Crash Team Rumble (PS4) teszt
Írta: Wickon, 2024. február 5.
Tavaly nyáron végre megjelent a közel három évig halogatott Crash Team Rumble, kedvenc erszényesünk legújabb mellékszála. Voltak már a sorozat történetében mindenféle kitérők, köztük autóversenyzős illetve party játékok, a Toys For Bob viszont elég merésznek gondolta magát, hogy kipróbáljon egy új műfajt Crash-sel, amelyben a cél egymás gyepálása közben a lehető leghamarabb összegyűjteni 2000 wumpa gyümölcsöt! Könnyűnek hangzik? Igen. Tényleg ilyen egyszerű volna? Koránt sem! A jók és a gonoszok közti határ ezalkalommal teljesen elmosódik, hogy Crashék együtt játszanak, csapatokra osztva. Ideje mélyebben betekinteni a Crash Team Rumble-be!
Történet – dióhéjban elfér
A játék indításakor minden alkalommal egy rövid kedvcsináló videóval találkozhatunk, ahol a nyolc kezdőkarakterünk mérkőzik meg egymással. A végén természetesen Crash barátunk diadalmaskodik az utolsó, győztes pontot érő wumpa gyümölcs célbajuttatásával. Ez a rövidfilm minden, amit kapunk, ezt pedig koránt sem nevezhetjük se valódi történetnek, sem pedig sztorinak, mivel ez csupán egy hangulatfestő bejátszás, ami egy átlagos meccs menetét mutatja be. Sajnos arról semmit sem tudni, hogy honnan ered ez a gyümölcsös sport Crash világában, vagy milyen céllal vette kezdetét.
Az egyetlen történetmorzsát, amit kaptunk pedig ne a játékban keressük. Az interneten osztott meg a játékot fejlesztő Toys for Bob egy rövidke kis képregényt Catbat háttértörténetéről, aki az egyik új karakterünk a játékban. A második szezont megelőzően egy újabb képregény lett publikálva Ripper Roo és N. Gin főszereplésével, úgyhogy feltételezhetjük, hogy minden szezonhoz fog járni. A harmadik szezonhoz is készült egyébként.
Csalódáskeltő, hogy a történet a legminimálisabb formában sincsen jelen a játékon belül, ugyanis ezeket a képregényeket így a harmadik szezon zárultával továbbra sem érjük el a játékon belül. A Crash mellék-játékoknál megszokott volt, hogy egy valamelyest egyedi kaland mód is társul az élményhez. Vegyük példának a Crash Team Racinget, ahol meg kell menteni a földet egy űrlénytől, a kaland módban pedig egy egyedi térképes világot bebarangolva juthatunk el a megnyíló szintekre. Vagy vegyük a Crash Bash-t, ahol Aku Aku és Uka Uka egy társasjáték keretében döntik el viszályaikat, ráadásul itt akár ketten is végigjátszhatjuk a játék sztoriját. De még a Crash Nitro Kart és még a Crash: Boom, Bang!, amely a kritikusok által leggyengébbnek titulált Crash játék, is ki tudott préselni magából egy sztori módot.
Önmagában az, hogy a Crash Team Rumble-ben nincs sztori, még nem lenne különösebb gond, viszont ha összevetjük a korábbi Crash mellékszálakkal, akkor világossá válik a készítők hanyagsága ezen a téren is. A történet így, ebben a formában szerintem értékelhetetlen.
Történet: 1/5 pont (elégtelen)
-
Nincs sztori mód, de a történet mindennemű léte is csupán csak az internetre posztolt képregényekből tudható meg, ráadásul még a második szezon során is.
-
A képregények nem megnyithatóak a játékon belüli extraként.
Játékmenet – ami legalább működik
A Crash Team Rumble egy multiplayer almaszedegetős platformer játék. Van némi MOBA beütése is. A játék során egy kék és egy piros csapat mérkőzik meg, amelyek 4-4 játékosból állnak. A jók és a rosszak közötti határ most teljesen el lett mosva, ugyanis a csapatok összetétele ettől teljesen független. Ezen kívül pedig minden karakter teljesen egyedi képességekkel rendelkezik, így a gyorsaság és az ügyesség mellett nagy szerep jut a csapatmunkának és a taktikának is.
Karakterek és balansz
Megjelenéskor nyolc darab karaktert kaptunk, ezek Crash, Coco, Cortex, Tawna, Dingodile, N. Brio, a női N. Tropy, illetve egy vadonatúj karakter, Catbat, aki már a Crash 4 epilógusában is látható volt az egyik illusztráción, és a reprezentációt is növeli (de ezt itt most nem részletezném). Minden karakternek teljesen egyedi mozgás tematikái vannak, és bár Crash és Coco nagyon hasonlóak, egy kissé azért mégis eltérnek. A többi karakter viszont egytől egyig totál más. Az első szezon során csatlakozott a stábhoz Ripper Roo és N. Gin, a második és harmadik szezonban pedig Spyro vendégszereplők, köztük Spyro, Ripto és Elora is.
A karaktereink három csoportra oszthatóak. Vannak a "scorer" besorolású karakterek, mondhatni a sztárok, mint pl. Crash, Tawna, Catbat és Spyro akiknek a célja minél több gyümölcsöt gyűjteni a meccs során, és azokat eljuttatni a saját csapat banjába. Ők általában jóval több gyümölcsöt tudnak egyszerre maguknál tartani, mint a többi osztály tagjai.
Vannak a "booster" karakterek, mint pl. Coco, Cortex, N. Gin és Ripto akiknek relikviákat kell gyűjteniük és elfoglalni egy adott csoport összes gem pad-jét, amelyek átmenetileg bizonyos százalékot rátesznek a célbajuttatott gyümölcs mennyiségére, illetve ezen kívül támogatni a csapatot mindenféle fegyver/segítség megnyitásával, amely szintén relikviákat igényel. Ők egyébként néha sokkal több relikviát látnak a pályán, mint a többi fajta karakter, szóval ebből a szempontból előnyt élveznek.
Végezetül pedig vannak a "blocker" karakterek, mint pl. Dingodile, N. Tropy néni, N. Brio és Elora, akiknek a feladata megakadályozni, hogy az ellenfél célbajuttassa az összegyűjtött gyümölcsét. A szép az egészben, hogy bár minden karakternek van egy ajánlott szerepe, valójában bárkivel bármit tudunk csinálni, így akár meccs közben is variálódhatnak a feladatok, sőt akár egyszerre négy darab Dingodileunk is lehet a csapatban, ha éppen úgy tartja kedvünk, és ha jól összedolgoznak, akkor ugyanolyan esélyesek a győzelemre, mint bármely más felállású csapat.
Ami már problémás, hogy nem igazán van meg a balansz, ha ezeket a karaktereket összehasonlítjuk egymással. Például Catbatnek és N. Brionak feltűnően kevesebb képessége van, mint a többi karakternek. Igaz, hogy N. Brionak van egy szinte sebezhetetlen módja, mikor szörnyeteggé változik, azonban Catbat a becsapódás kivételével lassú -- lassan sétál és lassan támad, pedig jó kis karakter is lehetne akár, ha mondjuk gyorsabban tudna támadni, vagy lenne valami dash képessége neki is, amivel néha napján gyorsabban tud mozogni a földön is, és míg Crash fürge, gyorsan támad és sok képességgel rendelkezik, valamint 130 wumpa gyümölcsöt tud egyszerre összegyűjteni, addig Catbat lassú, lassan támad és csak 120 wumpát tud gyűjteni. Ilyen téren nem bánnám, ha a jövőben egy-két karakter új képességeket kapna akár, vagy a gyümölcs kapacitás számát variálnák. De az is egy nagy probléma, hogy Tawna túl erős, nagyon nehezen lehet kivédeni a támadásait, és akár 3-4 ütéssel is kiüti Dingodile-t, akinek egy erős, védő karakternek kellene lennie. A Toys for Bob a megjelenés óta már számtalanszor variált a karaktereken, azonban az erőfölények még továbbra is túl nagyok bizonyos karakterek között, vagy ha egy dolgot megjavítanak, akkor kiderül, hogy egy másik karakter már megint erőfölénybe került.
Játékmódok
A Crash Team Rumble mindössze egyetlen egy féle folyamatosan elérhető játékmóddal rajtolt el, ami a "Comptetitive mode". Ebben a játékban az lesz a nyertes, aki előbb gyűjt be 2000 wumpa gyümölcsöt. Egy-egy meccs körülbelül 5-10 percet vesz igénybe, ezt az időt csak ritkán lépjük túl. A meccsek között mindig egy perc várakozási idő van, ahol kiválaszthatjuk és terstreszabhatjuk karakterünket, képességünket, illetve megnézhetjük az adott karakterhez tartozó kihívásokat, amelyekkel plusz XP-t zsebelhetünk be.
Pályákból tekintetében így a harmadik szezonra már több, mint 15 szint van, amiket véletlenszerűen dobál be a játék. Az újabb szezonok peszre további szinteket adhatnak a játékhoz.
A szezonok során tovább bővült a játék átmeneti és állandó játékmódokkal is, például rendszeresen visszatért a Zap Trap nevű játékmód, ahol párokba állva leeht kiiktatni a többi játékost, miközben szintén 2000 gyümölcsöt kell gyűjteni, de minden egyéb gem pad segítség nélkül. Hasonló a Wump-a-Rama, ahol 3000 wumpáig megy a meccs, és itt korlátlan számú gyümölcsöt tarthatunk magunknál.
A második szezonban pedig bemutatkozott egy szintén állandó jelleggel elérhető party mód, ahol egyszerre 4 játékos működhet együtt. Ezek a szintek a játék sima pályáin alapulnak, és négy kört kell teljesíteni, aminek a végén ha összegyűjtjük az 5 darab boss tokent, akkor megküzdhetünk a boss-szal is.
A játékmenet szerintem rendkívül addiktív. Minden meccs más, és soha nem unalmas. Mindig akadnak fordulatok, például nem egyszer előfordultak olyan fordulatok, hogy a másik csapat alig 100 gyümölcsre volt a győzelemtől, nekünk pedig több, mint 400-500 is hiányzott hozzá, de egy másik játékossal együtt védve az ellenfél bankját nem hagytuk nekik, hogy letegyék a gyümölcsöket, s közben a csapatunk másik két játékosa annyi gyümölcsöt gyűjtött, hogy végül mi nyertünk. Egyszóval itt nincs olyan, hogy eldőlt meccs, bármikor fordulhat az állás, ha jól dolgozunk össze csapattársainkkal.
Ami problematikus, hogy nem igazán tudunk kommunikálni a csapatunkkal. Voice chat érthető okokból nincsen. Az egyetlen lehetőségünk a pingelés, amit nehét kezelni, mert az objektumok kijelölése közben nem igazán látni, hogy mire is mutatunk éppen. Ez úgy megy, hogy lenyomjuk az R1-et, ránézünk a kamerával valamire, és automatikusan kiír az adott tárgyra egy üzenetet, hogy vigyétek be az almát, boostoljatok valamit vagy védjétek az ellenfél bankját. Remélem ez a kommunikációs megoldás még változik majd a közeljövőben, mert lehetne ennél hasznosabban is összeállítva.
Összességében a játékmenetet nem tudom sok kritikával illetni, mivel így találták ki, jól működik, tényleg. Nem túl változatosak a történések, de ettől függetlenül ha már ismerjük a pályákat és a karaktereket, akkor izgalmas és fordulatos meccsekre számíthatunk. Egyelőre nem tudjuk megszavazni, hogy hány gyümölcsre menjen a játék, mivel mindig 2000-ig megy, illetve azt sem, hogy melyik pályán játsszunk. Az utóbbi nem feltétlenül rossz, mert így változatosabb, mintha mindig ugyanazt választaná az átlag, ahogy az a Crash Team Racing Nitro-Fueled-ben is lenni szokott, de azért akkor is furcsa, hogy ilyen kevés opciónk van minden tekintetben.
Az is említésre méltó dolog, hogy végre kapunk crossplay kapacitást, azaz PlayStation és Xbox tulajdonosok is játszhatnak együtt. Ez mindenképpen előrelépés a Crash Team Racing Nitro-Fueled-hez képest, ahol sajnos ugye nem vegyülhettek a játékosok egymással a konzolok között. De Így lényegesen könnyebb és gyorsabb a játékhoz embereket találni, még akkor is, ha amúgy PlayStation-ön szemmel láthatóan sokkal többen játszanak.
Játszhatóság: 5/5 pont (kiváló)
-
Első cross-platform játék a sorozatban
-
A játék vagy tetszik, vagy nem, de ha igen, akkor teljesen beszippant.
-
Csak kétféle állandó játékmód van; bizonyos extra játékmódok csak limitált ideig lesznek elérhetőek, és a kevés karakter illetve pálya szám miatt hamar repetatívnak érezhetjük a játékot.
-
Nem megfelelően vannak kibalanszolva a karakterek, van akinek az ugrást leszámítva csak 2 képessége van, másnak pedig akár 5 mozdulata is akad.
Grafika – pörkölt a fagyóból
Sajnos akárhogy nézelődik az ember, sok új vizuális inger nem éri, mivel szinte minden amit látunk a Crash 4-ből lett újrahasznosítva, szóval az évekkel ezelőtt Crash 4-es pörköltet vették elő a fagyasztóból. Alapvetően azt gondolom, hogy innen is egyértelmű, hogy minél kevesebb pénzügyi forrást kívánt a kiadó a játékra fordítani.
Esetleg Catbat karaktere az, ami újnak mondható, meg például a wumpa bankok modelljei és a relics-ek modelljei, de amúgy a fák, épületek, dekorációk már minden ismerősek lehetnek az előző játékból. Vannak még sapkáink, és táskáink, illetve skinek - ezek is újak, de azért valljuk be, ezeket nem olyan nehéz összedobni.
A játék sztenderd PlayStation 4-en 1080p-ben, de ingatag 40-45 közötti FPS-sel, míg PlayStation 5-ön 1440p-ben is stabil 60 FPS-sel fut. PS4 Pro-val, illetve az Xbox konzolokkal kapcsolatban sajnos nincsenek adataim.
Grafika: 3/5 pont (közepes)
-
Szinte minden amit látunk, csupán csak újrahasznosított elem a Crash 4-ből.
-
Annak ellenére, hogy a pályák és a környezetek nem túl nagyok, és kevés dekoráció van, a játék nem képes hozni a 60 FPS-t PlayStation 4-en.
Zene és hang – örökzöld klasszikusok, semmi újdonság
Akár gondolhatnánk jópofának is, hogy a régi kedvenc zenéink csendülnek fel, de valahogy ez is inkább arról árulkodik, hogy a kiadó megszorította a nadrágszíjat. Sajnos a Crash Team Rumble nem kapott egyedi zenéket, amit pedig kapott az valójában licenszelt zene, és nem a játékhoz készült. A pályák zenéi is egytől egyig mind korábbi Crash játékokból lettek kölcsönözve. Főleg a Crash 4-ből csendülnek fel zenék, de azért akadnak a Crash 1, 2 és 3-ból is bőven.
A másik amit hiányolok, és sokan mások is szóvá tették, hogy a karakterek nem kommunikálnak egymással a pályán. A fejlesztő csapat állítása szerint próbálkoztak dialógusokkal a játék közben, de ezt hamar ejtették, mivel szerintük nagyon gyorsan zavaróvá vált meccs közben a folyamatos beszéd. Hogy ez-e az igazság, vagy emögött is a költségvetés áll, azt mindenki döntse el maga. A meccs során aki viszont folyamatosan beszél, az a kommentátor, aki egyébként a Crash Tag Team Racing-es kommentárunk, Chick Gizzard Lips akar lenni. Ő valóban elég zavaró és gyorsan unalmassá tud válni, de szerencsére akár külön le is lehet némítani a beállításokban.
Amit mindenképpen kiemelnék, hogy a hangmérnökök ebből a hozott anyagból is jól dolgoztak, mivel a hangkeverés nagyon gördülékenyre sikerült. Itt is dinamikus zene van, mint a Crash 4-ben és a Spyro Reignited Trilogy-ban, és külön kiemelném az egyik kedvenc részletemet, ahogy az online meccsekhez történő csatlakozás során a beöltőképernyő alatt elhalkul a zene, illetve azt is, hogy a meccsek előtti visszaszámlálás leteltével mindig valami egyedi dallam szólal meg a lobbyban. Illetve vannak új remixek, amik akkor szólalnak meg, ha valamelyik csapat boostolva van. Itt a Crash 4 bónuszpályái stílusában lettek remixelve számok a Crash 1, 2 és 3-ból. Illetve akkor is szólalnak meg zenék, amikor megnyitunk egy új karaktert, képességet, stb...
Zene és hang: 3/5 pont (közepes)
-
Szinte minden zene a Crash 1, 2, 3, 4 és a CTR-ből szólal fel.
-
A dinamikus hangkeverés élettelteli zenei aláfestést kölcsönöz.
-
A karakterek kommunikálása hiányzik a játékból.
Hangulat – Szódával elmegy
Alapvetően a Crash Team Rumble nem egy rossz játék, ugyanis könnyen be tud szippantani, mivel ez a Crashes platformer dolog kiválóan működik ebben a formában. De sajnos az igazi, klasszikus Crashek szerelmesei így is csalódni fognak a felhozatalban, ugyanis karakterek és környezetek terén csak a Crash 4-ből merít forrást. Ez tekinthető annak, hogy a Crash Bandicoot N. Sane Trilogy és a Crash Team Racing Nitro-Fueled után történt egy stílusváltás a grafikát illetően, így ezekből a játékokból már nem tudják újrahasználni a grafikákat, mint például karakterek modelljeit vagy környezeti elemeket, mert nagyon elütne a Toys for Bob látványterveitől. Őszintén szólva nincsenek igazán Crashes szintek a játékban, és jómagam amúgysem vagyok nagy rajongója a Crash 4-ben bemutatott világoknak.
Hogy valami pozitívat is kiemeljek, ahogy a játékban megjelenhetünk a többiek előtt, mint játékosok, annak számomra van egy retró beütése is. Leginkább a 2000-es évek fórumozós világát idézi ez az egyedi embléma, banner és zeneválasztási lehetőség. Ezt úgy kell elképzelni, hogy amikor valakit kiütünk, akkor utána a mi beállításainkat látja amikor kiejelzi a játék, hogy ki nyírta ki. Illetve a játék végén a legjobban teljesítő ember ezen beállításai fognak megjelenni. Jópofa töltelék, úgyhogy ezért legalább jár a plusz pont.
Ami még hiányzik, hogy bár egyszerre nyolcan játszunk együtt, mégis magányosak maradunk, ugyanis ezt a játékot egy konzolról csak egy ember játszhatja, azaz az osztottképernyős Crashezés most sajnos felejtős.
Hangulat: 3/5 pont (közepes)
-
Nem kifejezetten Crashes játék; nem mindenkinek fog bejönni.
-
A szintek csak a Crash 4 világaiból merítenek ötleteket. Semelyik környezet nem tér vissza a Crash 1, 2, 3/ Warped-ból.
-
Nincs osztott képernyős mód, hogy akár ketten, hárman vagy négyen felcsatlakozzunk ugyanarról a konzolról.
Szavatosság – rosszabb, mint a tej
Na elérkeztünk ahhoz a ponthoz, ahol már nagyon nehezen tudok kipréselni magamból pozitív gondolatokat. Kezdjük azzal, hogy a játék folyamatos online kapcsolatot igényel, mivel ez egy alapvetően online többjátékos játék nulla egyjátékos mókával. Emellett pedig PlayStation Plus vagy Xbox Gold előfizetést igényel. Rendben, a műfaj egyértelműen megköveteli az internetet, illetve a legtöbb multiplayer játékhoz kell konzolos előfizetés is, rendben. ezen még túl tudom tenni magamat.
Viszont nézzük a tartalmakat, amiknek a megjlensée szerintem nagyon el van nyújtva. Egy szezon három hónapig tart, mialatt 1-2 új karakter, 1-2 új pálya, és egy rakás felesleges kozmezikai vackot kapunk, holott példának okáért a Crash Team Racing Nitro-Fueled már négy évvel korábban egy hónap alatt tolt le egy egész szezont új pályával, és egy tucatnyi új karakterrel bővült a játék.
A teszt írása közben többször is elgondolkodtam rajta, hogy esetleg nem-e vagyok túl szigorú az értékelésemmel, majd jegeltem is ezt a cikket egy-két hónapra megvárva a harmadik szezont. Azonban ha belegondolunk, hogy a Crash Team Rumble eredetileg a Crash 4 multiplayer módjaként indult fejelsztésnek, majd pedig később egy ingyenes frissítésként érkezett volna a Crash 4-hez, akkor felmerül a kérdés, hogy mi történt 3 év alatt? A válasz igencsak egyszerű: semmi. Valahogy 2021. körül a projekt jegelve lett egy időre, mivel a Call of Duty: Warzone bukását követően az Activision minden fejlesztőcsapatát, köztük a Toys for Bob-ot is teljes mértékben a Call of Duty supportálására irányította. Mindenbizonnyal a nagy Call of Duty munkálatok alatt más projekt nem igazán készült el, így a kiadó valószínűleg adott egy pár hónapot a Toys for Bob csapatának, hogy akkor amit eddig sikerült, azt pofozzák játszható állapotúra, és adjak ki minél előbb; hiszen a bevétel az kell, mert a felsővezetőknek azért ki kell venniük az osztalékot.
Ezekkel a három hónapos szezonokkal szinte biztos, hogy csak az időt próbálják húzni, és ez semmiképpen sem mondható jó jelnek. A jövőbeli tartalmak egyértelműen az eladások és a bevételek alapján kerülnek majd mérlegre. Állítólag tervben vannak további szezonok is a harmadik zárulta után, de persze erre egyáltalán nincsen garancia. Mivel nem tudni, hogy mennyi ideig és milyen minőségű támogatást fog kapni a játék a kiadótól, így semmi garancia arra, hogy a Crash Team Rumble hosszú életút elébe nézne. Ez akár lehetne nyílt titok is.
Összességében a Crash Team Rumble egy érdekes kitérő a sorozatban, amit megéri kipróbálni. Viszont semmiképpen se tervezzünk vele hosszú távra, mivel alapvetően a kiadó szándékai sem tiszták a jövőt illetően. Mint játék mókás, viszont mint Crash játék, már nem feltétlenül üti meg a megszokott színvonalat.
Szavatosság: 2/5 pont (elégséges)
-
A játék folyamatos online kapcsolatot, továbbá PlayStation Plus vagy Xbox Gold előfizetést igényel.
-
Fizetős Battlepass-ok, prémium tartalmak.
-
Jelenleg csak 3 season-re való anyag áll készen a játékhoz, azaz a harmadik szezon zárultával (február 26.) kérdéses a további támogatottság.
Végső értékelés
Részpontszámok
-
Történet: elégtelen (1/5)
-
Játszhatóság: kiváló (5/5)
-
Grafika: közepes (3/5)
-
Zene és hang: közepes (3/5)
-
Hangulat: közepes (3/5)
-
Szavatosság: elégséges (2/5)
Összesen:
17/30 pont, azaz
56,67%
Elégtelen
Pozitívumok:
-
Az első cross-platform játék a sorozatban.
-
Mókás és egyedi játékmenet.
-
A játszható karakterek többnyire jól el vannak találva.
-
A karaktereket nem pénzért lehet megnyitni, hanem játékon belüli feladatokért.
-
A Toys for Bob nyitott a változtatásra, a játék még fejlődhet a későbbiekben.
Negatívumok:
-
Rögtön ahogy elindítjuk a játékot kiderül, hogy a Crash 4-hez hasonlóan most sem lehet sajnos elnyomni a lemez intrót, s így minden egyes elindításnál végig kell nézni az Activision, aztán a Toys For Bob, végül pedig az Unreal Engine videóit, amivel minden alkalommal egy perccel rövidül az életünk, na de szerencsére a bevezető videót már átugorhatjuk. Viszont a játék a bevezetők alatt még nem csatlakozik fel az online szolgáltatáshoz, ugyanis itt van egy start képernyő, ami után még külön csatlakozni kell a kiszolgálóhoz. Arra szerettem volna kilyukadni ezzel, hogy rendkívül hosszú időbe telik eljutni a játékig az elindítást követően, és jó lenne, hogyha az online kiszolgálóhoz már a lemez intró alatt csatlakozna.
-
Nincs sztori mód, sem pedig egyjátékos kampány, a történet csak a netes képregényekből derül ki.
-
Csak egyféle játékmóddal rajtolt a játék; bizonyos extra játékmódok csak limitált ideig érhetőek el.
-
Nem megfelelően vannak kibalanszolva a karakterek, van akinek az ugrást leszámítva 2 képessége van, akad, akinek pedig akár 5 is.
-
Minden amit látunk újrahasznosított elem a Crash Bandicoot 4: It's About Time-ból.
-
Folyamatos online kapcsolatot ígényel, emellett pedig aktív PlayStation Plus vagy Xbox Gold előfizetés is szükséges.
-
Annak ellenére, hogy a környezetek kicsik, kevés dekoráció van, nagyon egyszerűek a pályák.
-
Nincs osztott képernyős mód, hogy akár ketten, hárman vagy négyen felfcsatlakozzunk ugyanarról a konzolról.
-
Nem lehet szavazni meccsek között a pályára, és a gyümölcs mennyiségére sem.
-
Nem lehet elnyomni a lemez intrót, hosszú időbe telik mire a lobby-ig eljutunk a játék indítását követően.
Összegzés
A Crash Team Rumble nem a kifejezetten keresett Crash játékunk. Ez persze nem azt jelenti, hogy nem élvezhető a maga módján, azonban ajánlatos elrugaszkodni a megszokott Crash-ektől. Akinek tetszik, az nagyon is élvezni fogja, azonban akinek nem esetei az ilyesféle játékok, az sok boldog percet nem fog vele kettesben tölteni.
Azt is figyelembe kell venni, hogy a játékot nem elég megvásárolni, mert kell mellé előfizetés az adott konzol szolgáltatására, hogy egyáltalán játszani tudjunk, valamint a battlepass rendszer további költségekre sarkallhat minket vagy gyermekünket.
Három év fejlesztés, hitegetés és teaselés után egy ilyen félkész munkát tudtak elénktárni, ami bár működik a maga módján, de arra a tervre alapoz, hogy majd később változni és fejlődni fog a visszajelzések alapján. Mint tudjuk, ez a Crash Team Racing Nitro-Fueled esetében sem működött, hiszen kevesebb mint egy év alatt ejtették a további fejlesztéseket, a jó eladási mutatók és a rengeteg bezsebelt díj ellenére.
Összességében a Crash Team Rumble egy érdekes kitérő a sorozatban, amit megéri kipróbálni. Viszont semmiképpen se tervezzünk vele hosszútávra, mivel alapvetően a kiadó szándékai sem tiszták a jövőt illetően.
A cikket írta Wickon. A Crash Team Rumble elérhető PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One és Xbox Series X|S konzolokra.
|