019. június 21-én. Mi a játék PlayStation 4-es változatát teszteltük ennek a cikknek a megírásakor. Kiadja és forgalmazza az Activision.

 
N. Aptár
2024. december 4.
20 éves a Crash Fan Club

20. életévébe lép mindenki kedvenc magyar Crash Bandicoot közössége!

 
2024. december 4.
Crash Team Racing Nitro-Fueled Xbox Game Pass

Az Xbox Game Pass kínálata a 2019-ben megjelent Crash Team Racing Nitro-Fueled-del bővül előfizetői számára.

2024. szeptember 9.
28 éves a Crash Bandicoot sorozat

28. évébe lépett a Crash Bandicoot sorozat. Az első rész 1996. szeptember 9-én jelent meg.

2024. március 4.
Crash Team Rumble végső tartalmi frissítés

A Crash Team Rumble utolsó tartalmi frissítése, egy ingyenes 500 szintű Battlepass formájában minden tulajdonosnak.

 
Partnerek

Legyél a partnerünk

Crash Bandicoot oldalak

Partnereink

 
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
 

Properties such as ACTIVISION, CRASH TEAM RACING, CTR, CRASH BANDICOOT and CRASH, including Crash Bandicoot and all related characters and contents are trademarks and © Activision Publishing, Inc. Used with permission. Activision has no association with and takes no responsibility for the content in this web site. Site design and written content © Crash Fan Club 2005-2024, unless stated otherwise. Please only use the content within this webpage with permission or reference to the Crash Fan Club website.


A PlayStation 3-ra jelentõsen felborultak az erõviszonyok a konzolpiacon. Ha érdekel a PS3 története, akkor kattints ide    *****    Új mese a Mesetárban! Téged is vár, gyere bátran! Mese, mese, meskete - ha nem hiszed, nézz bele!    *****    Az Anya, ha mûvész - Beszélgetés Hernádi Judittal és lányával, Tarján Zsófival - 2025.05.08-án 18:00 -Corinthia Budapest    *****    ✨ Egy receptes gyûjtemény, ahol a lélek is helyet kapott – ismerd meg a „Megóvlak” címû írást!    *****    Hímes tojás, nyuszipár, téged vár a Mesetár! Kukkants be hozzánk!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168    *****    Nagyon ütõs volt a Nintendo Switch 2 Direct! Elemzést a látottakról pedig itt olvashatsz!    *****    Elkészítem születési horoszkópod és ajándék 3 éves elõrejelzésed. Utána szóban minden kérdésedet megbeszéljük! Kattints    *****    Könyves oldal - egy jó könyv, elrepít bárhová - Könyves oldal    *****    20 éve jelent meg a Nintendo DS! Emlékezzünk meg ról, hisz olyan sok szép perccel ajándékozott meg minket a játékaival!    *****    Ha érdekelnek az animék,mangák,videojátékok, japán és holland nyelv és kultúra, akkor látogass el a személyes oldalamra.    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését! 0630/583-3168 Hívjon!    *****    Könyves oldal - Ágica Könyvtára - ahol megnézheted milyen könyveim vannak, miket olvasok, mik a terveim...    *****    Megtörtént Bûnügyekkel foglalkozó oldal - magyar és külföldi esetek.    *****    Why do all the monsters come out at night? - Rose Harbor, a város, ahol nem a természetfeletti a legfõbb titok - FRPG    *****    A boroszkányok gyorsan megtanulják... Minden mágia megköveteli a maga árát. De vajon mekkora lehet ez az ár? - FRPG    *****    Alkosd meg a saját karaktered, és irányítsd a sorsát! Vajon képes lenne túlélni egy ilyen titkokkal teli helyen? - FRPG    *****    Mindig tudnod kell, melyik kikötõ felé tartasz. - ROSE HARBOR, a mi városunk - FRPG    *****    Akad mindannyijukban valami közös, valami ide vezette õket, a delaware-i aprócska kikötõvárosba... - FRPG    *****    boroszkány, vérfarkas, alakváltó, démon és angyal... szavak, amik mind jelentenek valamit - csatlakozz közénk - FRPG