Crash Bandicoot Demo zene2016.02.22. 09:55, Dorci [Crash-b]
Josh Mancell, a Crash Bandicoot 1, 2, 3 zeneszerzője feltöltötte SoundCloudjára a 20 éve kompozált zenéjét, amelyet a Crash Bandicoot 1 főcímdalának szánt, s ezt anno be is küldte a Naughty Dognak és az Universalnak is. Ahogy látható, ez egy demo változat, akkoriban még nem volt meg a végleges főcímdal. Habár nem e zene lett a főcímdal, akinek jó memóriája van, annak eszébe jut, hogy ugyanez a zene szól az 1. pálya, az N. Sanity Island "belső" részénél is (amikor a lépcsőkön felugrálsz), csak más stílusban - dallamban. Josh Mancell elmondása szerint három másik főcímdali beküldés mellett az ő zenéje volt az első beküldött a demo számára. Hallgassátok is meg ezt az 1 perc 12 másodperces szösszenetet. :)
Crash Bandicoot-Play Station2014.11.20. 18:40, Crash-b [Dorci]
Az elmúlt napok folyamán napvilágott látott egy egyedi külsejű, még készülőben lévő Play Station - kitaláljátok, kit ábrázol? Természetesen Crasht! A készítő (Vadu Amka elmondása szerint a Crash körüli környezet a Jungle Rollers-ra, vagyis a játék második pályájára épül, hiszen a játék legemlékezetesebb pillanatai első körben az első szigeten értek minket, a Jungle Rollers pedig ugyan a 2. pálya a játékban, viszont az első azon pályák közül, amely már tartalmaz Bonus Round-ot, színes GEM-et és nem utolsó sorban TNT dobozokat, ezért is esett a választás a Jungle Rollers-ra. Az eddigi információk szerint sajnos nem rendelhető, ugyanis az egyedi külsejű Play Station ajándék gyanánt lett elkészítve, de ha változnak a tervek, azonnal kaptok értesítést. Minket is megajándékozhatnának egy-egy ilyennel, nem igaz? Képek itt:
The Art of Naughty Dog2014.10.06. 20:40, Crash-b [Dorci]
Szeptember végefelé megrendezésre került a The Art of Naughty Dog nevezetű esemény, ahol a Naughty Dog játékairól mutatott be tervrajzokkal és egyéb alkotásokkal teli könyveket, karaktereik a falra voltak matricázva, illetve figurák-szobrok formájában voltak megtekinthetőek. Az egyik külföldi Crash rajongó elment a rendezvényre, és természetesen megörökített néhány dolgot az eseményről - az illető elmondása szerint óriási élményben volt része, maga Bob Rafei is jelen volt a rendezvényen, akivel elérhetőséget is cserélt és szót is váltott, szóval a közeljövőben talán némi interjút is hallhatunk majd tőle. Néhány hiba azért volt a tervrajzos könyvben, például a rajzok alá nem volt odaírva az alkotók neve, és egy rossz rajzra írták alá egyes hozzá nem értők (konkrétan a Zorro-Crashes képhez), hogy az a legelső Crashes rajz - mi persze tudjuk, hogy ez nem így van. Sok megvásárolható dolog is volt (ugyan Crash és Jak & Daxter nem szerepelt közöttük), például pólók, könyvek, egyéb tárgyak. Charles és Joe nem volt jelen a rendezvényen, de számos más készítő ott volt. Tekintsétek hát meg az elcsípett képeket, első körben a könyvből készült képeket hoztam el nektek, nemsokára közzéteszem a maradék képeket is:
Az Activision elutasította a Naughty Dog kérelmét2014.07.15. 14:30, Crash-b [Dorci]
A Naughty Dog egy fanart design versenyt tart 30. születésnapja alkalmából, ahol is a rajongóknak lehetőségük lesz rajzolni az Unchartedről, a The Last of Us-ról és a Jak and Daxterről igencsak jó díjakért. Ahogyan azt észrevehettétek, egy nagyon fontos cím hiányzik a felsorolásból - a cím pedig természetesen Crash Bandicoot, akinek a Naughty Dog főként köszönheti népszerűségét még a PS1-es korszakból. Rengeteg rajongó kérdezgette kommentben a Play Station Blogon, hogy a híres karakter bele lesz-e rakva a versenybe, de Eric Monacelli válasza igencsak negatív, csalódást okozó volt:
"Sorry, no Crash... :( " - vagyis "Sajnálom, nem lesz Crash... :("
Egy rajongó megkérdezte, hogy nem tudnának-e engedélyt kérni az Activisiontól (akiről tudjuk, hogy Crasht birtokolják), de sajnos a következő válasz sem volt túl bíztató.
"We asked. It's not something we can offer for this." - "Megkérdeztük, nem tudjuk meglépni."
Az Activision nem igazán beszél arról, hogy miért is hozták ezt a döntést, sőt próbálják az ügyet levegőnek tekinteni, néhány forrás úgy gondolja, hogy az Activision azért nem engedi Crasht a fanart versenybe betenni, mert félnek, hogy kevesebb eladásuk lesz az előző játékokból, vagy Crash veszít a népszerűségéből. Ha logikázunk egy másodpercre, rögtön rá is jövünk, hogy ez bizony nem igaz, ez pont a valóság ellenkezője - egy ilyesfajta verseny pont jót tenne Crashnek. Más források azt írták, hogy az Activision nem engedi, hogy Crash bármiféle formában is megjelenjen addig, amíg azt ők nem látják jónak. De vajon mikor látják már jónak?...
Ez a terjedő hír igencsak nagy botrányt váltott ki több Crashes fórumon, blogon, weboldalon, és egyéb, hivatalos weboldalon is - például az IGN oldalán több ezer kommenten keresztül vitatják meg az ügyet, és kritizálják az Activisiont.
Új szavazás - Melyik a legjobb ND-s Crash rész?2014.06.03. 11:55, Crash-b [Dorci]
Lezárult előző szavazásunk, melyben az új külsővel kapcsolatban kérdeztünk - az eredmények megtekinthetők ide kattintva! A lezárás fejében újabb voteolósdit nyitottam, a kérdés a következő: Melyik a legjobb NaughtyDog-os Crash rész? A válaszok egyértelműek: az első 4 Crash rész közül lehet választani, így értelemszerűen a Crash első része, a Cortex Strikes Back, a Warped, illetve a Team Racing részeket választhatjátok! Mondanom sem kell, mindenki szavazzon ezek közül a kedvenc részére! Hajrá ;)
30 éves a Naughty Dog2014.04.13. 16:00, Crash-b [Dorci]
Az 1984-ben összeállt, eleinte kis csapat néhány napja töltötte be 30. születésnapját. A céget Jason Rubin és Andrew Gavin alapította kezdetben JAM Software néven (ami a Jason and Andy Magic címnek a rövidítése). Ha már a Naughty Dogról írunk, legeltessük szemeinket a csapat rövid történetéről: két emberünk (J.R és A.G) rendelkezett némi tapasztalattal a Lisp és C++ programozás terén, társultak, s így jött létre az említett JAM. Az adatok szerint legelső játékuk Ski Crazed néven futott, amit néhány fejlesztés és újraprogramozás után a Baudville kiadott és megvásárolt tőlük 250 dollárért. Ezután kezdtek bele a Dream Zone című kalandjátékukba, amit először Apple IIGS rendszereken jelentettek meg, de később átportolták Atari ST és Amiga gépekre is. 1989-ben újabb játékot készítettek Keef the Thief néven, amit az Electronic Arts adott ki Apple IIGS-re, Amigára és PC-re, ugyanebben az évben keresztelték át cégnevüket a mára már nem kevésbé ismert Naughty Dogra.
A kilencvenes évek elején készítették el a Rings of Power nevű játékot (ismerős a Rings of Power név, Crash Bandicoot 3 Warped fanok - az egyik repülőgépes pályáról? ;) ), ami Sega Mega Drive-ra jelent meg, ám akkoriban cégük a csőd szélén állt. Nem sokkal ezután készült el a Way of the Warrior, ami bemutattak az Universal Interactive Studios fejének - Mark Cernynek -, aki elégedett volt a munkával és szerződést ajánlott a Naughy Dognak, hogy három új játékot készítsenek az Universal figyelme alatt, Rubin és Gavin felvetette a háromdimenziós akció-platformjáték ötletét. A játék fejlesztése 1994-ben kezdődött, a cég a ma már sok játék terveiben résztvett Charles Zembillas és Joe Pearson tervrajzost, alkotót kérték fel a szereplők megtervezésére, ennek eredményeként megszületett a főhős, Crash Bandicoot. A Sony Computer Entertainment elvállalta Crash forgalmazását, a játékot először az E3 rendezvényen mutatták be nagy sikerekkel - Crash Bandicoot lett a Sony úgynevezett kabalája és az egyik legsikeresebb játéka a több, mint 6,8 millió eladott példánnyal - ez a szám az akkori adatok szerint természetesen csak nőtt.
A Crash Bandicoot első része után még három játékot jelentettek meg Crash játékból: Crash Bandicoot 2 Cortex Strikes Back, Crash Bandicoot 3 Warped és Crash Team Racing néven. A négy címmel sajnos véget is ért a Naughy Dog-féle Crash széria, ezután készített a cég több más játékot is, például a Jak & Daxtert, az Uncharted-et, illetve a The Last of Us-t.
A cég a kilencvenes években egy épületben dolgozott az Insomniac Games-sel - amiről jól tudjuk, hogy ők a Spyro the Dragon alkotói, amelynek stílusa nagyon hasonlít a Crash játékokéhoz. A Naughty Dog és az Insomniac inkább jó kapcsolatot ápolt egymással, versengésük is inkább baráti volt. Továbbá az ND bizonyos tekintetben kapcsolatban állt a Ready at Dawn, az SCE Japan, a Sony Santa Monica, a Guerrilla Games, a Sucker Punch Productions, a Media Molecule, a Zipper Interactive, a Bungie és az Incognito Games fejlesztőkkel is.
Játékok JAM Software-ként
-
Math Jam [1985 | Apple II]
-
Ski Crazed [1986 | Apple II]
-
Dream Zone [1987/88 | Apple IIGS]
Játékok Naughy Dog-ként
-
Keef the Thief [1989 | Apple IIGS, Amiga, DOS]
-
Rings of Power [1991 | Sega Genesis / Mega Drive]
-
Way of the Warrior [1994 | 3DO]
-
Crash Bandicoot [1996 | Play Station]
-
Crash Bandicoot 2 Cortex Strikes Back [1997 | Play Station]
-
Crash Bandicoot 3 Warped [1998 | Play Station]
-
Crash Team Racing [1999 | Play Station]
-
Jak & Daxter: The Precursor Legacy [2001 | Play Station 2]
-
Jak II [2003 | Play Station 2]
-
Jak 3 [2004 | Play Station 2]
-
Jak X Combat Racing [2005 | Play Station 2]
-
Uncharted - Drake's Fortune [2007 | Play Station 3]
-
Uncharted 2 Among Thieves [2009 | Play Station 3]
-
Uncharted 3 Drake's Deception [2011 | Play Station 3]
-
The Last of Us [2013 | Play Station 3]
-
The Last of Us Remastered [2014 | Play Station 4]
PVP Station Light 30002014.02.28. 23:55, Crash-b [Dorci]
Gondolom senkinek nem kell bemutatni az olyanfajta kínai termékeket, amelyek valamely más gyártó gépéhez hasonlítanak (vagy éppen le lettek nyúlva), ám kísértetiesen hasonló névvel kerülnek a piacra. Az ilyen gyártmányok közé tartozik egy új termék is, melynek neve PVP Station Light 3000. A szóban forgó gép Sony, Nintendo, Rovio és Naughty Dog All-in-One pakkot tartalmaz, ezen kívül még a doboz alapján annyit említenénk meg, hogy 2.8"-as LCD kijelzője van, 8 bites és kezeli a 3D-t... No fene :) Több információnk egyelőre nincs a gépről, dobozának képét viszont alább megtekinthetitek:
|