Crash of the Titans (PS2) teszt
Szerző: Mech Dátum: 2007.10.30.
Üdv új és régi CFC tagok, itt a "főszerkesztő" beszél. Jó, tudom, HÓNAPOK óta fel sem néztem a honlapra, és ezért biztos most sokan utáltok, vagy lusta disznónak tartotok, és elismerem, meg is érdemlem. Nade, az új Crash játék megjelenésével akadt mit csinálnom, és azzal kezdem, hogy megírom a játék Playstation 2-es verziójú tesztjét. Remélem tetszeni fog.
A Történet:
Cortex és Brio találnak egy olyan szerkentyűt, ami ha a kis ártatlan állatok fejére kerül, őrült, agytalan mutánsokká változnak. Ezt látva, Cortex elindítja a tömeg gyártását. Ezalatt az idő alatt Coco a Doominatort akarja átállítani egy szórakoztató központtá, amihez Crash-nek kell alkatrészeket gyűjteni, ez az első küldetésünk a story-ban. Visszatérve, Coco megmutatja nekünk a TV reklámot, ahol Cortex (álruhában persze) az új NV sisakokat kínálja nekünk, mondván, hogy megkönnyíti az életünket, amit nekünk muszály beszerezni. Amíg Crunch és Coco fejére tökéletesen illik, Crash-et valami okból kifolyólag "nem kedveli" és állandóan megsokkolja szegényt, Aku-Aku feje meg egyszerűen nem a megfelelő formájú egy ilyen ketyere hordásához, és itt indulnak be a dolgok igazán. A játék során találkozunk N-Ginnel, Ninával, Brioval, és olyan mutánsokkal, akik nem állnak az NV befolyása alatt.
Új Mutánsok:
A játékban találkozhatunk két vadonatúj mutánssal, a TK-val, és a Grimly-vel:
TK:
Ez egy eléggé érdekes teremtmény. Képzeld el az egyik Gonosz Ikret (még a Twinsanity-ből), csak pelenkában, és elcsökevényesedett végtagokkal, ami egy telepatikus védőburokba van zárva, melyből végtagok nyúlnak ki. Igen, ez a piciny fickó telepatikus képességekkel rendelkezik, és távolról képes dolgokat mozgatni, bár a közelharcban nekem nem felelt meg valami túlzottan, szal harcra nem alkalmas igazán, de összevissza dobálni a kis gonosz mitugrászokat jó buli.
Grimly:
A másik mutáns, amely már sokkal jobban elnyerte tetszésemet. A Grimly nemmás,m int egy szellem, amiről fogalmam sincs, hogy miféle állatból mutálódhatott hát. Különösebb képességei nincsenek, de képes lelassítani az időt maga körül, így csapdákat és más ellenfeleket is. Ezenkívül van a másik, kevésbé érdekes képessége a "lock-on", amellyel egy bizonyos rosszfiúra öszpontosíthatunk, nem nagy cucc, igaz? De gyors és erős kombó támadásokra képes a támadó gomb folyamatos nyomogatásával, ami sosem szünetel, azaz nem tart szüneteket egy bizonyos idő után, hanem addig püffölhetjük a rosszakat amíg az ujjunk bírja.
Játékmenet és Újítások:
A játék maga most sokkal inkább a Twinsanity-hez hasonló, mivel itt nem szinteket kell teljesítenünk, hanem itt is szabadon császkálhatunk, ahogy azt a kedvünk tartja. Továbbá Crash mostmár képes a föld alatt is áskálódni bizonyos pontokon, így kikerülve tövises bokrokat meg miegyebeket. A mutánsok közt sok a régi, és vannak, amelyek új külsőt kaptak, mint például a Rhinoroller, akinek mostmár inkább nyomott kutya feje lett, és a Stench, ami msotmár ilyen asztronautás űrruhában feszít, vagy a Sludge, ami eddig kaméleon, mostmár dagadt disznóból mutálódott egy nagy zöld zselépacnivá. A régi mutánsok, akik visszatérnek az előző részből a következők: Ratcicle, Magmadon, Rhinoroller, Scorporilla, Spike, Snipe, Sludge, Battler, Yuktopus és a Stench.
Ezek közül vannak mutánsok akik új támadásokat kaptak:
-
Ratcicle: Fagyasztó tüsszentés, amivel gejzíreket, ellenfeleket és vizet fagyaszthatunk, hogy aztán átkelhessünk felette, továbbá ahol a víz világosabb színű, ott még szörfölhetünk is ezzel a mutánssal.
-
Magmadon: Páncéljába visszabújva búgócsigaként végig zúz ellenfeleken.
-
Rhinoroller: Erős rohamra képes gömb alakjában, ez segíthet lejtős utakon is, hogy lendületet adjon.
-
Snipe: most ahelyett, hogy becélozhatnánk dolgokat és aztán tollaink záporát küldhetnénk rájuk, egy helyben megállva és önnét sorozatlövéseket leadva lőhetjük szitává a rosszakat, és szerintem nagyon hatásos, és jobb mint a COTT-os speciális támadása.
-
Stench: Neki is le lett cserélve a speciális támadása egy erős bűzsugárral a farjából, ami alkalmazása közben szabadon mozoghatunk is, így növelve hatóerelyét.
Továbbá mostmár nem csak Crash-t, hanem a mutánsokat is erősíthetjük a Mojo gyűjtésével.
Ja igen, akkor maga a játékmenet és hogy mit tartalmaz ez:
Rengeteg opcionális küldetés található a játékban, mely tartalmazza a Voodoo bábuk gyüjtését, küzdő arénák teljesítését (ezaz, szabad pofozkodás), és multiplayer küldetéseket is. Ha egy adott story küldetést teljesítünk, akkor később visszatérve arra a területre találhatunk egy órát, amit felszedve kapunk egy feladatot, például adott idő alatt zöld mojo-k összegyüjtése, vagy ládák elpusztítása, amikért jutalomként mojo-kat kapunk. Küzdőarénákat is találunk a játékban, például ha beszélünk Crunch-hoz a Doominator hátán, miután megmentettük őt, vagy Uka-Ukánál, miután a ránk kiszabott feladatát teljesítettük. A játék most sokkal több ugrabugrálást is tartalmaz, és ebből kifolyólag már a mutánsaink is képesek ugrani és felkapaszkodni peremeken, igaz nem olyan hatékonyan mint Crash, de azért ez már haladás. Ja és ennek asszem örülni fogtok: Crash bármikor képes talomba helyezni egy mutáns a "zsebében", és azt bárhová magunkkal vihetjük, szóval így mostmár egyszerre két mutáns is lehet nálunk, de amennyiben Crash-ként kell tovább haladnunk, sajnos az egyiket hátra kell hagynunk, de legalább van választási lehetőség. Amíg a Wii és az Xbox360-as verzióban kétjátékos módban Coco-val is lehet menni miután őt legyőztük mint főellenséget, addi Playstation 2-őn továbbra is Carbon Crash-t kell irányítani (sírok T-T), merthogy Coco irányítható karaktere és mozdulatai túl sok memóriát foglaltak volna a DVD-n, legalábbis én így olvastam a Wikipédián, de szerintem csak lusták voltak a készítők. Továbbá azt is olvastam a Wikipédián, hogy a játék mégse lesz Playstation 3-ra.
Átvezető filmek és egyéb médiai izék:
Szerintem a zenék és a hangok egész jók lettek, és az átvezető, story-t elmesélő Flash animációs filmek egyszerűen bámulatosak, és mindegyik más-más rajzi stílusban van megalkotva, mint például bábjáték, , Amerikai képregény stílus, kisbabás gyerekes stílus, South Park és Dragon Ball stílusban is. A grafikával sincsen semmi bajom, bár sokat nem javult az előző részhez képest, de úgy vettem észre hogy sok mutáns részletesebben lett mostanra kidolgozva, Coco és Crunch pedig ismét új külsőt kapott, amik szerintem az eddigi próbálkozások közül a legjobbak (és Coco tök szexi így szerintem, részemről így is maradhat, hehhe xD).
Negatívumok, hogy ne csak a jót halljátok:
Bár tényleg sokat fejlődött a játék az előzőhöz képest, sajnálom a multiplayer Coco-s ügyet, és hogy Crash árnyékként még mindig átlátszik a tárgyakon, sőt, a mutánsokon is. És mostanra lecsökkent a boss harcok száma háromra sajnos: Coco, Crunch és Cortex. Ez a három boss található ösz-visz a játékban, és egyenlőre nemtaláltam meg a módjat az újra küzdésnek, de dolgozom rajta (és remélhetőleg Crunch-nál a küzdő arénái közül az egyik Coco boss lesz, merthogy ugyanazon a terepen játszódik a harc, ahol a küzdő arénái is vannak Crunch-nak). De azért a kisebb bakik fel sem tűnnek az emberi szemnek, csak ha nagyon odafigyelünk, ja, és egy részletesebb térkép azért tök jól jött volna a játékban.
Értékelés:
Játszhatóság: 4/5
Szavatosság: 3/5 (ha csak a story-t nézzük, mert az fél nap alatt kitolható, de a sok extra opcionális küldetés szépen megtolhatja a játék időt)
Grafika: 4/5
Zene és Hangok: 5/5 (nekem tetszettek, bár az én PS2-ön néha lementek a hangok, de biztosan csak a DVD-m hibája, mert rosszul lett megírva, és nem maga a játék sara)
Hangulat: 4/5 (akiknek nem jön be az új mutánsos Crash-ek hangulata és stílusa, az nyugodtan levonhat ebből az értékből egy-két pontot, de én gyorsan megszoktam. Ez olyan mint a mostani Spyro-s játékoknál, hagyják a régit, és egy teljesen új történetszálon futtatják végig a játékokat, ezért is mesélhették el Crash teremtését másként a COTT elején, hogy Nina és Cortex közösen alkották meg egy mutáns kreáló kis pisztoly segítségével.)
Összesítés: 20/25 Ha tanár lennék egy olyan 4/5-öt adnék rá, de mondom, akinek nem jön be az újfajta Crash-ek stílusa és játékmenete, az vonjon le belőle pár pontot, akkor viszont olyan 14-16 pontot kapna csak, ami egy erős közepes értékelés.
Írta: Mech
|