Hol is kezdjem. Talán az elejénél :D Nah szóval. Az első dolog amit érdemes megemlíteni a Crash of the Titans Nintendo DS verziójáról, hogy ezt a nagygépes részekkel ellentétben nem a Radical, hanem az Amaze Entertainment készítette. Így észrevehető némi különbség a verziók között. Némi különbség? Miket beszélek! Szinte olyan, mintha egy teljesen másik játék lenne!
Story
Az alaptörténet ugyanaz, miszerint a gonosz Neo Cortex muntánsokká változtatja a sziget élőlényeit. Viszont ettől a ponttól a történet teljesen eltér a nagygépes verziótól. Cortex nem rabolja el Coco-t, Nina nem váltja fel Cortex-et, és a Doominator itt egy Cortexbot névre hallgató disco robot. Crunch-ot és Uka Uka-t teljesen kivették a story-ból, viszont helyettük itt van régi barátunk Dingodile. A videóbejátszásokat egyébként nagyon szépen megoldották. Szép 3D-s szinkronizált videókat láthatunk, ami egy DS játéknál nagy szó! Amit talán negatívumként tudok felhozni, hogy néha a poénoknál felcsendül a nevetőgép, így egy kicsit kabarés hatást kelt.
Régi Crash "feeling"?
Nem csak a story, de a játékmenet is elüt a Radical-os Titanstól. A DS verzió javára! Ugyanis több a platformer elem, azaz az ugrabugrálás és feltűnnek olyan dolgok is, mint pl a kristály, a dobozok széttöréséért járó GEM-ek, vagy a klasszikus oldalnézetes bónusz pályák. De a játék nem csak ezekben hasonlít a régi Crash játékokhoz, hanem grafikailag is megközelíti azokat, hiszen gyönyörű 3D-ben pompázik a DS képességeit maximálisan kihasználva. A klasszikus dobozok is megtalálhatóak a játékban: sima, ? doboz, pattogó doboz, nyíl doboz, vas nyíl doboz, vas doboz, ! doboz, TNT, Nitro és a "C" dobozt helyettesítő "pipa" doboz. Továbbá vannak óriás dobozok, amiket csak a nagyobb titánokkal tudunk széttörni.
Titans
Titánok természetesen itt is vannak, de asszem' mondanom sem kell, hogy ezek is teljesen mások :D Miután megJack-eltünk egy Titánt az alsó érintőképernyő segítségével hívhatjuk elő annak különleges képességét. A játékban összesen 19 féle titán lelhető fel. A Pause menüben található egy külön menüpont, ahol infókat tudhatunk meg a titánokról és Boss-okról. Oh és majd elfelejtettem, a nagygépes verzióval ellentétben, az itteni titánok tudnak ugrani!
Felépítés
A játékban 4 sziget található, ezek névszerint: Wumpa Island, N-Sanity Island - West, N-Trapment Island, N-Sanity Island - East. Illetve 3 sziget, mert N-Sanity Island-nek külön számolja az északi és déli oldalát. Minden egyes szigeten található 2 pálya.
Minden pályának van egy úgynevezett "Event" részélege, ami tulajdonképpen egy külön pálya, aminek teljesítéséért GEM jár. Ezeket az "Event" pályákon általánban olyan feladatok vannak, mint pl slide-olás Aku Aku-n, vagy egy Zebrakoala titán meglovaglása. (Mint a Crash1-ben a vaddisznós pálya) Ilyenkor az érintőképernyő segítségével irányíthatjuk a futó állatot.
A sima pályák teljesítéséért kristályt kapunk (ebből 8 darab van az egész játékban). GEM-et a Event-eken kívül 3 dologra kaphatunk: az összes doboz széttörése, egy bizonyos mennyiségű Mojo megszerzése, a pályán elrejtett maszkok begyűjtése. A megszerzett Mojo-kból tuningolhatjuk Crash képességeit: ütés, életerő, védekezés... vagy egy nyerőgép segítségével 100 Mojo-ért nyerhetünk különféle Item-eket. 6 féle Item van, amit az alsó képernyőn találunk és játék közben bármikor felhasználhatjuk őket. Ezek afféle extra cuccok, pl a Wumpa Whip nevű Item feltölti Crash életcsíkját, vagy az Invincibility sértetlenné tesz egy kis időre a Titánok ütései ellen.
A szigeten található pályák teljesítése után jön a Boss Fight. Általában az a feladatunk, hogy egy elfoglalt titán segítségével megsebezzük a Boss-t, ugyanis azok Crash ütéseire immunisak. A Boss-ok sorrendje a következő: Dingodile, N. Gin, Tiny, Nina Cortex, Neo Cortex.
Mielőtt átmennénk a következő szigetre teljesítenünk kell egy extra pályát, amin Nina kerül iránytásunk alá. A feladatunk az, hogy az útba eső tündibündi állatkákat mutánssá változtassuk a Mutate-O-Raygun 3000 segítségével:) Könnyűnek hangzik, de ha kifogy a lövedék, nekünk kell azt újratölteni az érintőképernyű segítségével, közben pedig védtelenné válunk az állatkák ellen, akik szeretetükkel megtámadják Ninát. Ha teljesítettük az összes szigetet, elérhetővé válik a térkép közepén táncoló Cortexbot is, ami egy plusz pályát tartalmaz.
Értékelés
Grafika: 5/5 pont – Grafikailag teljesen meg vagyok elégedve a játékkal. Az egyik legszebb DS játék!
Zene/Hang: 4/5 pont – A játék alatt felcsendülő muzsikák tisztességesen meg lettek oldva. Ami dícséretre méltó, hogy a történet teljesen szinkronos, bár a nevetések rontják a hangulatot.
Játszhatóság: 4/5 – A játszhatóság kellemes. A játék az érintőképernyőt is kellően kihasználja.
Szavatosság: 5/5 – Az a 8 pálya kevésnek tűnhet, viszont ha beleszámoljuk a pályákhoz tartozó Event-eket, az már 16 + a szigetek közti Ninás küldetés, és még ott van a bevezető pálya és a Cortexbot is. Ráadásul, ha meg akarjuk szerezni az összes GEM-et az eltarthat egy darabig.
Hangulat: 5/5 – Akik szerint a nagygépes Titans-nak nem volt kellően Crash hangulata, azoknak ajánlom a DS-es Titans beszerzését. Hangulatilag a klasszikus Crash részeket idézi.
Plusz: Gyönyörű 3D grafika és az érintőképernyő kellő kihasználása, klasszikus Crash elemek.
Mínusz: A videóbejátszások alatt hallható kacajok.