Crash Twinsanity teszt
Szerző: Lapi, 2005. 06. 14.
Igen, a legújabb Crash részről van szó a Crash Twinsnaity-ről, amit úgyis nevezhetnénk, hogy Crash Bandicoot 5. Ez a játék már tavaly novemberében a boltok polcaira került. Én személy szerint már nagyon vártam a megjelenést és nem is csalódtam a játékban.
Történet
Cortex-et egy jégkockába fagyva partra sodorja a víz. (Mert ugye a Crash b.: The Wrath of Cortex végén ott ragadt a sarkvidéken.) Mikor kiolvad az az első dolga, hogy bosszút álljon Crash-en. Beöltözik Coco-nak és csapdába csalja Crash-t. Rátámad a Mecha Bandicoot-al, ami egy óriási robot, amit ki más is irányíthatna, mint N Gin. De mint ahogy az lenni szokott, Cortex terve megint kudarcba fullad. Cortex erre dührohamot kap és nekiesik Crash-nek. Begurulnak egy barlangba, ahonnan csak együttes erővel juthatnak ki. Mikor nagy nehezen kijutnak a barlangból és megkönnyebbülnek, hogy már nincsenek összezárva, két különös lény bukkan fel. A Gonosz Ikrek azok és az a céljuk, hogy elpusztítsák Crash (és Cortex) otthonát. (Hogy miért? - az a történet folyamán kiderül.) Így Cortex-nek muszáj újra összefognia legnagyobb ellenségével Crash-el, annak érdekében, hogy megmentsék a szigeteket. A történet során feltűnik Cortex unokahúga Nina is, és ő is beszáll a Gonosz Ikrek elleni harcba. A történetről ennyit, mert nem akarom lelőni a “poénokat”. Ugyanis sok mindenre fény derül. Például, hogy a Gonosz Ikrek miért is akarják elpusztítani a szigeteket és, hogy mi közük van Cortex-hez. Vagy például, hogy Cortex kibékül-e végül Crash-el.
A játék
A játékban a készítők szakítottak a megszokott Warp Room módszerrel és a pályák szépen sorjában jönnek és közben átvezető videókat is láthatunk. Így a megszokott dobozbegyűjtésért járó gyémánt is megszűnt, és persze az időre végigrohanás is a pályákon. De továbbra is vannak a pályákon kristályok és vannak elrejtett gyémántok, amik begyűjtéséért bónusz képeket, videókat kapunk. (Amik közül néhány megtekinthető itt a Crash Fan Clubon is)
A játék során Crash-en kívül irányításunk alá kerül Cortex és unokahúga Nina is. Cortex a fegyverével lövöldözni tud, Nina pedig a karjával ilyen “Bigyó felügyelős” módszerrel ütni. Van olyan szakasz is, amelyben Crash fegyverként használja Cortex-et vagy shnowboard-ozik rajta. Ilyen esetekben akárhova dobjuk a dokit, legyen az szakadék vagy bármi, ő mindig vissza teleportálja magát Crash mellé.
Főellenfelek továbbra is vannak a játékban. Van például egy óriási Totem, vagy Uka Uka, N-tropy és Brio, Dingodile, de a játék elején magával Cortex-el is meg kell küzdenünk. A legfőbb ellenfél persze a Gonosz ikerpár.
Az átvezető videók is nagyon humorosak, de sajnos némelyiket nem lehet “elnyomni”, ez elsőre vagy másodszorra nem is baj (én amúgy is végignézem többször is:-D), de mikor már 10-edszer nézed ugyanazt akkor már egy kicsit idegesítő. Az átvezető videókat, amúgy is érdemes megnézni, mert a story abból derül ki. Ugyanis a játék történeti szálon fut.
A mentési lehetőségek úgy lettek kialakítva, hogy vannak olyan dobozok amelyek elmentik a játék állását, ezzel nincs is semmi probléma, csak a dobozok elrendezésével van a baj. Ugyanis néha kis rövid szakaszok után vannak, néha meg egy csomó játszás után találunk egyet. A Game Over esetében a játék mindig ahhoz a dobozhoz rak, amelyiket legutóbb törtük fel. És mikor már egy csomó ideig küszködünk egy pályán és a végén meghalunk, akkor nagyon idegesítő tud lenni, amikor újból végig kell szenvednünk rajta. Miért nem bírtak sűrűbben rakni dobozokat az ilyen nehéz helyekre??
Vélemény
Sokak erre a részre is a szokásos maszlagot modják: "Ezek a mostani Crash-ek már nem az igaziak, a régiek sokkal jobbak, már a Crash is egy hülye tucatjáték lett...bla bla bla..." ,De egy igazi Crash rajongónak a Twinsanity tetszeni fog! Én egyetértek azzal, hogy a régi Crash-ek tényleg nagyon jók és hangulatosak. Elismerem, hogy a Crash lassan (vagy már most is) egy tucatjátékká vált. De azzal nem értek egyet, hogy a mostani részek rosszak. Lehet, hogy a Crash Bash nem lett olyan jó, vagy, hogy a Wrath of Cortex kicsit unalmas, de a Crash Nitro Kart igenis jó lett és a Twinsanity-n is látszik, hogy arra törekednek, hogy elnyerjék a játékosok tetszését és próbálják minél jobbra és humorosabb fejleszteni. Én igenis meg vagyok vele elégedve. Persze, ha megint egy Warp Room-os “szokásos” Crash-t kaptunk volna akkor az lenne a baj, hogy “unalamas” és, hogy “nem újítottak semmit” , de most, hogy van újítás így az a bajuk a kritikusoknak, hogy “miért változtattak a megszokott Warp Room módszeren”. Nekem semmi bajom a Twinsanity-vel és bárkinek bátran ajánlom, aki szereti a Crash-t.
Értékelés
Grafika |
4/5 |
Játszhatóság |
4/5 |
Zene |
5/5 |
Hangulat |
5/5 |
Összesen: |
18/20 |
+ |
- |
Crash és Cortex együtt, nagyon jó hangulat, kiváló történet |
Nem lehet elkapcsolni az átvezető videókat, a mentési dobozok rossz elrendezése |
|