Crash Twinsanity teszt
Írta: BBC, 2013.08.17.
Történet
Miután Cortex három évet töltött jégbe fagyva, bosszút esküszik. Lefagyasztja Cocót, s ezután olyan parókát vesz fel, melyben úgy néz ki, mint a lány. Így csalja a sziget másik végére a mit sem sejtő Crasht. Végül Cortex eldobja álarcát, s a legújabb robotjával, a Mecha Bandicoot-tal megküzd főhősünkkel. De Crash túljár Cortex eszén, s a masina felrobban. Egymásba gabalyodva jutnak végig egy barlangon. Mikor azonban már megkönnyebbülnének, feltűnnek a Gonosz Ikrek, akik el szeretnék pusztítani a szigetet. Ezután számtalan kalandba keverednek, néha kéz a kézben, néha egyedül. Megfordulnak az indiánok földjén, N. Gin hajóján, a Gonoszok Akadémiáján, és még sok-sok helyszínen…
Grafika – Szinte tökéletes, de…
Kezdődjék hát az értékelés! A játék grafikájával nyitunk, amelytől máris jobb lesz az ember kedve – feltéve, ha előtte nem volt az. A legtöbb részlet remekül van kidolgozva, gondoljunk csak az ellenfelek kinézetére, vagy az épületek berendezéseire. A játék közbeni videók is nagyon precízek. Hogy rossz szót is kapjon a játék e téren: egyes dolgok, effektek kialakítása szúrhatja a szemünket. De az ilyen apróságokat eltekintve kijelenthetjük: a Twinsanity grafikája nagyon jó, sőt: meghaladja az elvárásokat.
Játsszunk!
Új játékot kezdvén a bevezető videóba kerülünk, melyben azt láthatjuk, hogy Cortex az egyik fegyverével lefagyasztja a réten lepkére vadászó Coco-t. Ezután már a mi kezünkbe kerül az irányítás. Nagy meglepetésként hathat, hogy sok helyre elkalauzolhatunk, s ha ügyesek vagyunk, gemeket is felvehetünk. Azonban előbb-utóbb muszály továbblépnünk, s követnünk Cortexet, aki a kezdők számára különböző feladatokkal (pl. kipörögni az állatokat, belecsúszni az indiánokba, ráhasalni a kukacokra stb.) mutatja be a játék vezérlését. Aztán, miután egy kevés tapasztalatot szereztünk, jöhet az első csata, a Mecha Bandicoot-tal. Ezután más felé vesz irányt a történet, rengeteg helyszínnel, kiváló feladatokkal, különböző ellenségekkel.
Irányítások – Átlagon felüli
Minden játéknál fontos szempont az irányíthatóság, pláne ha egy ügyességi játékról van szó. A TwinSanity e téren (is) jól vizsgázott: nem nehéz irányítani sem Crasht, sem Cortexet, sem Ninát. Igaz ugyan, hogy kellemetlen meglepetésekkel is találkozhatunk a játék során, ilyen például a kisebb szerepet betöltő ellenségek (pl. állatok, rovarok, patkányok stb.) elleni gyakori kínkeserves harc, melybe akár több életünk is kerülhet. De végülis a játék az átlag fölött szerepelt, így megérdemli a 8,5 pontot.
Felépítés – Új dolgok sikeres bevezetése
Értékelésünk féltávhoz érkezett, a harmadik terület a felépítés. A játék merőben más stílusú, mint az eddigiek, hiszen nincsenek warp room-ok, szabadabban járhatunk, gemeket szerezhetünk. De nem csak ezt az egy újdonsággal találkozhatunk, a mentés területén is radikális változások történtek: ha nulla élettel meghalunk, nem a szokásos „nem történik semmi” dolog játszódik le, hanem egy World Crate nevű doboztól folytathatjuk a játékat, amely előfordulása azonban talán túlontúl is ritka. A történet izgalmasra és érdekesre sikeredett, bár néha már elvesztjük a fonalat a sok-sok történés és fordulat közepette.
Hangulat – A játék ütőkártyája
Sok játék hangulata a béka segge alatt van (sőt, pár Crash-esé is), de aki megveszi a Twinsanity-t, az nem fog csalódni ezen a téren! A játék hangulatát növeli többek között az is, hogy bizonyos mértékig szabad mozgást biztosít nekünk a játék, letesztelhetjük ügyességünket a gemek felszedésével. Emellett számtalan vicces videóval is találkozhatunk, s az egy az egy elleni csaták is izgalmasak. Nem kérdés, hogy a Twinsanity hangulatból jeles!
Zene – Sokszínű és fülbemászó
Az utolsó szempont az összesítés előtt a zenék értékelése. A játék rendkívül sok zenét tartalmaz, nagy a választék. E dallamocskák ráadásul illenek a pályákhoz s a helyzetünkhöz. Gyakran azon kapjuk magunkat, hogy mi is dúdoljuk már a ritmusokat a játék közben. Azonban vannak olyan kivételes esetek, amikor a zeneválasztás nem lett telitalálat, egyeseket idegesíthet, pláne amikor szorult helyzetben vannak. A játék azonban e téren is jól muzsikált (szó szerint!), s megérdemli a majdnem maximum pontszámot.
Az utolsó szó jogán
Sokan mondják le a mai Crash részeket, de aki igazán szereti Crash-t, annak a TwinSanity nem okozhat csalódást! Új a játékmenet, rengeteg az újdonság, a hangulat csillagos ötös, ráadásul Crash és Cortex egy oldalon harcolnak – kell ennél több? A Traveller’s Tales kiváló munkát végzett, s ezt a rajongók is elismerik.
Értékelés
Elérkezett az idő, hogy megtudjuk, milyen pontokat sikerült elérnie a játéknak.
-
Grafika: 9/10
-
Játszhatóság: 8,5/10
-
Zene: 9,5/10
-
Hangulat: 10/10
-
Szavatosság: 9/10
Összesen: 46/50
Plusz: Szép grafika, remek újítások, felülmúlhatatlan játékélmény, dallamos zenék.
Mínusz: Sok bug, kevés mentési lehetőség.
Egy erős ötös. Egy igazi Crash rajongó nem fog csalódni a Crash Twinsanity-ben, pláne ha tud angolul és érti a sok zseniális dialógust.
Írta: BBC
|