Skylanders Imaginators bemutató és teszt
Szerző: Wickon Dátum: 2017. május 28.
A tesztalanyom tavaly októberben jelent meg, és Crash 20. születésnapját volt hivatott ünnepelni, szóval mondhatni egy kicsit megkésett ez az elemzés. Ennek ellenére úgy gondoltam, hogy néhányatokat talán érdekelne, mivel eddig mi sem tudtunk túl sokat mondani nektek a játékról. Szóval térjünk is a lényegre!
Szóval mi is az a Skylanders?
A sorozat első sikeresebb képviselője a „Toys to Life” videojáték műfajnak. Az ilyen típusú játékokban csak azokkal a szereplőkkel játszhatunk, akinek a figurája a birtokunkban van. A játékok kezdőcsomagjai általában három darab skylander figurát tartalmaznak, ami elegendő ahhoz, hogy gondmentesen végigjátszhassuk a játékot.
Természetesen itt jön a csavar: hogy a fogyasztó ne tudja teljes egészében kiélvezni a játék tartalmát csupán a kezdőcsomag megvásárlásával, minden szereplő elemi besorolást kapott. Összesen nyolc féle elemmel találkozhatunk a sorozatban, ezek a mágia, tűz, víz, föld, levegő, élet, technológia és a sötétség. Hogyha szeretnénk további területeket bebarangolni, akkor minden elemből szükségünk lesz legalább egyre (és a későbbiekben ez még variálódik óriásokkal, cserélhető felsőtestű figurákkal, csapdákkal, autókkal, szenszeiekkel és az egyedi skylander alkotás lehetőségével is). Minden Skylanders játék képes kezelni az előző részekhez kiadott figurákat, így a szereplőgárda folyamatosan bővül, és soha nem csökken (és ha a feltevésem nem csal, akkor a következő Skylanders játékban ismét használhatjuk majd Crash és Cortex figuráinkat is). A figurákat egy portálnak nevezett eszköz segítségével tudja beolvasni a játék és mindegyik képes megjegyezni a becenevét, a tapasztalati pontjait, a szintjét, a tanult mozdulatokat és, hogy milyen sapkát visel éppen.
És ez hogy is függ össze Crash-sel?
Donkey Kong és Bowser után Crash és Cortex is tiszteletüket tették a Skylanders sorozatban, mint vendégszereplők. Az esemény Crash várva várt visszatérését hivatott ünepelni. Mind a Skylanders, mindpedig a Crash Bandicoot címek az Activision globális kiadó kezében vannak, tehát már évek óta fennállt a lehetősége egy esetleges crossover-nek.
A Skylanders: Imaginators az első játék a Skylanders széria történetében, ami egy külön PlayStation exklúzív kezdőcsomaggal érkezett, Crash-es témával. Ez az összeállítás tartalmazza az alapcsomag minden lényeges elemét, és ezen felül egy Crash Bandicoot és egy Dr. Neo Cortex figurát is. Szerencsére a játék Crash Bandicoot-os tartalmának a végigjátszásához igazából csak erre a különös párosra lesz szükségünk. A két figura nincs a PlayStation-höz kötve, akár külön is megvásárolhatóak, és a játék Xbox és Wii változatai is képesek kezelni őket.
Vegyük szemügyre a figurákat
A játékhoz szükségünk lesz a Crash és Cortex figurákhoz, amikre azt kell, hogy mondjam, hogy remekül néznek ki. Nekem korábban is voltak Skylanders figuráim, és mindegyik szépen kidolgozott, de Crash és Cortex esetében látszik, hogy kivételesen sok energiát fektettek abba, hogy jól nézzenek ki. Szóval ez mindenképpen plusz pontnak róható fel, remekül mutatnak egy polcon, gyűjteményben, vitrinben, igazából ahol helyük van.
És akkor játsszunk!
Mielőtt belekezdek, előre szólok, hogy a játékot nem vittem végig, csupán csak a Crash-es tartalmat játszottam ki, ami egy szintet jelent, melyet Thumpin' Wumpa Island-nak neveztek el a fejlesztők. Ennek ellenére megjegyezném, hogy nem is olyan kicsi, mondhatnánk egy mellékszál a játékban; kapunk egy külön intrót, dialógusokat, illetve lezárásképpen egy kisfilmet is, így mondhatjuk azt is, hogy a szint maga egy kerek történetet alkot és teljesen független a játék többi részétől.
Történet
A történet: húsz évente ünneplik Crash szigetén azt a különleges eseményt, amikor a világok szinkronba kerülni. Skylands és a Wumpa sziget között megnyílt az átjáró, amin keresztül Spyro és egy barátja Crash világába utaznak. Természetesen a gonosz Dr. Neo Cortex a harmóniából eredő energiát szeretné elszívni a világból és felhasználni, hogy világuralomra törjön. Tervét azonban meghiúsítja hűen utált bandicootja mégidegesítőbb változata. Hogy ki? Természetesen Fake Crash! Cortex robotjába belemászva őrült táncba kezd, amivel kibillenti a világot az egyensúlyból. Crash, Cortex és Spyro közösen összeállnak, hogy megállítsák az óvatlan Fake Crash-t, mielőtt elpusztítja a szigetet.
Játékmenet
A történet dióhéjban ennyi, kezdjünk is bele a játékba! A pálya legeleje ismerős lehet a Crash Banicoot 1-ből, de ami a homokos tengerpart után következik, az már teljesen más. Elsősorban érdemes tudni, hogy nem kötelező Crash-sel vagy Cortex-szel végigvinni a szintet, a hatszázakárhány Skylanders figura közül továbbra is bárkit választhatunk, DE van egy szint, amelyre csak Crash, illetve mégegy, amelyre csak Cortex léphet be. Crash egyedi pályájával egy kicsivel a Pau Pau falu után találkozhatunk, ennek a szintnek a neve „Chili Pepper Run”, és természetesen a Boulder Dash-re hajaz, ahol egy hatalmas guruló szikla elől kell menekülnünk, közben lehetőleg összetörni mindegyik ládát extra ajándékokért. Cortex egyedi szintjét valamivel később próbálhatjuk ki, itt egy űrhajóval kell megvédeni a földet aszteroidák ellen. Ezt már kevésbé tartottam izgalmas, bár én sose voltam oda az űrhajós szintekért egyik videojátékan sem. Viszont külön pozitívum, hogy a minijáték hátterében látni lehet Cortex felrobbantott űrállomásának a darabjait.
A játékban találkozhatunk olyan ismerős arcokkal, mint Aku Aku, Fake Crash, a szigeten élő bennszülöttek, Spyro, illetve Dingodile-t és Tiny Tigert ábrázoló szobrok is megjelennek néhány zenés feladványban. Igencsak elenyésző számban találkozunk platformer részekkel, azonban összegyűjthetünk ékköveket (mint a Crash Twinsanity-ben), illetve törhetünk ládákat is. A nagy finálé pedig egy küzdelem a Fake Crash által irányított robottal. Néha belebotlunk kisebb harcokba is, ahol minyonokat kell elgyepálnunk, mielőtt továbbjuthatnánk (mint a Titans-ban és a Mind Over Mutant-ban), ezekkel sincsen különösebb probléma. Az ilyen harcokhoz Crash és Cortex is rendelkezik különböző mozdulatokkal, melyeket a többi Skylanders figurához hasonlóan fejleszteni is lehet. Még fontosnak tartom megemlíteni a félreértések elkerülése végett, hogy a játékban egyébként nem csak ezen az egy szinten lehet használni a figurákat, hanem bárhol, szinte bármilyen helyzetben; tehát teljesértékű karakternek számítanak.
Grafika és hangok terén azt kell, hogy mondjam, mindent tökéletesen eltaláltak. A karakterek remekül néznek ki, a világ pedig minden ízében Crash PlayStation 1-es aranykorát, és egy kicsit a Twinsanity-t is idézi. A zene is fenomenális, az pedig, hogy Crash, Aku Aku és Cortex hangja maradt a Twinsanity-ben megszokott felállás szerint már csak hab a tortán!
Összegzés
Azt hiszem, hogy nincs különösebb értelme pontozni a játékot, mert csak azt láttam belőle, ami engem érdekelt. A szint grafikájára, zenéire, hangulatára és irányítására egyaránt kiváló, mig a szavatosságra egy nagy egyes osztályzatot tudnék adni. Ez amolyan egyszeri élmény.
Tehát a pontozás helyett inkább tanáccsal szolgálnék. Természetesen, mint Crash rajongó jól szórakoztam, de azt kell, hogy mondjam míg egyszeri alkalommal nagyszerű élmény volt, nem éri meg megvásárolni csak ezért az egy szintért a Skylanders Imaginatorst. A Crashes tartalom alig háromnegyed óra alatt (a feladványokkal együtt) teljes mértékben teljesíthető, ás a játék túlnyomó részben a Skylandersről szól. Csak akkor vegyük meg ezt a játékot, ha elkötelezett Crash és Skylanders rajongók vagyunk, vagy van a családunkban kisebb gyerkőc, aki ki is tudja használni a játék maradék 90% tartalmát.
A Crash és Cortex figurák viszont remek dekoratív kelléket képezhetnek egy könyvespolcon vagy egy kulcsra zárt vitrinben. Így, ha valaki már csak azok miatt is úgy dönt, hogy kell neki, akkor egészségére, de sajnos nehéz lesz beszerezni.
Mindenesetre hatalmas köszönet és hála illeti a Vicarious Visionst, amiért vették a fáradtságot, hogy egy ilyen remek szinttel megünnepeljék Crash második X-ét. Igazi 'szerelmeslevél' a Crash Bandicoot sorozathoz és rajongóihoz.
Továbbá szeretném megköszönni Boti barátomnak, hogy lehetővé tette ennek a játéktesztnek a megvalósulását!
– írta: Wickon
|